Revolutiile smecheresti ale Timisoarei

de stefan beldie     HotNews.ro
Luni, 15 iunie 2009, 11:04 Sport | Fotbal

Stefan Beldie
Foto: HotNews.ro
De o bucata zdravana de timp, Marian Iancu reuseste sa se pozitioneze ca un erou al luptei anti federale, anti sistem, anti ploaie, anti vant, anti canicula, anti orice.  

Iar din aceasta postura, arunca spre dezbaterea publica informatii aberante, jigniri si scenarii penibile fara ca dinspre presa sa-i vina inapoi vreo caramida critica. Astfel, nu e de mirare ca, la Timisoara, izbucneste in fiecare zi cate-o revolutie.  

O parte zdravana a presei arunca  opinie in stiri si ajunge sa amestece ideea de revolta cu orice gest petrecut in fotbalul timisorean.

E revolutie daca Zambon vorbeste 3 prostii, e revolutie daca Iancu ataca Federatia, e revolutie daca niste bezmetici cred ca a fi violent inseamna a fi suporter adevarat. Asa pare din presa acea zona, plina de revolutionari de tot felul.

Oamenii care fac gesturi elegante, cum ar fi aplaudarea adversarilor de la Urziceni dupa ce acestia au castigat pe Dan Paltinisanu, sunt putin interesanti. Importanti sunt revolutionarii.

Poate ca e vorba doar de lipsa de imaginatie a unor ziaristi. Poate ca e perversitatea marketingului de presa care ii invata pe unii sa se foloseasca de expresii cat mai tari pentru a livra informatii altfel prea marunte sau prea sarace pentru a fi luate in seama. Naiba stie! Ceea ce e important insa tine de obligatia situarii in realitate. Chiar daca asta inseamna sa-ti pastrezi spiritul critic si sa judeci drept situatii care implica si personaje extrem de nepopulare, cum sunt cei de la Federatie.

Mai concret… In acest moment, Federatia are o mare problema de credibilitate. A gafat cu verdictul dat in cazul palmaresului Timisoarei si nici macar nu si-a cerut scuze, a gafat in cazul CCA, a gafat in cazul comisiilor de disciplina, a gafat in cazul Piturca, a gafat in aproape orice situatie in care se putea intrezari satisfacerea unora sau altora.

Totusi, simplul fapt ca avem o astfel de Federatie nu inseamna automat ca orice adversar al acesteia este unul curat sau ca respectivul adversar se califica la statutul de detinator al adevarului absolut.

Cat mai des posibil, e bine sa gandim singuri, cu ajutorul mintii noastre. Sa ne uitam bine la fapte, sa incercam sa vedem ce sta la baza lor si, mai ales, sa vedem ce interese servesc acestea.

Chiar merita exercitiul. S-ar putea sa descoperim ca smecheria n-are nimic revolutionar in ea.


Citeste mai multe despre   






















2628 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Revolutionarii lu' Peste... (Luni, 15 iunie 2009, 12:11)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    Daca se juca finala la Timisoara veneau pe stadion si ADEVARATII suporteri ai echipei, cei care canta si aplauda la orice scor, nu doar capetele rase si incinse care nici nu se nascusera in '89 si cred ca asa mai fac o revolutie...

    Adevarata galerie are cam 20.000 de OAMENI si se aduna pe Paltinisanu. Prin tara bantuie un nucleu dur si probabil sustinut/motivat financiar, care n-are alta treaba pe lumea asta decat sa arate ca nu exista padure fara uscaturi.
    • +5 (7 voturi)    
      ti-as da plus daca as avea cont (Luni, 15 iunie 2009, 12:28)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      ai vorbit ca un om adevarat.
      • +3 (5 voturi)    
        Multumesc ! (Luni, 15 iunie 2009, 13:50)

        Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui cristi

        La toate echipele "mari" este aceeasi situatie, difera doar procentul de "ultrasi" de pe stadion si gradul de violenta care ii satisface.
        Sunt din Bucuresti si n-am mai fost pe un stadion de 12 ani, desi m-as mai duce la cate un meci al echipei nationale. Motivul ? Nu vreau sa dau bani ca sa ascult niste mii de oameni cum isi dau m...e si mi-e jena de portarul echipei oaspete care primeste "indemnuri" la supt la fiecare degajare a mingei....


        In Timisoara nucleul dur e prea mic si urletele lor suna a schelalait cand restul stadionului canta... In Bucuresti e cam invers.


        Cata vreme nu exista (nu se aplica) nicio pedeapsa INDIVIDUALA pentru maimutele care nu pot/nu stiu sa iasa in evidenta decat prin astfel de mijloace (in genul: reparat stricaciunile din buzunarul propriu, maturat stadionul dupa fiecare meci timp de 3 luni etc.), fotbalul din Romania va ramane o gluma...
  • 0 (6 voturi)    
    corect, dar.... (Luni, 15 iunie 2009, 12:27)

    chibitzu' [anonim]

    federatia nu a gafat ci a reactionat dupa niste interese ce nu au prea mult in comun cu interesul general al football-ului romanesc!
  • +1 (5 voturi)    
    FRF doar a "gafat" ? (Luni, 15 iunie 2009, 12:30)

    Sorin Fortiu [anonim]

    Federatia doar a "gafat" ? [d-le Beldie, nu prea stiti ce inseamna "a gafa" in limba romana!] Pai este vorba de INCOMPETENTA crasa!
    Si cum adica, FRF "nici MACAR nu si-a cerut scuze" fata de Poli? Pai de scuze are nevoie cineva care cheltuie sute de mii de euro [stiti care este onorariul pe ora al unui avocat strain?] sa-si gaseasca dreptatea la TAS ? Sau un club care joaca aproape tot campionatul fara 6 puncte? Cum ramine cu prejudiciul moral si de imagine [toata presa scria de Dinamo pt. ca era pe primul loc!]?
    Si ar mai fi multe de spus dar ...
  • +2 (2 voturi)    
    adevarul (Luni, 15 iunie 2009, 14:01)

    sorin [anonim]

    Cred ca fanul lui poli a vrut sa vada cu ochii lui "fanta de lumina".
  • +2 (4 voturi)    
    Hm! (Luni, 15 iunie 2009, 14:08)

    Gimmy [anonim]

    "Oamenii care fac gesturi elegante ... sunt putin interesanti."
    Pai asta e problema lui Poli sau a voastra, a presei!?

    Trecand peste faptul ca gafa federatiei in cazul Poli se numeste de fapt fals, uz de fals si complicitate la infractiunea de uz de fals, nu pot sa nu remarc lista lunga de gafe a sus-numitei federatii!

    Ca nu orice strigat impotriva unui sistem bolnav (de coruptie? de autosuficienta? de impostura? dvs alegeti) vine de la un sfant, e de domeniul evidentei. Iar daca tot ati indoit logica discursului in directia asta, ma asteptam sa evidentiati racilele lui Iancu de Timisoara, racile care descalifica demersul acestuia de reforma.

    .....

    Pauza... pauza mare... suparatoare pentru ca nu duce un rationament (asa cotit cum e el) pana la capat!

    Am sa va intreb atunci direct: ce anume din activitatea conducerii Poli Timisoara este de natura sa atenueze (ra)sunetul chemarii la reforma a sistemului?
    Va astept cu mare interes!
    • +1 (3 voturi)    
      cu placere (Luni, 15 iunie 2009, 16:35)

      Stefan Beldie [utilizator] i-a raspuns lui Gimmy

      A spus ca i-a dat spaga lui Mircea Sandu si a promis ca aduce dovezi - unde sunt?

      I-a ofertat pe Balan si pe Varga inainte de meciul direct cu Urizceniul - ce credibilitate are un astel de personaj care foloseste genul acesta de tactici pentru castiga un meci?

      L-a angajat pe Gheorgeh Chivorchian - stii ce mi-a raspuns la sport.ro cand l-am intrebat care au fost competentele pentru care l-a angajat pe acesta? Ca trebuia sa cunoasca sistemul si avea nevoie de un om precum Chivorchian pentru a se proteja. Iti aduci singur aminte ce-nseamna Chivorchian in fotbalul nostru?

      A aruncat varianta aiuritoare conform careia acel arbitru bulgar era finul lui Stoicickov, care e prieten cu Hagi, care e prieten cu Dan Petrescu si care a beneficiat de acel arbitraj.

      In rest, chestiuni simple - Rafo Onesti, Carom, ziarul Atac etc.
  • -1 (3 voturi)    
    coboara in realitate (Luni, 15 iunie 2009, 19:30)

    adi [anonim]

    Cum adica aberatii? penibil e doar ce au ajuns sa faca unii in fotbal, nu cel care le demasca!!!Ati innebunit cu totii?
    Ce a reclamat Iancu? Cele 6 puncte? Da, penibil ca a luptat cu ei, trebuia s ataca si sa le piarda, nu, domnule?
    Ca arbitrii sunt corupti? DNA ul ce a aflat? Si e vorba doar de un club....
    Ca Balaj nu are cum sa arbitreze corect? Ce a facut din meci, din bucuria noastra?
    Si eu am aplaudat Urziceniul, dar la Tg Jiu imi venea si mie sa sar la gatul nemernicilor caci M-AM SATURAT!!!
    Luati-le apararea....jurnalistul lui peste...iti mai dau niste subiecte, apuca te sa demonstrezi si ca politicienii sunt imaculati cand termini cu fotbalul...auzi el e jurnalist???
  • 0 (2 voturi)    
    Fane Babanu (Luni, 15 iunie 2009, 23:24)

    Hubabaeba [anonim]

    Mai Fane, cred ca esti var cu Mirciulica Sandu.
    Nici eu nu sunt de acord cu Iancu, dar asta nu o sa imbunatateasca nimic. Ca sa te uiti in directia buna, pune tu ochelarii aia grosi a lu' bunicu.
    • -1 (1 vot)    
      nelamurire (Marţi, 16 iunie 2009, 10:15)

      Stefan Beldie [utilizator] i-a raspuns lui Hubabaeba

      Foarte bun umorul tau. Mersi. N-am inteles o chestie insa... ce e incorect in textul meu?
  • -1 (1 vot)    
    timisoreni (Marţi, 16 iunie 2009, 0:07)

    Geo [anonim]

    Voi, asa-zisii suporteri ai timisoarei, ati ajuns exact ca si ultimii tigani! V-a modelat gunoiul ala de iancu dupa chipul si asemanarea lui! Unde sunt spectatorii care erau odinioara laudati pt fair play?
    Sunteti aroganti nevoie mare, v-ati vinde si mama ca sa-i dati pe altii la o parte.
    Sper ca cei 200 de muschetari de la Tg Jiu sa putrezeasca in puscarii, si-o merita cu prisosinta
  • +1 (1 vot)    
    va amintiti heysel? (Marţi, 16 iunie 2009, 1:35)

    mda [anonim]

    Sunt suporter al Timisoarei, dezaprob suporterii care au intrat pe teren si au facut scandal... Mi-a amintit de Heysel...

    Chiar daca echipa a fost nedreptatita, sustinerea se face in tribune cu cantece si unitate, altfel faci de rusine numele echipei. Vezi Liverpool in '85.

    E timpul sa invatam din lectiile trecutului.
  • +1 (1 vot)    
    gafa (Marţi, 16 iunie 2009, 9:04)

    skrap [anonim]

    "a gafat cu verdictul dat in cazul palmaresului Timisoarei" - gafa apartine ziaristului, in cazul palmaresului lucrurile sunt clare, poli e a lui zambon, iancu continua la timisoara proiectul fulgerul bragadiru - ne place, nu ne place asta este ! La TAS s-a judecat modul in care timisoara a respectat aceasta hotarare definitiva, aceea de a nu folosi culorile si insemnele politehnicii timisoara si a castigat pentru ca se numeste fc timisoara si joaca in galben-negru nu in violet
    • -1 (1 vot)    
      despre gafe (Marţi, 16 iunie 2009, 10:13)

      Stefan Beldie [utilizator] i-a raspuns lui skrap

      Probabil exprimarea mea nu a fost suficient de clara. Nu m-am referit la faptul ca Zambon n-ar detine palmaresul, ci la decizia de-a lua 6 puncte echipei.
  • 0 (0 voturi)    
    revolutie (Marţi, 16 iunie 2009, 15:10)

    Lugojanul [anonim]

    In primul rand te-as intreba domnule reporter
    ce minciuni spune domnul Iancu?Eu cred ca pana acum a spus lucrurilor pe nume . Cat despre caramida care vrei sa o arunci in directia lui ai dreptate ai un articol cu un continut ca o caramida.Nu prea am inteles ce vrei sa spui cu revolutia.Nu cred ca merita Timisoara ca unul ca dumneata sa vorbeasca in mod satiric la adresa ei.
    P.S. Cred ca se spune corect lupta anti federatie
    si nu al luptei anti federale.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă