Nicolae Forminte: Mai mult nu puteam la individual compus

de Vlad Epurescu     HotNews.ro
Vineri, 15 august 2008, 13:49 Sport - J.O. Beijing 2008

Forminte paraseste lotul national
Foto: Rompres
Nicolae Forminte este multumit de evolutia gimnastelor noastre la individual compus. Steliana Nistor a ocupat locul 5 iar Sandra Izbasa s-a clasat pe locul 8. Antrenorul lotului olimpic da asigurari ca la finalele la aparate, gimnastele noastre vor avea o alta prestatie.

"Fetele au avut o comportare corecta. Atat putem. Mai mult nu puteam face. Sandra a facut maximum posibil. Atata poate in acest moment la paralele. Steliana, cu problemele ei de sanatate, a crescut valoric. Este cel mai bun concurs pe care l-a facut Stela de cand a venit la Beijing. Finala de la individual compus nu are nicio legatura cu finalele pe aparate. Una peste alta este buna", a spus Forminte.
























2098 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    greseala (Vineri, 15 august 2008, 14:15)

    Anonim [anonim]

    Steliana Nistor s-a clasat pe 5, iar Sandra Izbasa pe 8 :-)
  • +3 (3 voturi)    
    speram in continuare (Vineri, 15 august 2008, 14:35)

    ela [anonim]

    Sa speram ca aveti dreptate d-le Forminte si ca finala pe aparate exercitiile fetelor vor coincide cu modul de puctare stabilit la JO. Caci se pare ca de aici ni se cam trage: fetele sunt ok, sa zicem, dar si exercitiile sunt destul de usoare si nu prea impresioneaza juriul. Dar si ptr. asta exista o explicatie: capacitatea fizica a fetelor la momentul Beijing nu putea duce o dificultate a exercitiilor. Ideea este urmatoarea: pana la urmatoarele competitii de acest nivel faceti o selectie foarte severa a lotului de gimnastica. Cine vrea sa faca sport de performanta trebuie sa aiba talent, daruire si sa sacrifice tot ceea ce un om normal face in viata de zi cu zi. Gimnastica este un sport care cere cele mai multe sacrificii. Daca nu constientizeaza aceste lucruri, nu au ce cauta sa reprezinte Romania. Romania mergea la sigur, acum reprezantam tara la un nivel mediocru. Multa bafta!
    • 0 (4 voturi)    
      Indignare (Vineri, 15 august 2008, 15:02)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui ela

      "Gimnastica este un sport care cere cele mai multe sacrificii. Daca nu constientizeaza aceste lucruri, nu au ce cauta sa reprezinte Romania. Romania mergea la sigur, acum reprezantam tara la un nivel mediocru." - cum poate spune cineva asa ceva??

      Nu va suparati, ati fost intr-o sala de gimnastica? Ati vazut cu ochii Dvs cum muncesc fetele astea? Stiti Dvs cat si ce sacrifica fetele astea pentru a ajunge la Olimpiada?

      Atunci de ce judecati asa? Ce va da dreptul?
      • +1 (3 voturi)    
        ai pierdut ideea...sau poate nu (Vineri, 15 august 2008, 15:24)

        ela [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        D-le anonim, daca iti place ceva si vrei sa excelezi in acel domeniu si mai ales daca mai ai un pic de talent atunci e imposibil sa nu realizezi ceea ce tia-i propus: performanta cu medalii. Nu contesc faptul ca acele fete nu fac eforturi si nu muncesc in slaile de antrenament, doar ca daca ar depune si mai mult si ar intelege ca gimnastica presupune izolare, restrictii, munca si mai multa munca munca cu fiecare zi, oase rupte, severitate din partea antrenorilor, etc, etc, atunci rezultatele ar fi altele. Sa fim seriosi, toata lumea compatimeste lotul si acuza modul in care se antreneaza la Deva, dar credeti ca in Rusia, China, SUA, nu-i la fel? Nu e nimeni obligat sa accepte asemenea tratament si nici eu nu sunt atat de tiranica incat sa accept bataia ca mod de pregatire, dar severitatea si disciplina trebuie altfel intelese. In sensul de performanta.
        • +2 (2 voturi)    
          nu cred ca ai dreptate (Vineri, 15 august 2008, 15:55)

          laura [anonim] i-a raspuns lui ela

          Imi pare rau dar te inseli. Problema nu consta in daruirea fetelor ci in:
          1) problemele de sanatate
          2) lipsa antrenorilor de club
          3) codul de punctaj

          Nu stiu cat te intereseaza pe tine gimnastica, dar situatia se expune cam asa: primele 4 clasate la acest individual compus au ca aparat preferat paralelele. Deoarece la paralele nu exista limita de timp, dificultatea se poate adauga si adauga. Acest lucru spre deosebire de barna si sol, aparate puternice pentru Romania si unde exista limita de timp (si implicit a ceea ce se poate face in concurs). Ce este neplacut la aceasta siguatie este faptul ca in Romania nu mai sunt aproape deloc antrenori de club care sa stie sa le invete pe fete elementele de baza de la paralele. Toti antreneaza prin alte tari. Ca atare, fetele vin la lot cu un handicap imens, pentru ca elementele de baza le executa prost. Este foarte greu (daca nu imposibil) ca intr-un an-doi sa reinveti bazele unui aparat.
          Ca atare, chiar si cea mai buna concurenta romanca la paralele are un handicap de cel putin 0.5 la nota de EXECUTIE fata de celelalte fete clasate in finala la acest aparat.

          Pe langa problema cu paralelele, mai exista problema sariturilor la lotul din Deva - nu au un antrenor bun de sarituri cred eu. Baietii au - si pare sa fie singurul aparat la care exceleaza. De altfel si Catalina Ponor cand se antrena la bucuresti executa niste sarituri aproape de perfectiune (ciudat, pentru ca ea la sol avea o postura extrem de proasta la sariturile de pe diagonale).

          Iar a treia problema - lotul romaniei nu mai are dintre cine sa aleaga. Tot mai putine junioare vin din spate asa ca trebuie sa ne prezentam si cu ce avem - si fii sigura ca in urmatorii ani aceasta lipsa va fi din ce in ce mai pregnanta.

          Oricine poate sa vorbeasca fara sa stie faptele. A fi in cantonamentul de la Deva ii costa pe parinti aproape 100 euro lunar. Cati dintre cei care isi permit sa dea banii astia isi dau copiii la gimnastica? Prea putini
          • +1 (1 vot)    
            Felicitari (Vineri, 15 august 2008, 16:07)

            TNT [anonim] i-a raspuns lui laura

            ..pentru un comentariu obiectiv si in cunostiinta de cauza .
          • -1 (1 vot)    
            gimnastica (Vineri, 15 august 2008, 21:49)

            lisa [anonim] i-a raspuns lui laura

            sa va fie rusine. unde este faima noastra, a romanilor in gimnastica?/////?????RUSINE
  • +3 (3 voturi)    
    Bravo fetelor, succes pe viitor (Vineri, 15 august 2008, 15:03)

    Bogdan [anonim]

    Domnule Forminte,

    Se pare ca numai bunele intentii si talentul fetelor nu este suficient sa aduca si medalii.
    Ceea ce lipseste lotului de gimnastica feminina a Romaniei este o coregrafie bine pusa la punct dublata de exercitii la care se poate optine un punctaj pe masura.
    Din pacate baza de selectie pentru toate sporturile a devenit in ultima vrema o reala problema, dar cum in Romania exista cu totul alte preocupari ( vezi eficienta DNA) este firesc ca rezultatele noastre sa fie pe masura.
    In aceste conditii este de bun simt sa admiram la alti ce ar fi trebuit sa vedem la noi.

    Succes pe viitor,

    Bogdan.
    • +2 (2 voturi)    
      mai mult (Vineri, 15 august 2008, 15:59)

      laura [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Lipsa antrenorilor specializati pe aparate se vede si ea. Vorbesc de antrenorii de club care sa fie in stare sa le invete bazele corect la fiecare aparat (in special la paralele), si un antrenor de sarituri bun la Deva.

      Pe langa asta, cum sa faci performanta cand in afara de Sandra Izbasa, absolut toate fetele care au avut un inceput promitator au fost accidentate, accidentate, accidentate? Pai am lasat acasa doua fete foarte bune - Lacusteanu si Patrascu, din cauza accidentarii. Nistor a stat pe bara cel putin 2 luni anul asta din cauza durerilor de spate. Pe Tamarjan au luat-o cu mari emotii pentru ca nici ea nu e recuperata complet - iar sora ei a renuntat la gimnastica in aprilie din cauza problemelor medicale.
      • 0 (0 voturi)    
        De acord (Vineri, 15 august 2008, 16:23)

        Anca [anonim] i-a raspuns lui laura

        Laura,
        pari foarte informata. Desi am mai putine informatii, urmaresc concursurile de gimnastica de cand aveam 3-4 ani si cred ca pot avea o parere. Sunt absolut de acord cu ce spui tu si chiar mi se par de apreciat rezultatele pe care le-au obtinut fetele. E usor sa fii sever stand pe scaun in fata unui monitor....dar un loc la 5 la Olimpiada este o performanta!!! Sigur, Romania a avut si zile mai bune...si va mai avea. Prea exista mereu tendinta asta la noi: cand avem rezultate exceptionale, ii ridicam pe toti in slavi...cum scad un pic sub asteptari, ii denigram! Poate incurajarile ar fi mai eficiente!
        Succes fetelor, va tin pumnii pe mai departe.
        • 0 (0 voturi)    
          Felicitari fetelor! (Vineri, 15 august 2008, 17:04)

          Oana [anonim] i-a raspuns lui Anca

          Le-am urmarit cu mare placere pe fetele noastre. Marturisesc ca mi-a parut rau ca nu au reusit mai mult insa rezultatele sunt bune, daca tinem cont de toti factorii care le-au influentat.
          Felicitari inca o data!
  • +1 (1 vot)    
    sunt carcotas.... (Vineri, 15 august 2008, 16:59)

    adi [anonim]

    eu intelesesem ca numai atat putem pe echipe.
  • 0 (0 voturi)    
    mda... (Vineri, 15 august 2008, 17:38)

    liviu [anonim]

    s-a dus dracu si gimnastica...
    la umtileme 2 olimpiade am luat aur pe echipe , acum am luat bronz si am fost foarte multumiti...
    peste 4 ani o sa fim multumiti cu locul 5 peste 8 ani ca intram in finala si apoi .....................
    • +1 (1 vot)    
      din pacate (Vineri, 15 august 2008, 18:59)

      bozo [anonim] i-a raspuns lui liviu

      nu numai gimnastica e in regres ci toate sporturile. copiii nu sunt indemnati sa faca sport, nu sunt conditii - sali, echipamente, cantonamente... pentru toate se cere bani, nu mai exista competitii intre scoli. acum enshpe ani existau tetratloanele scolare, crosuri, intreceri la diferite discipline sportive. acum un campionat de baschet intre licee si unul de fotbal... cite scoli au sala de sport si cit de in serios sunt luate aceste ore, cind in clasele I-IV pe spatiul rezervat acestor ore se face matematica sau romana? si cite licee au baza sportiva si citi elevi merg la sport?? domnisoarele isi rup unghiile si baietii cred ca nu merita sa-si strice freza geluita decit pe maindan, sa fie vazuti... in curind, in afara de fotbal unde cistigurile sunt fabuloase daca ajungi in top, nu o sa mai avem sportivi la alte discipline
      • +1 (1 vot)    
        Schimbare de valori (Vineri, 15 august 2008, 20:04)

        dana [anonim] i-a raspuns lui bozo

        Bozo, ai dreptate. cind eu eram copil (in anii 80), toate fetitele din parc ne jucam "de-a gimnastica", si toate ne dadeam numele "Nadia1" si "Teodora", samd. Nu aveam nici ce vedea la televizor si nici jocuri de calculator, asa ca performanta Nadei era pentru noi un ideal la care tindeam. Parintii de fete isi dadeau fetele la gimnastica, la baschet, la volei, etc. In zilele noastre, fetitele nu se mai joaca in parc, poate doar "de-a doctorul"cu baietii,. In nici un caz fetele nu isi mai doresc sa fie sportive, isi doresc sa fie manechine, neveste de fotbalisti sau Andreea (Marin, Banica, Antonescu, Balan, etc). E mai simplu sa fii "vedeta", sotie intretinuta, si sa mergi la sala doar ca sa te lupti cu celulita (de frica sa nu iti ia alta "sponsorul"), nu pentru performanta . Din pacate, imi pare ca parintii fetelor cam sustin acest mod de gindire, de aceea scade dramatic numarul celor care isi duc copiii la sport (daca nu e vorba de fotbal, unde parintii tot potentiala viata de huzur, si nu spectacolul, pe care, sincera sa fiu, cred ca fotbalul l-a pierdut de mult). Asa ca nu mai exista o selectie a talentelor.
        Pe de alta parte, daca ne uitam putin in urma, la numele marilor campioane in gimnastica, mi se face parul maciuca: majoritatea sint plecate din tara, si antreneaza prin cluburi mai mult sau mai putin obscure. SI nu le acuz de loc, ci vreau sa punctez faptul ca, dupa ani de munca, sacrificii si accidentari, Romania NU LE-A OFERIT NIMIC (poate citeva milioane si un apartament -sint curioasa daca Steliana isi va primi apartamentul) Uitati-va la sotii Karolyi, ce au reusit sa faca in America: o sala unde se string copii din toata America pentru antrenamente, si un business din care le ies bani frumosi. La fel, cel care a aprins flacara olimpica (fost gimnast si el), este un om de afaceri de succes, in CHINA, tara comunista. La noi, doar fotbalistii reusesc sa aiba o viata buna dupa incheierea carierei. E foarte trist
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari! Mult noroc in continuare! (Vineri, 15 august 2008, 19:51)

    sabrina [anonim]

    Felicit fetele pt rezultatele obtinute! Chiar daca sunt cam departe de generatiile anterioare, nu e neaparat vina lor. Intre locul 5 si locul 1 nu e prea mare diferenta la nivelul antrenarii, cu toate ca probabil, doar un mic plus ar fi suficient. De ex Steliana a pierdut o medalie cu solul. Stiu ca are probleme medicale, dar mie mi se pare pacat. Daca poti evolua asa cum a aratat la paralele, barna si sarituri, cred ca undeva ar fi existat resurse pt citeva elemente care sa creasca valoarea exercitiului. Si, inca ceva, coregrafia, si tot ce a existat intre diagonalele acrobatice, mi s-au parut prost regizate, cel putin.
    Pe Sandra nu am vazut-o deloc, ca nu a intrat in preferintele americanilor, dar dupa rezultate cred ca e are ca problema, paralelele. Numai ca e muult mai rau. Dupa Nadia Comaneci, parca a fost un blestem. Am cazut ca nivel la paralele la nivel national. Asa ca Sandra se incadreza in peisaj.
    Cum ar putea fetele sa recastige paralelul??? Cu multa munca si ceva specialisti...
    Concluzie: locul 2-3 nu ar fi fost prea greu de castigat. Pt aur insa, trebuie dinclo de noroc, sa zbarnai.
    Rusoaica americanca are gratia mamei (campiona mondiala la gimnastica ritmica) si puterea tatalui (campion olimpic la bara!) Sa te mai miri de notele primite de ea la paralele?!. Nici ea nu a vut super elemente la sol, ar a reusit sa compenseze cu talentul ei de balerina.
    Ca sa luam o medalie in finalele pe aparate avem nevoie de muult noroc!
    Of Doamne! Unde esti tu, Nadia?
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari (Vineri, 15 august 2008, 22:12)

    mimi [anonim]

    Felicitari fetelor pentru efort.. Pentru ca se duc la antrenamente si muncesc enorm de multe ori fara satisfactii materiale.. Pentru ca isi risca sanatatea si isi sacrifica copilaria si tineretea..

    Iar circotasilor.. O intrebare .. Voi v-ati lasa copii sa faca gimnastica de performanta ?

    In general copii si nepotii vostri se duc la sali sa faca un sport ?. Ma refer la performanta
  • 0 (0 voturi)    
    paralele inegale rau de tot (Vineri, 15 august 2008, 23:38)

    Sabrina [anonim]

    Stiu ca nu e locul potrivit, dar pe mine ma obsedeaza problema paralelelor, si nu de-acum. Nici pe vremea glorioasa a Lui Belu si Bitang nu era mai bine. De ce s-au multumit cu putin la paralele, nu pot sa inteleg. Stiu ca sunt cumva speciale, fara legatura clara cu celelalte aparate, dar nici macar nu mai sunt la fel de dure, ca impact fizic, cum erau pe vremea Nadiei.
    In ce masura se poate rezolva aceasta problema, nu stiu.
    Domnule Belu, sunteti laudat, pe buna-drepate, pt prestatia dv la lotul national cum v-ati permis nivelul scazut la acest aparat?
    E o intrebare retorica, ca ma indoiesc ca cineva citeste comentatiile noastre, in afara de noi cei care "doar" iubim gimnastica.
  • 0 (0 voturi)    
    "Atata putem" (Sâmbătă, 16 august 2008, 12:37)

    mind police [utilizator]

    Nu v-ati saturat sa auziti de la sportivii nostri comentarii de genul "mai mult nu am putut", insotite de o ridicare din umeri? Parca sportul asa insemna, depasirea propriilor limite, Citius Altius Fortius etc. Cand pierzi, bagi capul intre umeri si incerci sa-ti imbunatatesti performanta, nu te resemnezi si te culci pe o ureche ...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi