7 lucruri importante aratate de Barcelona aseara

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Joi, 28 mai 2009, 11:09 Sport | Fotbal

Stefan Beldie
Foto: Hotnews
1. Expresia conform careia “miza mare omoara spectacolul” este o scuza jalnica pentru cei prea slabi de inger sau de fotbal. Cine stie fotbal si cine iubeste fotbalul il joaca sub orice fel de miza.

Manchester a picat dupa primul gol al meciului, dar nu pentru ca a fost sufocata de miza partidei, ci pentru ca nu a reusit sa faca fata fotbalistic Barcelonei.

2. Clasicul numar 10 din fotbal nu a disparut, doar a crescut in viteza. Messi alearga mai repede, paseaza mai repede, dribleaza mai repede si are executii mai rapide.

3. Tot legat de spectacol si de fotbal e bine sa remarcam faptul ca oricat de tacticizat a devenit acest sport in ultimii ani, talentul inca mai joaca un rol important.

Barcelona a invins un adversar extrem de instruit tactic si extrem de puternic fizic, dar parca mai putin talentat fotbalistic.

Fotbalul se castiga inca prin fotbal atunci cand exista suficienta pregatire si suficient talent aruncate in lupta.

4. Fotbalului romanesc nu-i lipsesc doar banii pentru a semana cat de cat cu fotbalul jucat in Liga Campionilor. Ne lipsesc si managerii, ne lipsesc si sistemele.

Guardiola, la primul sau sezon in calitate de antrenor principal la o echipa de prima liga, s-a putut baza pe un sistem gandit de niste manageri exceptionali.

Fotbalisti crescuti in spiritul Barcelonei, fotbalisti instruiti inca de mici sa joace ceea ce joaca Barcelona, fotbalisti adusi la sigur si adaptati la ceea ce inseamna Barcelona.

Performanta extraordinara a lui Guardiola are in spate nu doar investitie de bani, ci si o investitie de inteligenta.

5. Fotbalistii buni si siguri nu trebuie sa aiba neaparat mai mult de 25 de ani. E timpul ca antrenorii romani sa dea mai mult credit tinerilor, iar managerii sa orienteze mai multi bani spre centrele de copii si juniori.

Viitorul fotbalului adevarat nu sta in capacitatea de-a cumpara pe bani multi supervedete, ci in stiinta de-a produce cu bani putini fotbalisti de valoare.

6. Alaturi de investitiile in centre de pregatire pentru juniori, scoutingul de calitate ar trebui sa fie o preocupare extrem de importanta pentru managerii din fotbalul nostru.

2,5 milioane de euro pentru fotbalisti ca Dayro Moreno inseamna o risipa enorma.

In tarile cu economii nedezvoltate exista un numar impresionant de fotbalisti tineri care demonstreaza talent, iar preturile lor sunt inca suficient de mici incat sa permita cluburilor romanesti sa intre in lupta pentru achizitionarea lor.

7. Dumitru Dragomir sustinea aseara ca Goian este un fotbalist care ar fi putut face fata unei finale Barcelona-Manchester.

Conteaza mai putin cat de valoros este Goian, dar categoric acestuia ii lipseste marketingul pentru a juca la un club mare.

Cei care conduc fotbalul ar trebui sa fie preocupati din ce in ce mai mult si de comunicarea cu publicul extern al fotbalului nostru.

Nu e suficient sa convingi romanii sa vina la stadion, nu e suficient sa declari ca avem un fotbal extraordinar, e timpul sa se construiasca imagine pentru fotbalul nostru si pe plan extern.

Si oricat de ciudat ar parea, nu sunt suficiente doar rezultatele din cupele europene, mai trebuie si altceva.

Scandalul arbitrilor, scandalul valizelor, scandalul stenogramelor, scandalul scandalurilor sunt toate lucruri care-i tin pe Goianii nostri la 3 milioane de euro. Pe care se pare nu-i da nimeni.


Citeste mai multe despre   





















3963 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    Vai... (Joi, 28 mai 2009, 11:37)

    martianu [utilizator]

    Incepi a vorbi despre diamante si termini a vorbi despre cioburi de sticla.
    Lasand totusi deoparte balariile pe care le-ai zis aici, ai uitat sa specifici despre puterea celui de-al 12-lea jucator... spectatorul. Manchester a fost huiduita aseara la fiecare atingere de minge, oare asta n-a avut nici un rol?
    • +4 (6 voturi)    
      vai... (Joi, 28 mai 2009, 12:21)

      Moi [anonim] i-a raspuns lui martianu

      ... cred ca nu am vazut acelasi meci! unde a fost huiduita la fiecare minge, când jumatate din stadion era "rosu"? Haideti sa terminam cu rautatile, pâna si Ferguson a recunoscut ca au jucat prost si dupa ca au primit gol, nu le-a mai iesit nimic.
      In plus nu asta era subiectul acestiu articol, deloc chiar! Ce e asa de greu de inteles? Când vrei, in plus si tzipi peste tot ca vrei (vezi patronii echipelor), sa faci performanta si sa joci in Liga Campionilor, invata de la cei "mari", de la cei care o fac, si o fac bine. Ok, nu stii cum sa faci, fa ca ei! Ia fiecare meci al lor, diseaca-l daca vrei sa vezi ce si cum, uita-te sa vezi cum isi construiesc echipa, ce valori promoveaza (vorbesc de spiritul fotbalului, nu de personaje), redu totul la nivelul tau de posibilitati, si tot o sa-ti iasa ceva mai bine decât modelele din fotbalul de la noi. Asta e lectia care trebuie invatata aici! Nu e o rusine sa-i copiezi pe cei mari, dar fa-o cum trebuie, constiincios, cu rabdare, nu astepta rezultate mâine daca se poate. Si mai presus de toate, joaca fotbal, sigur vei sfârsi prin a câstiga! Si vom câstiga si noi pe lânga cluburile românesti care vor face acest lucru...
      Numai bine!
    • -1 (1 vot)    
      fereste-te de balarii (Joi, 28 mai 2009, 12:25)

      Stefan Beldie [utilizator] i-a raspuns lui martianu

      Ti-as raspunde, dar nu vreau sa te amestec prin balariile mele :)
  • +1 (3 voturi)    
    excelent (Joi, 28 mai 2009, 11:54)

    bob100 [anonim]

    foarte bun articol, felicitari!
  • 0 (0 voturi)    
    Ce nu intelegi ? (Joi, 28 mai 2009, 12:21)

    costi [anonim]

    Fotbal romanesc . Nu intelegi expresia ?
  • -2 (2 voturi)    
    mda (Joi, 28 mai 2009, 12:29)

    sandoval [anonim]

    foarte bun articolul la inceputurile lui..dar ai terminam foarte prost,vorbind despre goian si calitatile lui.singura lui calitate notabila e ca inscrie(sau cel putin,inscris des cu capul).in rest,viteza,plasamentul,inteligenta in joc lipsesc cu desavarsire.si astea cred ca sunt fundamentale pentru un fundas. daca era chiar asa de bun,pleca pana acum.dar vorba ta,cluburile mari merg la sigur cu transferurile si pana una alta,goian nu a avut nicio oferta,a spus-o chiar patronul lui.in fine,trebuia stricat un articol frumos cu cateva randuri despre fotbalistii stelei..credeam ca ne bucuram de fotbal...
    • +1 (1 vot)    
      o nelamurie (Joi, 28 mai 2009, 13:02)

      Stefan Beldie [utilizator] i-a raspuns lui sandoval

      Sa-mi spui si mie unde am scris eu despre calitatile lui Goian :) Cred ca e o diferenta intre o discutie despre proasta marketare a fotbalistilor nostri si calitatile lor.
  • +2 (2 voturi)    
    sa nu ne imbatam cu apa rece (Joi, 28 mai 2009, 12:36)

    cristi [anonim]

    E o diferenta colosala intre noi si ceilalti.Ei cauta performanta,noi doar profitul,"pustii" lor sunt antrenati pt fotbal,ai nostri cu mentalitatea "sa moara si capra vecinului".nu mi se pare corect ca dupa un meci ca cel de aseara sa ne amintim de liga noastra
  • +1 (1 vot)    
    "Dumitru Dragomir" (Joi, 28 mai 2009, 12:38)

    jooo [utilizator]

    Omule,nu inteleg de ce incepi sa dai exemple bune despre fotbal si ce implica fotbalul,si deraiezi citand un nimeni!!
    Sa fim seriosi,NICI UN FOTBALIST (manelist) din campionatul intern nu facea fata la 30 de minute de fotbal precum cel din finala...! ....sa-ti amintesc meciul cu Austria,in care acel Goian,era terminat!!...aminteste-ti acel prim cadru cu el UD LEOARCA (se potriveste cel mai bine:-)) ....transpirat dupa numai 20-30 de minute de fotbal--adica semi fotbal--de parca ar fi jucat doua ore deja. (din acel meci , cu imagini si cu dezorientatul-si la fel de habauc--Bucur):-))
    asa ca subscriu la primul comentariu,primul rand--------diamante si cioburi:-))
    • 0 (0 voturi)    
      despre scopul textului (Joi, 28 mai 2009, 13:00)

      Stefan Beldie [utilizator] i-a raspuns lui jooo

      Raspunsul e simplu: eu nu scriu ceea ce convine publicului, ci ceea ce percep eu in legatura cu sportul si industria sportului.

      Adica daca tie ti-e greata de Goian asta nu inseamna ca am si eu aceeasi problema :)

      In rest, eu retin si meciuri foarte bune facute de Goian, chiar si goluri importante date pe la nationala, dar nu te pun sa ti le reamintesti si tu pentru ca ai risca sa-ti nuantezi opinia.
    • 0 (2 voturi)    
      Fotbal romanesc (Joi, 28 mai 2009, 13:05)

      TNT [anonim] i-a raspuns lui jooo

      De ce nu se poate scrie un articol despre frumesetea fotbalului sau finala de aseara fara sa se pomeneasca de rahatul din Romania? Prima stire sportiva de azi dimineata la un cunoscut radio , era despre cat mai sta Penescu in arest!!! Asta in ziua urmatoare finalei CL . De ce ne miram atunci ca ziarele de sport din Romania pun pe prima pagina articole de genul : Noua masina a lui Mutu , sau Noua parasuta a lui Marica , il locul sportului?
      • 0 (0 voturi)    
        despre presa sportiva (Joi, 28 mai 2009, 13:57)

        Stefan Beldie [utilizator] i-a raspuns lui TNT

        Presa sportiva nu inseamna numai astfel de lucruri. Presa sportiva inseamna si texte scrise de Cosasu, Tolontan, Andries, Cupen, Naum, Banciu, comentariile lui Mocanu, Draghici, Mironica, Vadim Vajeu, anchetele care au dezvaluit neregulile de la loterie sau din programul nastase - tiriac pentru salile de sport. Toate aceste lucruri le citesti in ziare de sport. Imi pare rau ca reduci totul la ceea ce nu-ti place :)
        • +1 (1 vot)    
          bune-rele (Joi, 28 mai 2009, 14:46)

          Xample [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Beldie

          Pentru ca stirile ieftine si de proasta calitate sunt 80% (poate mai mult) si cele de calitate doar 20%.
          La noi stirile sportive inseamna Becali, Borcea, Turcu, Iancu, Dragomir, Sandu si crede-ma ca toata lumea e scarbita de peronajele astea ca nu fac decat sa repete aceleasi lucruri de fiecare data: blaturi, valize, injuraturi. Aceste stiri nu fac decat sa impulsioneze oameni fara minte sa se ia la bataie pe stadioane, sa dea foc la stadioane samd.
          Nici un ziar si nici un ziarist nu are curaj sa condamne limbajul folosit de conducatorii de club, sa condamne instigarile lor si aranjamentele pe fata. Cand un ziar o sa ia cu adevarat atitudine impotriva mizeriilor din sportul romanesc in general si a celor din fotbal in particular atunci o sa il cumpar si eu in fiecare zi, nu numai ca sa-l citesc ci si ca sa sprijin acel ziar.
          Nu uitati ca voi i-ati facut pe parvenitii astia ce sunt acum. Daca nu v-ati lingusi atat pe langa ei sa le luati un interviu, poate poate mai spun vreo injuratura (ca altceva interesant oricum nu au de spus) ca sa aveti ce comenta o saptamana, atunci poate ceva s-ar imbunatati.

          PS
          Noi nu avem presa sportiva in Romania. AVEM DOAR ZIARE DE SCANDAL DIN DOMENIUL SPORTIV.
          Nu uita asta!!
          • 0 (0 voturi)    
            Multumesc (Joi, 28 mai 2009, 16:21)

            TNT [anonim] i-a raspuns lui Xample

            ...e un raspuns cu care sint perfect de acord ! Din pacate putinele articole de calitate nu pot "acoperi" restul gunoaielor din presa sportiva autohtona.
            • 0 (0 voturi)    
              o scurta-lunga explicatie (Joi, 28 mai 2009, 17:04)

              Stefan Beldie [utilizator] i-a raspuns lui TNT

              Sunt de acord cu voi in privinta faptului ca exista destul de multe probleme din acest punct de vedere. Si nu doar in presa sportiva, ci si in cea generalista.

              Eu cred ca principala cauza tine de faptul ca ziarele s-au dezvoltat brusc fara a creste si oameni o data cu afacerile lor.

              Astfel, s-au angajat foarte usor si ziaristi mai slabi, iar din momentul in care s-a observat ca poti face tabloidizare cu ziaristi slabi, prost platiti, investitia in presa de calitate a scazut.

              De asemenea, un lucru pe care il veti auzi destul de rar, probabil din foarte multa ipocrizie, si nivelul unei zdravene parti dintre consumatorii de presa este scazut.

              Intre 2003 si 2008 am lucrat pentru Gazeta, deci am prins perioada in care ziarul acesta incerca sa creasca avand de luptat cu brandul pe care chiar noi il formasem, ProSport.

              Stiti ce s-a intamplat? Lumea aproape ca nu facea difernta intre un ziar scris de oameni cu talent si unul scris de persoane mai putin talentate, ca sa o spun fin.
  • 0 (0 voturi)    
    de ce 7? (Joi, 28 mai 2009, 14:29)

    topaiescu [anonim]

    Ce treaba are neica-nimeni-dragomir si fotbalistul inalt goian, cu ce au aratat barca si united aseara? Intr-un fotbal adevarat mitica ar fi expulzat instant. Goian poate ar fi rezerva la o echipa care ar lupta pt retrogradare in serie A (nu in Anglia sau Spania). 6 lucruri importante aratate de... ar fi fost mai ok ca titlu dar poate ca cifra 7 da mai bine... Ar trebui sa ne amintim cati dintre Fotbalistii generatiei de aur au trecut pe la Luceafarul si ce rezultate au avut si vom realiza ca nu e nici un secret. Pana atunci sa nu ne mai lamentam ca generatia de cacat (actuala) are rezultatele pe care le are...
    • 0 (0 voturi)    
      legat de 7, de Goian si de Dragomir (Joi, 28 mai 2009, 16:07)

      Stefan Beldie [utilizator] i-a raspuns lui topaiescu

      Dragomir nu e neica nimeni. Poate e un personaj profund dezagreabil, dar categoric nu-i neica nimeni, conduce fotbalul nostru, asa cum este el.

      Iar in cazul lui Goian exagerezi. A avut si evolutii bune sau foarte bune. In anul in care Steaua a ajuns in semifinalele UEFA aveai aceeasi parere despre Goian? Da-ti tie insuti un raspuns obiectiv, nu prin prisma simpatiei pentru un club sau altul.

      Legat de 7 - sa stii ca ai partial dreptate. Ca majoritatea celor care scriem pentru print sau pentru online stim cateva reguli de atragere a cititorului. Liste de 4 sau 6 exemple sau sectiuni sunt cele mai greu de parcurs.

      Totusi, te asigur ca n-a fost un obiectiv sa iasa 7. Atatea mi-au venit in minte la planul de text.
      • 0 (0 voturi)    
        pentru ca stiu ca se poate mai mult (Joi, 28 mai 2009, 16:34)

        topaiescu [anonim] i-a raspuns lui Stefan Beldie

        1. Nimic despre Luceafarul? Era o idee constructiva, care merita promovata de voi, in primul rand.
        2. In contextul finalei de aseara dragomir este neica nimeni. Continui sa cred ca n-are capacitatea sa conduca fotbalul romanesc. Cred ca esti de acord cu mine dar nu-ti permiti sa ma aprobi public.
        3. Il compar pe Goian cu Belodedici sau chiar si cu Iovan. Mai are sens intrebarea cu obiectivitatea si simpatia pentru un club sau altul?
        4. Ai fost semi-onest cu cifra 7, mai ai sanse sa devii obiectiv
        • 0 (0 voturi)    
          si eu stiu :) (Joi, 28 mai 2009, 16:57)

          Stefan Beldie [utilizator] i-a raspuns lui topaiescu

          1. N-am mentionat nimic despre Luceafarul pentru ca mi-au fost inspiratie mai puternica realizarile Barcelonei in privinta promovarii de tineri din propria curte. E mare, foarte mare lucru.

          2. Sunt de acord cu tine ca e nociv pentru fotbal si n-am probleme sa aprob puncte de vedere pe care si eu le consider corecte. Daca vrei, poti intra pe google si sa dai cautare dupa numele meu si dupa Dumitru Dragomir si nu cred ca vei gasi macar un singur text in care sa discut necritic despre el.

          3. Eu cred ca Goian are anumite calitati. Ii lipseste din pacate viteza. Nu e un fotbalist slab, din contra. Parerea mea.

          4. Am fost sincer. Nu am nicio problema sa spun ce fac. Cand scriu, tin cont de modul in care-mi exprim ideile si de felul in care le imbrac.

          Nu as fi facut o lista de 4 sau de 6 lucruri, asta iti pot spune sigur :)
      • +1 (1 vot)    
        felicitari (Joi, 28 mai 2009, 19:57)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui Stefan Beldie

        in sfarsit un ziarist care dialogheaza cu cititorii sai!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri