F1/ Jenson Button, fara penalizare dupa incidentele de la Montreal

de L.A.     HotNews.ro
Luni, 13 iunie 2011, 11:06 Sport | Motor

Jenson Button, invingator in Canada
Foto: Reuters
Comisarii Marelui Premiu din Canada au validat victoria britanicului Jenson Button (McLaren), luand decizia sa nu-i acorde nicio sanctiune ca urmare a incidentelor in care a fost implicat in timpul cursei, cu Lewis Hamilton (McLaren) si Fernando Alonso (Ferrari).

Primul incident al lui Jenson Button a avut loc in turul al saptelea, cand s-a ciocnit de coechipierul sau, Lewis Hamilton. In virajul 13, Hamilton a incercat sa-l depaseasca pe Button, pe partea stanga, insa nu a fost vazut de catre coechipierul sau, astfel ca cele doua monoposturi s-au ciocnit.

"Din pozitia in care se afla Hamilton in acel moment, se pare ca era imposibil ca Button sa il vada, lucru confirmat de piloti. Comisarii au ajuns la concluzia ca Hamilton ar fi putut crede ca Button l-a vazut si ca va putea sa depaseasca. Comisarii sunt de parere ca e rezonabil sa creada ca Button nu stia ca Hamilton este in stanga sa. In consecinta, au decis ca a fost <un incident de cursa> si nu vor acorda sanctiuni suplimentare", se arata in comunicatul comisarilor de la MP al Canadei.

"Nu puteam sa vad nimic in spatele meu, cu exceptia unui semn Vodafone rosu, dar acela putea fi aripa mea spate. M-am indreptat spre stanga, dupa am auzit o bubuitura si m-am temut ca vom abandona amandoi. Lewis stie ca nu am facut acest lucru intentionat si eu stiu ca el nu a facut-o intentionat. Am vorbit cu el inaintea restartului cursei si totul este in regula", a mentionat si Jenson Button.

Castigator in cursa de la Montreal, Button a fost implicat intr-un incident si in turul al 44-lea, cand a incercat sa-l depaseasca pe Fernando Alonso. Britanicul a atins insa roata dreapta spate a monopostului Ferrari, spaniolul iesind in decor. Incidentul a fost anchetat de comisarii cursei, care au ajuns la concluzia ca nu e nevoie de penalizare.

"Button era pe interior inaintea intrarii in viraj si a intrat pe bordura pentru a evita monopostul 5 (Alonso) pe exterior. Luand in considerare conditiile, declaratiile ambilor piloti si a oficialilor echipelor lor, comisarii au decis ca acesta a fost un <incident de cursa> si nu vor lua o masura suplimentara", au mentionat comisarii.

Oficialii de la Ferrari nu-l invinuiesc pe Button pentru abandonul lui Alonso, punand totul pe seama ghinionului: "Daca cineva este lovit in roata spate, atunci este logic ca cel care a fost lovit, era in fata. Dar, bineinteles, conditiile erau dificile deoarece pista era alunecoasa pe interior iar Jenson a intrat putin in subvirare in acel moment. Am avut ghinion pentru ca Fernando a ramas blocat", a mentionat Stefano Domenicali.


Citeste mai multe despre   



















1405 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    bravo lui.... (Luni, 13 iunie 2011, 12:10)

    mihai [anonim]

    m-a enervat cand s-a lovit de hamilton... dar la final de cursa a fost fantastic... a meritat din plin victoria
    • -2 (2 voturi)    
      Si sigur te-ai bucurat cand l-a scos pe Alonso! (Luni, 13 iunie 2011, 14:21)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Ce sa-i faci, mari barbati, mari caractere!
    • 0 (0 voturi)    
      Pedeapsa (Luni, 13 iunie 2011, 22:01)

      ion ionescu [anonim] i-a raspuns lui mihai

      De-acum, asta e, da' de-ngramadit, l-a-ngramadit pe Hamiltion. Degeaba ii tineau partea comentatorii de la Digi, Mihai Marinescu, om de meserie - am zis mai demult ca se pricepe si stie si cum s-o spuna, a vazut ca Button l-a strans cam mult la zid pe Lewis. Si a mai vazut si ca s-a uitat mai inainte in oglinzi. Dupa ce s-a uscat trasa ideala, s-a vazut clar ca marginea din stanga era la vreo 3 metri de linia pe care a adoptat-o Jenson pentru a-si pregati, vorba vine, virajul la dreapta. Daca era pe-aia dreapta, trebuia penalizat. E o porcarie si chestia asta cu analiza dupa cursa. La felul cum s-a desfasurat cursa (safety car, intrerupere) stewarzii aveau timp berechet sa judece incidentul. Trebuia s-o faca atunci si sa stabileasca in timpul cursei penalizarile. Cred ca daca Button nu castiga, ar fi avut parte de ceva pedepse. Asa, dupa ce i-au dat trofeul, ce sa-i mai faca? Oricum, cursa a fost excelenta, Button a avut o prestatie de zile mari, toata lumea s-a bucurat (bine, mai putin cei de la Red Bull) ca l-a batut pe Vettel. Dar daca l-au iertat pe el, ar trebui s-o lase mai usor si cu Hamilton. A fost grozav si Schumi, mi-a parut rau ca n-a prins podiumul. S-a vazut meseria cand a tasnit dupa Vettel atunci cand s-a retras safety car-ul. Fata de Alonso (de 2 ori), care ramanea la lungimi bune in spate, Schumi i-a luat urma, da' nu l-a ajutat materialul.
      Nu-i inteleg pe comentatorii de la Digi. Spun ca sunt pasionati de motor sport, dar, mai ales cei care comenteaza Moto GP, se tot plang ca-s cursele anoste, c-ar fi prea putini concurenti etc. Pai, decat ca la Formula 1, cu atatea sicane mobile, mai bine putini si buni. Mie-mi place si numai sa aud motoarele, daramite sa mai fie si ceva actiune, iese o treaba grozava. Drept dovada ca in Italia ratingul a crescut. Eu cred ca si la noi.
      • 0 (0 voturi)    
        inca una si gata (Marţi, 14 iunie 2011, 8:32)

        ion ionescu [anonim] i-a raspuns lui ion ionescu

        Ar mai fi o observatie de facut pentru cei care au comentat GP-ul din Canada: sunt pregatiti, nimic de zis, dar n-a inceput Formula 1 odata cu transmiterea curselor de Digi Sport (multumiri, cu aceasta ocazie, postului, pentru transmisiunile in direct – atat F1, cat si Moto GP). Sa spui mereu “de cand sunt eu in Formula 1” (pe Antal Putinica cred ca l-am mai auzit comentand ceva motorsport pe la Eurosport ) si sa emiti judecati de valoare fara sustinere (cateodata), nu da bine. O sa ajunga ca Miki, care se intalnea mereu cu Bernie, lua masa cu Briatore etc. Au uitat, cred, ca anul trecut, in GP-ul Turciei, Hamilton s-a frecat un pic cu Button, de-a trebuit sa-i tempereze de la boxe, ca sa nu pateasca precum cei de la Red Bull, care se acrosasera cu cateva tururi mai inainte. Asa ca, n-a fost asta prima data, asa cum spuneau in comentariu, cand s-au impuns cei doi. Mai ziceau ca uite, de cand transmitem noi, s-a intamplat si minunea ca 2 piloti (Rosberg si nu mai stiu cine) sa fie cronometrati cu exact acelasi timp, la miime, pentru un tur. Le reamintesc (pentru ca sunt, nu-i asa, de atata timp in interiorul fenomenului) ca 2 piloti (Jacques Villeneuve si Schumacher) au stabilit in aceleasi conditii – egalitate la miime – un timp de pole position. A plecat Villeneuve primul, pentru ca indeplinise primul acel barem. Acum, ca sunt 3 canale Digi pentru sport, poate ca ar fi spatiu pentru mai multe emisiuni de motorsport. Mi-ar placea, nu stiu daca trebuie platite ceva drepturi pentru asta, sper ca nu, sa fie trasmise momente dintre cele mai interessante din istoria F1: secvente din lupta Senna-Prost pentru titlu, superba cursa de urmarire dintre Senna si Mansell de la Monte Carlo, depasirea fantastica pe care a facut-o Hakkinen la Spa Francorchamps si mai sunt atatea si atatea momente (chiar si acela cand Coulthard a scapat Williams-ul din hăţuri in timpul turului de incalzire, cand era pe primul loc).
        • 0 (0 voturi)    
          mclaren (Miercuri, 15 iunie 2011, 16:38)

          mg [anonim] i-a raspuns lui ion ionescu

          diefrenta esentiala intre frecusurile de la mclaren si alea de la redbull sau de la ferrari pe vremuri (cand aveau cu ce) e ca astia doi sunt amandoi campioni mondiali, englezi intr-o echipa englezeasca, si n-o sa-si faca niciodata rau unul altuia cu buna stiinta. din temperament sau frustrare, mai scapa pedala, mai vezi dublu, una-alta dar cam atat. si apropos de antal putinica, omul comenteaza de pe vremea cand era la protv formula adica acum vreo 10 ani si mai bine. mai greseste, ca nu e Dumnezeu. comparatia cu miki e mai mult decat aiurea!
          • 0 (0 voturi)    
            Asa e! (Joi, 16 iunie 2011, 8:48)

            ion ionescu [anonim] i-a raspuns lui mg

            Bun, recunosc, am fortat comparatia, dar e complet aiurea lauda asta de sine. Nitica modestie nu strica. E inca tanar, dar cand o sa ajunga la varsta lui Miki, nu se stie cum o sa reactioneze. Uite, de-o pilda, un exemplu de urmat: nu l-am auzit niciodata pe Andrei Bacalu, pe vremea cand comenta cursele - si era toba de cunostinte - aducand ca argument pentru cele spuse faptul ca are vechime in F1. Cat priveste comentatorii de la Digi, am spus-o, se vede ca sunt pregatiti, ca se straduiesc sa faca emisiuni cat mai bune, dar asta nu inseamna ca nimeni n-ar trebui sa spuna nimic atunci cand bat campii.
            Cat despre incidentul dintre Button si Hamilton, eu nu zic c-a fost chiar premeditare, dar la momentul respectiv (din frustrare sau temperament, cum spui tu) Jenson a schimbat trasa si l-a strans pe Lewis la zid. Cred ca nu l-au penalizat comisarii de cursa din cel putin 2 motive: primul ar fi ca n-a schimbat directia decat o singura data, iar al doilea ar fi o lectie data lui Hamilton, sa vada si el cum e.
  • 0 (0 voturi)    
    se duce dracu si f1... (Marţi, 14 iunie 2011, 10:32)

    me [anonim]

    cand scoti 2 piloti in aceeasi cursa e f putin probabil sa fie un accident...
    inainte ferrari era tinuta in brate de fia...a cum se pare ca a venit randul lui mclaren...
    RUSINE!!!
    eu personal nu ma mai uit la F1 in stilu asta...
    in ultimii ani f1 se scufunda din ce in ce mai mult in interese, bani, si lipsa de spectacol...

    eu propun sa punem pe roti niste chestii din metal ca sa impunga roata adversarului... macar facem death track sau camaggedom...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri