VIDEOREPORTAJ ​eSports - Sunt jocurile electronice un sport?

de Victor Cozmei, Raluca Pantazi     HotNews.ro
Duminică, 27 septembrie 2015, 20:44 Sport | Alte sporturi



Cineva care sta pe scaun, in fata unui monitor de calculator si "se joaca", poate fi numit sportiv? Dar cineva care "se joaca" in competitii cu milioane de spectatori online sau in sali cu zeci de mii de fani si premii la fel sau chiar mai mari ca la unele turnee de tenis? eSportul - sportul electronic - este, in ciuda prejudecatilor si reticentelor, un termen care descrie un fenomen cat se poate de real si - mai ales - profesionist, cu jucatori, antrenori, manageri, cluburi, sponsori, canale TV dedicate, comentatori, turnee si campionate mondiale.


Video realizat cu echipament Nikon


Citeste mai multe despre   























24978 vizualizari

  • +17 (19 voturi)    
    Exista cumva campionatul de Solitaire? (Duminică, 27 septembrie 2015, 21:47)

    OmulNou [utilizator]

    Avem atatia ministri care s-ar califica macar in semifinale.
  • +6 (12 voturi)    
    Cyka (Duminică, 27 septembrie 2015, 22:40)

    hot news [utilizator]

    Ebani bleat!. Compendiumul cu numarul 3 a strans pentru campionatul The International al DOTA 2 premii de 18,5 milioane de dolari (dublu fata de 2014). Sunt zeci de alte turnee cu premii considerabile doar pentru DOTA 2.
    League of Legends 2 milioane, Call of Duty, CSGO etc etc. O sa continue sa creasca si vor depasi curand multe dintre sporturile clasice. Una dintre schimbarile aduse odata cu generatia noua.
    • +5 (11 voturi)    
      Un joc nu e neaparat sport (Luni, 28 septembrie 2015, 9:39)

      zambara [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      Tot asa cum cresc (nr. de utilizatori sau sumele de bani puse in joc pentru premii) tot asa la un moment dat (cand compania producatoare va considera ca nu mai e rentabil) se vor prabusi. Vor cadea in uitare si vor ramane doar istorie.
      De ce trebuie neaparat jocurile pe computer sa fie considerate sport? Au o jena "jucatorii" daca sunt considerate jocuri?
      Opinia mea este ca o competitie monopol al unei companii, care poate ea decide daca un sport mai trebuie jucat sau nu, nu poate fi numit sport. Doar joc.
      De ce nu ar fi atunci si concursurile de talente de la TV condsiderate sporturi ? Ca doar tot competitii sunt si acolo. Si au si multi spectatori si se invart si multi bani.
      • +2 (10 voturi)    
        Nu e chiar asa (Luni, 28 septembrie 2015, 10:36)

        CreativeEurope [anonim] i-a raspuns lui zambara

        E de ajuns sa te uiti la CE jocuri iau parte in asemenea competitii. Sunt jocuri de strategie, cum ar fi Starcraft. Pentru cei neinformati, Starcraft este un joc care a aparut pe piata in 98' si de atunci a crescut enorm in popularitate. Starcraft 2 a iesit pe piata abia in 2010 si asta dupa presiunea jucatorilor asupra Blizzard care deja organizau competitii internationale pe varianta din 98.

        Jocurile astea sunt extraordinar de complexe, si chiar trebuie sa te duca capul la strategie doar ca sa faci fata (nu mai vorbim de castigat) asa ca stai linistit/ta ca nu o sa dispara asa repede.

        Basca ca spre deosebire de "sporturile" traditionale, aici nu exista riscul de a trisa, lucrurile stau foarte clar.
        • +2 (2 voturi)    
          Si totusi de ce ar fi sport? (Luni, 28 septembrie 2015, 13:33)

          Soro [utilizator] i-a raspuns lui CreativeEurope

          Sunt jucator profesionist si-ti pot spune ca:
          - Si aici se triseaza facandu-se aliante ilegale.
          - Si aici se triseaza prin spionare.
          - Si aici se triseaza prin transmitere de date ilegala.
          - Si aici se triseaza prin calificari preferentiale (ca la box).
          - Se incurajeaza calificarile platite (prin punerea la dispozitie a unor jucatori a unor resurse hardware inegale).

          In general se triseaza mult in etapele premergatoare campionatelor, etape necesare pentru calificari, etape care nu sunt controlate foarte bine.
          Cred ca se triseaza oriunde se poate.

          As putea spune ca si in sporturile traditionale e totul pe fata cand esti pe teren, doar tu cu adversarul si o minge .. asta as putea spune daca n-as stii ca e cateodata altfel.

          Si din nou deviem de la subiect. Subiectul e de fapt intrebarea daca aceste JOCURI sunt SPORT sau nu ... na ca am dat raspunsul.
      • 0 (2 voturi)    
        Asta e (Luni, 28 septembrie 2015, 13:12)

        Soro [utilizator] i-a raspuns lui zambara

        "De ce trebuie neaparat jocurile pe computer sa fie considerate sport? Au o jena "jucatorii" daca sunt considerate jocuri?"

        Cred ca asta e intr-adevar originea intrebarii, ca jucatorii se considera ei insisi inferiori sportivilor.

        Sahul e "sportul mintii" dar jucatorii nu au pretentia de a-l considera sport.

        Banii sau populatitatea sigur nu ar trebui sa fie considerate motive.
        Ar trebui fiecare sa ramana cu domeniul lui.
        Si cei de la biliard considera asta un joc, se castiga milioane si sunt campionate pe tot globul ... asta nu-l face sport, desi e "mai sport" decat jucatul pe consola.

        Totusi, considerand evolutia consolelor interactive, (play station, Wii, xBox, ...) se naste intrebarea daca la un moment dat jucatorii nu vor depune mai mult efort la un joc pe consola decat pe teren.....
    • -5 (7 voturi)    
      Men sana in corpore sano (Luni, 28 septembrie 2015, 10:39)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      In parlament avem competitia " pe cine tine lenea mai mult" premiile puse in joc depasesc 15 mil de euro dar nu inseamna ca-i sport.

      si taiatul frunzei la caini e o competitie dar asta nu insemna ca-i sport.

      Asa si cu sporturile astea , zise moderne. Stati copii mii de ore si stricati-va ochii la calculator, deformativa coloana vertebrala, in loc sa faceti sporturi adevarate in aer liber: fotbal, tenis, atletism, ciclism, handbal, hochei.........samd.
  • +4 (8 voturi)    
    Cenzura (Luni, 28 septembrie 2015, 2:51)

    Gelu007 [utilizator]

    Vad ca un coment despre titlu nu a fost aprobat de catre redactori, surprise :)
    Oricum, nu imi pasa, e-sports este pentru cei care stiu despre ce se intampla acolo, astia mondenii se uita si nu vor intelege, ei vor gagici cu tate mari si golani, asta stiu, si sa le fie laudata averea si mandria lor. Daca unul ca mutu e platit milioane doar ca sa nu arate nimic, in e-sports nu poti face asta, acolo ori esti bun, ori stai pe tusa, si multi buni stau pe tusa. Sa vb de ce cunosc, starcraft 2, ma uit des la competitii, ii cunosc pe majoritatea, acum ceva ani coreenii erau zei, nimic nu statea in fata lor, acum insa europa are jucatori de top, si nu numai europa. In legatura cu bani acolo, Blizzcon da 100k pt primul loc, anual. In rest vorbim de mii sau zeci de mii in turnee. Inmultiti cu 4 ca sa va faceti o idee.
  • +12 (12 voturi)    
    In masura in care sahul este sport! (Luni, 28 septembrie 2015, 6:56)

    IoanAlbescu1 [anonim]

    Exista sporturi care solicita exclusiv mintea, abilitati intelectuale precum sahul, go, sau, de ce nu, pokerul. Din nefericire, apar din ce in ce mai multe tipuri de joc statice, pe cand omenirea are nevoie de un pretext pentru miscare, pentru dezvoltare fizica. Vom deveni ca in scenariile SF niste fapturi cu capul mare si cu niste membre atrofiate.
    • +4 (4 voturi)    
      este un joc. competitiv... (Luni, 28 septembrie 2015, 9:35)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui IoanAlbescu1

      sportul prin definite este o activitate fizica. sahul si jocurile pe calculator nu sunt activitati fizice. sunt exceptii - jocuri pe nintendo wii sau xbox kinect care te pun sa te misti ca sa controlezi un avatar, dar acestea inca nu au ajuns la nivelul de competitii internationale (sau nu stiu eu sa fie ajuns..).
      trebuie totusi sa fim atenti cu generalizarile. nu orice activitate fizica este sport, nici jocurile nu sunt toate menite sa-ti atrofieze corpul in timp ce impusti fara rost dusmani virtuali.
      • +4 (4 voturi)    
        Dusmani virtuali (Luni, 28 septembrie 2015, 10:46)

        Gelu007 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Banuiesc ca stiti ca exista simulatoare pentru piloti, si ele sunt defapt jocuri, cat despre sport, da, teoretic sportul este ceva ce antreneaza corpul, dar e-sports este ceva ce antreneaza mintea. Un jucator profesionist de Starcraft 2 ajunge si la 500 APM, adica 500 actiuni pe minut, asta se traduce la vreo 8 actiuni pe secunda, si nu sunt doar clickuri acolo, fiecare miscare e calculata si isi are sensul, nu la toti, dar la majoritatea, in general APM e de 300, cam 5 actiuni pe secunda, stii tu vreun alt sport care te pregateste in asa fel? Si aia nu se trantesc jos cand cineva ii atinge si striga fault, aia chiar joaca.
        • +1 (5 voturi)    
          nimic nou sub soare (Luni, 28 septembrie 2015, 11:42)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gelu007

          toti jucatorii care ajung la nivel de competitie au "automatizat" deja o buna parte din actiuni. spui ca "fiecare miscare e calculata", dar cate dintre ele sunt executate constient? se mai gandeste jucatorul ce secventa de taste e necesara ca sa construiasca o drona?.. se uita la taste, isi misca degetele intentionat de la o tasta la alta?
          un sofer de F1 care foloseste atat mainile cat si picioarele.. cate actiuni pe secunda face? dar un jucator de tenis de masa?
          sunt de acord ca jocurile pe calculator pot fi benefice intr-o forma sau alta pentru jucator, dar aceste beneficii exista cat timp exista un element de noutate.. cand joci de o suta de mii de ori aceeasi harta de CS sau acelasi erou la DOTA, esti deja robot... un robot care-si iroseste viata in fata calculatorului. exceptie fac o minoritate de "jucatori profesionisti" care fac asta pentru bani.
          cand practici un sport, chiar daca este repetitiv, beneficiile pentru organism se pastreaza si dupa zeci de mii de ore..
          • +3 (3 voturi)    
            cam extrem (Luni, 28 septembrie 2015, 13:19)

            Soro [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            De ce trebuie sa spunem de fiecare data ca altii isi irosesc viata pentru ceva? Viata nu e irosita daca faci ce-ti place. In aceeeasi ordine de idei viata si-o irosesc si cei ce stau toata ziua la telenovele doar ca nu castiga bani si nu au nici un fel de interactivitate, nici macar cu o masina sau un ecran/tastatura.
            De ce-si petrec ei viata in fata ecranului e treaba lor. Daca nu le face rau si nu e ilegal atunci ..... succes.

            Cred ca discutia era daca il consideram sport sau nu.
            Parerea mea e ca nu e sport.
            • +1 (1 vot)    
              nu e deloc extrem (Luni, 28 septembrie 2015, 18:14)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Soro

              daca citesti 2 boabe despre psihologia jocurilor o sa intelegi de ce ramai blocat in fata unui joc an de zile, desi este extrem de repetitiv. de la modul in care esti "rasplatit" cu puncte sau moneda virtuala, la durata minimala in care stai "pe bara" cand mori, toate sunt gandite sa-ti ofere un mix perfect de efort/rasplata care te tine lipit de monitor.

              nu este sport, dar probabil ca ar fi fost mai bine daca s-ar putea separa termenii ceva mai clar. multe persoane care nu au nici o legatura cu subiectul judeca exclusiv pornind e la termenul de "joc", punand la egalitate jocuri complexe de strategie cu un joc pt copii de 3 ani.
    • +3 (5 voturi)    
      Ca in Dune... (Luni, 28 septembrie 2015, 10:22)

      obikeno [utilizator] i-a raspuns lui IoanAlbescu1

      ... un fel de navigatori ai Ghildei care pliau spatiul pentru calatoriile intre sisteme. :))
  • +2 (4 voturi)    
    mda (Luni, 28 septembrie 2015, 7:54)

    SoulSearcher [utilizator]

    ceea ce e bine, ne-am saturat de blaturile si aranjamentele din sportul clasic, de la sah si pana la fotbal

    la jocurile electronice miza e mai mare "faima pe net"

    am deja bilete la DreamHack Cluj pe 31oct-1nov

    ne vedem acolo
  • +4 (4 voturi)    
    Macar e destul de clar (Luni, 28 septembrie 2015, 9:18)

    OmulNou [utilizator]

    cand castiga cineva, nu ca la fotbal sau box sau practic orice alt sport capusat si aranjat.
  • +2 (6 voturi)    
    Parere (Luni, 28 septembrie 2015, 10:41)

    GigiM [utilizator]

    Asta este viitorul, veti vedea, o sa se dezvolta eGaming-ul fantastic, fiindca lumea este innebunita de digital, si totul este digital. Copiii asa se distreaza si isi pierd timpul... Eu unul am 25 de ani, si cu mana pe inima, va zic ca regret timpul petrecut jucandu-ma. Am calculat aproximativ 15.000 de ore pierdute de pe la vreo 8 ani pana acum, jucandu-ma sau uitandu-ma la seriale/filme. Sa inveti pian la un nivel mediu ar lua in jur de 10.000 de ore. Si daca fotbalul este un sport, atunci si eGaming-ul este un sport! Numai ca... Gaming de performanta poti face pana la maxim 30 de ani. Si dupa asta cu ce ramai? Devii moderator la show-uri de gaming? Sau iti faci cont pe Youtube si prezinti jocuri? (cautati-l pe Youtube pe PewDiePie, face in jur de 5-8 milioane de euro pe an prin canalul lui de Youtube). Faza e ca jocurile nu sunt o investitie...poti sa fii campion la CS sau DoTa 2, dupa ce ai terminat-o cu gaming-ul, iti raman doar anii pierduti mai mult sau mai putin, nimic palpabil, niciun viitor. Si ca sa faci gaming de performanta nationala/internationala, un minim de 6 ore zilnic ai nevoie de antrenament...
    • +5 (5 voturi)    
      Mda (Luni, 28 septembrie 2015, 12:51)

      electron [utilizator] i-a raspuns lui GigiM

      "Gaming de performanta poti face pana la maxim 30 de ani. Si dupa asta cu ce ramai"
      La fel poti spune despre orice sport practicat la nivel de profesionist, bine ma rog poate aproape orice sport. Dupa o anumita varsta nu mai poti face din punct de vedere fizic/mental cu concurenta mult mai tanara. Exemplu cel mai la indemana este fotbalul undeva pe la 33-40 depinde de jucator se cam pun ghetele in cui ca nu te mai poti pune ca viteza rezistenta forta cu un "pusti" de 25 de ani care atunci e in apogeul carierei, o vreme compensezi cu experienta, dar cand trece ala ca acceleratul pe langa tine si tu simti ca nu mai ai aer.. te lasi. Idem si in gaming dupa 30 de ani viteza de reactie scade, nu mai ai acelasi reflexe si la nivel profesionist fiecare milisecunda conteaza.
      Acuma cu timpul pierdut? Cati oameni se apuca de fotbal ... as zice foarte multi cati ajung sa castige chiar decent? uite liga unu cate achipe sunt 14 parca ori 25 jucatori fiecare... 350, restul se zbat prin ligile inferioare... poti zice si de ei exact la fel ca despre un gamer profesionist nu este nici o diferenta, perfomanta cere sacrificii, indiferent ca esti fotbal, baschet, handbal sau counter strike sau dota 2. Sacrifici scoala/ timpul liber etc pt a ajunge cel mai bun unii reusesc altii pun marfa pe raft in supermarket asta e viata
      • 0 (0 voturi)    
        Parere 2 (Luni, 28 septembrie 2015, 16:01)

        GigiM [utilizator] i-a raspuns lui electron

        Da, dar dupa poti deveni antrenor, sau poti castiga suficient cat sa nu mai ai nevoie de bani o perioada, sau poti sa faci si altceva pe langa in acelasi timp. Gaming-ul de performanta este mult mai extenuant psihic decat sportul. Este exclusivist, nu prea ai timp sa faci altceva pe langa (daca este de performanta in adevaratul sens al cuvantului!) Fotbalul, desi mi se pare un sport stupid, aduce beneficii fizice nete, gaming-ul mai putin. In afara de timpi de reactie, gandire logica(sa zicem) si o limba straina. Nu inteleg de ce am luat minus. Cine nu a practicat gaming-ul, nu are rost sa comenteze la acest articol. Ca sa nu o mai lungesc, este e-gaming-ul un sport? Da. Merita? Mai putin in tara, mai putin daca tii cont de sanatate. Timpul investit in altceva in afara de gaming consider ca este mai productiv. Dar fiecare face ce vrea cu viata lui. Eu unul atat va zic, daca sunteti dependenti de gaming, renuntati cat mai puteti, fiindca va garantez ca o sa va para rau de timpul pierdut dupa cativa ani (asta daca nu ai ambitia unei galuste si vrei sa lucrezi in piata).
  • -5 (11 voturi)    
    Niciodata (Luni, 28 septembrie 2015, 10:50)

    cadian [utilizator]

    nu ar trebui considerate sport jocurile pe computer. Sportul implica miscare, dezvoltare fizica.
    • +7 (9 voturi)    
      De ce nu? (Luni, 28 septembrie 2015, 11:22)

      cmg_george [utilizator] i-a raspuns lui cadian

      Nu ati adus nici un argument... De ce ar trebuie sa implice miscare? Snooker este joc?

      De ce nu ar putea exista o ramura speciala destinata jocurilor digitale? Un jucator de CS, Starcraft, etc depune un efort (antrenamente, pregatire, strategii, etc) de multe ore pe zi similar daca nu mai mult decat in multe sporturi "reale".
      • +1 (1 vot)    
        de ce.. (Luni, 28 septembrie 2015, 18:17)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui cmg_george

        din definitie.. :) sportul este activitate fizica, competitia sportiva implica superioritate atletica.

        poate ca ar fi mai bine daca inventam alt cuvant si-l punem in dex... asa cum facem pentru multe alte inventii si descoperiri moderne.
    • +4 (4 voturi)    
      da?! (Luni, 28 septembrie 2015, 12:30)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cadian

      stii ca sahul este considerat un sport, nu?!
      sunt un sport si jocurile pe computer... daca sunt un sport benefic pentru fizicul au sau nu asta este o alta discutie... in schimb jocurile sunt benefice pentru alte chestii (coordonare si altele)
      • +1 (1 vot)    
        sport (Luni, 28 septembrie 2015, 15:46)

        s@s@s [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        sahul, go-ul, tablele, checkers, bridge-ul nu sunt considerate sporturi. da, activitatea fizica face parte din definitia sportului:

        Activitate fizică a cărei practică presupune un antrenament metodic, respectarea anumitor reguli și a unei anumite discipline, având la bază elementul competitiv și urmărind obținerea de performanțe; fiecare dintre formele particulare, reglementate ale acestei activități.
    • 0 (2 voturi)    
      Ai jucat vreodata intr-un turneu de sah? (Luni, 28 septembrie 2015, 16:14)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui cadian

      Nu m-am simtit in viata mea asa de distrus. Doar cine joaca 14 zile si stie ce inseamna 3-5 kilograme lipsa, tulburari de echilibru si de somn, stres care nu se compara decit cu cel de la poker etc. Sportul implica confruntarea cinstita (sportiva) intre doua sau mai multe echipe.
  • -2 (24 voturi)    
    Jocurile video nu sunt sport (Luni, 28 septembrie 2015, 11:35)

    care_va_sa_zica [utilizator]

    Sunt jocuri. DIn care unii fac multi bani cu campanii d'astea de PR si le spun prostanilor dispusi sa piarda atata timp si bani cu ele ca sunt "sporturi". Mai degraba escrocherie decat sporturi.
    • +4 (8 voturi)    
      sigur nu ai ... (Luni, 28 septembrie 2015, 12:49)

      wasabi [utilizator] i-a raspuns lui care_va_sa_zica

      de mers pe la vreo manastire sau sa pupi ceva moaste sfinte prin tara ?>
    • +3 (5 voturi)    
      Jocurile de folbal nu sunt sport (Luni, 28 septembrie 2015, 12:52)

      st.d. [utilizator] i-a raspuns lui care_va_sa_zica

      Sunt jocuri. Din care unii fac multi bani cu campanii d'astea de PR si le spun prostanilor sa piarda atata timp si bani cu ele ca sunt "sporturi". Mai degraba escrocherie decat sporturi. Traiasca Blatter
      • +5 (5 voturi)    
        culmea, perfect adevarat (Luni, 28 septembrie 2015, 13:10)

        _raducu [utilizator] i-a raspuns lui st.d.

        Fotbalul este si el un sport, dar ce vedeti la TV si acele jocuri pe care se pariaza in prostie, nu mai sunt sport, sunt doar o industrie de facut bani.

        Sport, acolo, fac 22 - 26 oameni. In rest sunt zeci/sute de mii care fac o onanie de dat/luat bani.

        Este perfect valabil atat pentru forbal cat si pentru jocurile video.
        Atata doar ca a fi fan jocuri video este MULT mai scump ca bani si timp decat a fi microbist.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu mai sint demult (Luni, 28 septembrie 2015, 16:20)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui st.d.

        Am incetat sa ma uit la fotbal dupa ce le-am vazut bulanele injectate ale celor de la Juventus (echipa mea!), asa cum am incetat sa ma uit la F1 dupa ce marele Ayrton Senna l-a scos intentionat pe Alain Prost in tufisuri (ca altfel nu putea cistiga decit necinstit). Asa ca panarama asta de "sport" numit fotbal, ca si altele asemenea, sint doar circ pentru mase. Starcraft-ul e de 1000 de ori mai cinstit.
        Si cine nu crede, doar s-au facut o data niste jucatori ca trucheaza niste meciuri (pe niste sume nu mari). Procurorul Coreii de Sud a pus sub acuzare jucatori si agenti de pariuri, 11 jucatori au fost suspendati PE VIATA etc.
    • +2 (2 voturi)    
      Desigur (Luni, 28 septembrie 2015, 16:16)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui care_va_sa_zica

      Doar unul care n-a jucat Starcraft si nu stie ce e aia APM 200 poate vorbi asa. Plus coordonarea a 200 de unitati (nu a unei singure mingi plus 2-3 coechipieri), macro (economie/expand/army), upgrades, scouting, harassment, tech switch etc etc etc. Uita-te o data de curiozitate cel putin la un stream (daca nu la ceva gen Jaedong v Flash de acum 4-5 ani) ca sa intelegi ce decizii intr-o fractiune de secunda si ce multitasking implica asta.
  • +1 (5 voturi)    
    Raspuns pt intrebarea din titlu: (Luni, 28 septembrie 2015, 13:06)

    s.t.e.f. [utilizator]

    Nu.
  • +4 (4 voturi)    
    Fara titlu (Luni, 28 septembrie 2015, 13:46)

    Protoss [utilizator]

    Atata timp cat privatul este inplicat nu cred ca va exista si un sport, sahul de exemplu este universal, Valve cand da 18 milioane $ premiu este doar ca in acelasi timp au castigat in jur de 60$ profit.
    Oricum sport nesport un lucru este clar, de anul asta au inceput sa apara si marturiile de dopaj cu medicamente gen Adderall.
    Un link pentru detalii:
    http://www.engadget.com/2015/07/17/esports-adderall-doping/
  • +3 (3 voturi)    
    nu, nu sunt, dar nu-i bai (Luni, 28 septembrie 2015, 15:48)

    s@s@s [utilizator]

    sport = Activitate fizică a cărei practică presupune un antrenament metodic, respectarea anumitor reguli și a unei anumite discipline, având la bază elementul competitiv și urmărind obținerea de performanțe; fiecare dintre formele particulare, reglementate ale acestei activități.

    sah, bridge, checkers, table, poker, go sunt toate "sporturi ale mintii"

    la fel pot fi considerate si jocurile video


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version