Un hocheist roman a fost umilit in vestiar de coechipierii de etnie maghiara; Federatia Romana a deschis o ancheta privind incidentul de la Miercurea Ciuc

de A.I.     HotNews.ro
Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:32 Sport | Teamball

Cosmin Marinescu (component al echipei nationale de hochei U16 a Romaniei) a fost umilit in vestiar de coechipierii sai de etnie maghiara (lovit cu prosoapele si injurat) pentru simplul motiv ca este roman, informeaza Agerpres. "Aceasta atitudine nu are cum sa fie trecuta cu vederea, sportivul a fost umilit, iar in vestiar s-au spus cuvinte grele", a confirmat incidentul Barna Tanczos, presedintele Federatiei Romane de Hochei. Forul de specialitate a deschis o ancheta privind evenimentele petrecute pe 1 decembrie, la Miercurea Ciuc. 

Incidentul a avut loc in data de 1 decembrie, de Ziua Nationala a Romaniei. Lotul olimpic U16 al Romaniei se afla intr-un stagiu de pregatire la Miercurea Ciuc, in vederea participarii la Festivalului Olimpic al Tineretului European (FOTE) din 2013. 

Cosmin a fost lovit cu prosoapele si injurat de catre coechipierii sai de etnie maghiara pentru simplul motiv ca este roman, informatia fiind confirmata de presedintele FRH.

Juniorul (singurul sportiv de nationalitate romana ramas in lotul U16) a parasit imediat cantonamentul, iar tatal acestuia a depus un memoriu catre FRH.

"Unul dintre baieti, Antal Alfred, m-a injurat in maghiara, iar eu l-am rugat sa spuna ce are de spus in romana, ca tot e ziua Romaniei si ca ei sunt tot romani. Atunci mai multi au inceput sa strige ca ei nu sunt romani si au spus cuvinte urate la adresa Romaniei. Mai apoi, la dus, au stins lumina si m-au lovit din toate partile cu prosoapele ude", se precizeaza in memoriul trimis de Petrut Marinescu, tatal sportivului, catre FRH, conform Prosport.

Federatia Romana de Hochei confirma incidentul

''A fost un incident unde un copil - Marinescu - care a fost si este component al lotului olimpic ce se pregateste pentru FOTE 2013, a fost plesnit cu prosoapele umede in vestiar, probabil injurat, s-au rostit cuvinte grele, (...) atitudine care nu are cum sa fie trecuta cu vederea. Nu s-a ajuns la bataie, nu a fost batut, mai mult a fost umilit", a declarat Barna Tanczos, presedintele FRH, pentru Agerpres.

"Este un incident extrem de regretabil, o atitudine inacceptabila din partea unor copii. Cu siguranta vor fi sanctionaţi de Comisia de etica a Comitetului Olimpic si Sportiv Roman. (...) Deci este o situatie delicata, astept ancheta Comitetului Olimpic si Sportiv Roman, pentru ca noi am facut ancheta noastra la Federatie si vom pune la dispozitia Comisiei rezultatele, propunerile si solutiile", a completat Tanczos.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   






















8331 vizualizari

  • -10 (28 voturi)    
    ai dracu... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:35)

    cristi [anonim]

    nu este la mine roman, du-te la peza la mama ta, janos adu aici prosopele.
    • +33 (39 voturi)    
      Copii crescuti de mici in ura si agresivitate (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:50)

      Educatia la maghiaro-secui (citat din Tokes) [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Aceasta echipa 'nationala' ar trebui desfiintata iar tatal celui agresat sa depuna plangere penala pentru ca parintii minorilor raspund civil in fata legii pentru faptele penale ale celor aflati sub autoritatea lor parentala.

      Despagubirile civile sunt necesare pentru ca acel copil de 15 ani a fost traumatizat si agresat rasist.

      Cat despre bozg..minoritarul maghiar Barna Tanczos care sustine ca a fi lovit cu prosoape ude de un grup de indivizi 'nu e bataie' l-as invita la un experiment in grupul meu de prieteni, sa vedem cam cum se simte pe spate sau in cap un prosop ud cantarind ud 2-3 kg aruncat cu forta..

      Sa va fie rusine tuturor celor care v-ati educat copiii in ura de romani si Romania, va veni si vremea cand asta se va intoarce impotriva voastra si a lor, uitati-va atent cum se duce UE la vale, cine va va proteja de cateva milioane de ..prosoape ude?
      • +7 (11 voturi)    
        aa, de aici veneau minusurile? (Miercuri, 14 decembrie 2011, 13:20)

        cristi [anonim] i-a raspuns lui Educatia la maghiaro-secui (citat din Tokes)

        pai e problema voastra ca n-ati inteles ca faceam misto de unguri...
      • +4 (24 voturi)    
        ... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 14:08)

        Marcu [anonim] i-a raspuns lui Educatia la maghiaro-secui (citat din Tokes)

        Cu toata intelegerea pentru sentimentul de revolta, mesajul pe care il transmiteti Dvs catre romani acum este similar cu cel transmis de unguri acelor adolescenti teribilisti.

        De aici pleaca majoritatea conflictelor interetnice: de la cativa smintiti care fac o mare tampenie peste care pun paie apoi ceilalti, oameni sanatosi la cap.

        Eu va invit pe toti, romani si unguri, la ratiune si mai ales la discernamant. Gesturile unor cretini teribilisti nu trebuie lasate nepedepsite dar, mai ales, nu trebuie generalizate.
      • -4 (8 voturi)    
        pff... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 15:47)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui Educatia la maghiaro-secui (citat din Tokes)

        in primul rand, te-as invita pe tine la un experiment sa vedem daca faci diferenta dintre bataie si umilinta ;)
        in al doilea rand cred ca ura romanilor fata de unguri e putin mai mare...prin simplu fapt ca vrei sa folosesti cuvantul "bozgor" imi demonstrezi asta. Si nu e vorba de educatia parintilor, e vorba de apartenenta la un grup social.
        In al treilea rand echipa nationala de hockey e formata din maghiari pentru ca hockey-ul e promovat mai mult in zona Transilvaniei...
  • +17 (27 voturi)    
    sunt curios ce pedepse primesc bozgorii (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:49)

    ggg [anonim]

    ar fi cazul sa primeasca cea mai dura pedeapsa. Pana cand sa mai fim umiliti de unele minoritati?
    • +9 (11 voturi)    
      Nu primesc nimic (Miercuri, 14 decembrie 2011, 14:34)

      OzzyO [utilizator] i-a raspuns lui ggg

      Nu te-ai prins cum merge treaba (si peste tot in lume, nu doar la noi)? E nasol doar cand un minoritar e umilit/abuzat de niste majoritari. Invers nu e nicio problema.
    • -1 (9 voturi)    
      Da! (Miercuri, 14 decembrie 2011, 14:40)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui ggg

      Ar trebui executati pe stadionul poporului!
      Multa minte le mai trebuie unora...
  • +28 (32 voturi)    
    Eliminare (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:50)

    swolf [utilizator]

    Toti jucatorii implicati in incident trebuiesc eliminati din echipa nationala, pentru doua motive: comportamentul fata de colegul lor si faptul ca nu se declara romani, deci nu au cum sa reprezinte Romania la Olimpiada. Poate Ungaria, dar nu Romania.

    Sa facem o alta echipa, formata din jucatori mai civilizati si care doresc sa reprezinte tara noastra. Chiar daca echipa va fi mai slaba tehnic, va fi macar reprezentativa...
    • -3 (9 voturi)    
      Hehe (Miercuri, 14 decembrie 2011, 14:41)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui swolf

      Pai avem deja una, echipa de fotbal. Numai patrioti avem in ea.
  • -6 (12 voturi)    
    prostovani (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:53)

    mirela [anonim]

    Sa le taie salariile 3 luni
  • +1 (21 voturi)    
    escalada (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:53)

    daniel [anonim]

    Nasol.

    Totusi, exacerbarea nu duce la nimic.

    Judecata la rece (o bere romaneasca + una ungureasca) linisteste.
    • +19 (21 voturi)    
      se vede ca nu esti din Ardeal (Miercuri, 14 decembrie 2011, 13:21)

      periscop [utilizator] i-a raspuns lui daniel

      Nu sunt sovin, o spun de la bun inceput. Dar sunt ardelean, si-i cunosc destul de bine pe unguri. E frustrant pt. un roman sa fie umilit in propria lui tzara de niste minoritari !

      Facetzi un exercitiu de imaginatie si transpunetzi o astfel de intamplare in alt stat european. In Spania sau, de ce nu, in Olanda ori Finlanda. Cum credeti ca s-ar fi pus problema?...
      • -5 (15 voturi)    
        Ardeal (Miercuri, 14 decembrie 2011, 15:40)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui periscop

        Eu tocmai sunt din Ardeal. Adica parintii sunt din Bihor iar eu m-am nascut in Timisoara.

        Acum la subiect:
        1. Romania apartine la fel de mult unui roman, ungur, neamt.
        2. Astfel de probleme se rezolva intotdeauna vorbind, discutand. Fara exagerari. Este periculos.
        3. Prea des noi, romanii confundam patriotismul cu "batutul in piept". As crede ca patriotismul se masoara mai degraba cu dorinta de munca pentru tara ta.
        PUNCT!
      • +2 (12 voturi)    
        Si "minoritarii" sunt "in propria lor tzara" (Miercuri, 14 decembrie 2011, 16:13)

        Sore [utilizator] i-a raspuns lui periscop

        Sunt convins ca in Spania, dar mai ales in Olanda ori Finlanda, s-ar fi actionat strict asupra celor care ar fi comis gestul respectiv (asa cum fac FRH si Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii). Nu cred ca s-ar fi ajuns la generalizari (cum facem noi, romanii, tot timpul) si la jignirea unei populatii (minoritare) de 1,5 milioane de oameni, prin folosirea, din nou, a tot soiul de apelative de genul "bozgori" si pana la acuze care mai de care mai idioate.
        • +6 (8 voturi)    
          Nu-i corect. (Miercuri, 14 decembrie 2011, 20:23)

          Cainele visator [anonim] i-a raspuns lui Sore

          Minoritarii ăia de care vorbeşti nepermis de general (noi discutăm un caz concret, nu ţinem lecţii de etică socială) s-au comportat nu ca în propria lor ţară, ci într-un dispreţ total faţă de România. Din acest motiv 50% din ceea ce ai perorat mai sus e lipsit de valoare. Nu e posibil să-ţi jigneşti ţara, dar în acelaşi timp să pretinzi să ţi se respecte statutul de minoritar în propria ta ţară.
    • +2 (6 voturi)    
      subiect (Miercuri, 14 decembrie 2011, 14:54)

      Rollie [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Transilvania nu va mai fi in veci ungureasca, Kossuth a pierdut-o acum mai bine de 160 de ani. Si sincer ungurii vor fi tot mai putini in zona. Dar eu zic ca nu e un lucru rau.
      • +2 (4 voturi)    
        Oare? (Miercuri, 14 decembrie 2011, 16:24)

        Catalin Dimofte [anonim] i-a raspuns lui Rollie

        Se zice ca natura uraste vidul. Daca o sa fie tot mai putini unguri, o sa vina altii in locul lor.
        Iar daca ne uitam la 1) ratele natalitatii atat la unguri, cat si la romani (mult sub cea de inlocuire), respectiv la 2) cine i-a inlocuit pe sasii aia incapatanati, de care probabil tot asa se bucurau multi ca s-au carat in Germanika-muma... cred ca n-o sa ai nevoie de mai mult de o incercare ca sa ghicesti cine ar urma sa-i inlocuiasca si pe unguri.
        Altfel, cred ca tot incidentul trebuie privit cu un dram de intelepciune de toate partile.
        Da, e urat ce s-a intamplat, dar e vorba de niste copilandri in care tocmai incep sa urle hormonii; hocheiul e un sport de mare angajament fizic si duritate, asa ca as paria ca, desi au minti de 14-15 ani, pustii aia sunt toti niste vlajgani zdraveni, obisnuiti sa rezolve totul printr-un bodycheck la mantinela sau o crosa la picioare, infierbantati la propriu si la figurat dupa antrenament... Astfel de imbranceli sunt destul de comune in sporturile mai barbatesti si-n plus, nu sunt convins ca daca era vb de un unguras care se trezea zicand ceva considerat provocator in vestiarul vreunei sali de sport din Ferentari, i-ar fi fost mai moale...
        Una peste alta, e vb de niste aproape-copii, influentati si ei (daca si noi, adultii, suntem, ce pretentii sa mai ai de la unul de-abia intrat in adolescenta...) de ce-nteleg din ce-aud si vad in jur, pe strada, la TV. A face acum din tantar armasar si a-i pedepsi foarte drastic nu poate avea decat efectul contrar celui scontat si inca unul pe termen lung. Mai multa ura, mai multa indarjire, mai multa izolare
        De altfel, la cat ii stiu eu pe secui de rigizi si lipsiti de fasoane de politically correctness, cred ca unii din pustii aia si-au incasat deja de la tatii lor niste corectii zdravene sub forma de scatoalce si curele d-alea late, din costumul secuiesc, pe spinare...
  • +16 (20 voturi)    
    Educatie (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:53)

    eugen [anonim]

    Probabil,ca asa educatie au primit acasa,de vreme ce fac asa ceva.Nu a lor e rusinea,ci a celor care i-au crescut (educat?).Daca au ceva impotriva romanilor,sa deschis spatiul Schengen,cu Ungaria.Asa ca taiati-o,cat e vreme.
  • +29 (33 voturi)    
    Felicitari lui Cosmin Marinescu pt curaj ! (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:54)

    Hoarda de migratori a invatat hochei in Romania [anonim]

    Ma bucur ca baiatul ala a avut curajul sa isi apere tara si ziua nationala a statului in care traieste.
    Oricum, acei copii de maghiari si secui tocmai si-au creat pe viata un..'prieten'.

    N-aveti nevoie de prietenia romanilor? Nici de a sarbilor, slovacilor sau ucrainienilor? S-ar putea ca intr-o zi, asa cum s-a mai intamplat in Istorie, sa plangeti amarnic mandria asta prosteasca..
  • -12 (20 voturi)    
    a gresit (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:55)

    Alex Valahul [anonim]

    a gresit si romanasul nostru tanar cand i-a numit "romani" pe toti ungurii aia ...pur si simplu nu sunt romani, sa fie sanatosi.
    trebuia sa-l injure si el punctual pe prostul ala de l-a injurat primul.
    abordari nationaliste nu-si au rostul in vestiare.
  • +18 (28 voturi)    
    urat.. (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:57)

    Dodo [anonim]

    asta e diferenta dintre romani si unguri..ei, daca ar putea, i-ar jupui de piele pe romani, pe cand toleranta romanilor este fara margini..
  • +23 (27 voturi)    
    Excludere (Miercuri, 14 decembrie 2011, 12:58)

    anonim [anonim]

    Excludere
    • +22 (24 voturi)    
      dati afara (Miercuri, 14 decembrie 2011, 13:15)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      sa joace la unguri, daca la noi fac pe smecherii
  • +25 (29 voturi)    
    singurul sportiv roman din lot? (Miercuri, 14 decembrie 2011, 13:01)

    pintea [anonim]

    In nationala Romaniei de hochei U16 avem un singur jucator de nationalitate romana, sportivul este umilit si batut de sportivii de nationalitate maghiara pentru ca este roman, in ziua de 1 Decembrie ziua nationala a Romaniei iar presedintele federatiei de hochei care dupa nume pare de entine maghiara declara ca nu a fost batut doar asa putin umilit.

    Sunt curios daca toti agresorii vor fi eliminati din lotul nationalei deoarece clar nu mai pot reprezenta tricolorul.
    • +1 (11 voturi)    
      singur (Miercuri, 14 decembrie 2011, 13:30)

      Analfabet [anonim] i-a raspuns lui pintea

      Nu conteaza daca e singurul sau nu...E unul dintre cetatenii romani care a fost selectat in echipa nationala. Daca ar fi sa facem o statistica dupa etnii...etnicii romani sunt mai multi in fotbal si nu in hochei. La Miercurea Ciuc e traditie in hochei si e o echipa buna si chiar daca isi zice Csicszereda tot in Romania joaca.
  • +18 (20 voturi)    
    asa sunt educati de mici.... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 13:01)

    lili [anonim]

    Dl Tanczos stie ca de mici copiii maghiari din Secuime sunt educati in spiritul urii si al intolerantei fata de romani.
    In zonele cu populatie majoritar maghiara copiii maghiari nu se joaca cu copiii romani, scolile sunt separate, gradinitele la fel, unde sa creasca impreuna, cum sa se formeze altfel, cand separarea este ceea ce cunosc si traiesc de mici copiii maghiari?!
    Nu ma mir deloc, dimpotriva...
    Numai ca astfel de situatii in care copiii romani sunt tratati astfel trec repede fara urmari, in schimb daca un copil maghiar ar fi fost tratat asa sunt convinsa ca Dl Tokes si UDMR ajungea cu plangerea pana la Consiliul Europei si la Curtea Internationala de Justitie de la Haga !
    Mai grav in opinia mea este ca situatia in Secuime devine tot mai intoleranta fata de romani, iar peste vreo 20 de ani procentul romanilor nu va mai ajunge la 10%!!!
    Chestie simpla de scurt timp.....
    Dar, nu conteaza pentru cei care conduc Romania, guvernarea alaturi de UDMR cu sacrificiul romanilor din zona prin santajul pe care UDMR il face mereu ca sa ramana la guvernare este singurul obiectiv al guvernantilor nostri...
    Intr-o zi, eu cred ca va fi prea tarziu...
  • +12 (12 voturi)    
    minoritati (Miercuri, 14 decembrie 2011, 13:01)

    svn [anonim]

    mie imi plac minoritatile, foarte mult, imi plac atat de mult incat ma gandesc sa devin si eu minoritar si sa ma mut in covasna sau hargita.
  • +20 (20 voturi)    
    targumuresanul (Miercuri, 14 decembrie 2011, 13:03)

    mihai radu [anonim]

    Sunt roman targumuresan si citesc cu uimire aceste randuri. Este adevarat ca populatia maghiara are cel putin la nivelul de jos o atitudine de buna intelegere cu romanii. Insa realitatea este aceea ca asemenea gesturi vin din sentimentul lor de frustrare, de educatie si de indoctrinare. li s-a introdus in morala colectiva ca ei , maghiarii, ar fi superiori populatiei romane. O perioada s-au considerat si superiori economic dar criza i-a lovit si pe ei. Solutie : investitii mai mari in Ardeal , angajarea de personal care vorbeste lb. romana,astfel ii obligam sa vorb. si ei romaneste si ATENTIE! NB semnale pozitive din partea Romaniei ptr. comunitatea internationala.
  • +16 (18 voturi)    
    hmmm (Miercuri, 14 decembrie 2011, 13:05)

    me [anonim]

    suspendare 6 luni- 1 an din toate competitiile pentur vinovati... sa vezi ce se linistesc...
  • +16 (18 voturi)    
    Desfiintare (Miercuri, 14 decembrie 2011, 13:08)

    Daniels22026 [utilizator]

    Echipa asta nationala (despre care nici nu stiam) ar fi mai bine sa fie desfiintata dupa acest incident etnic. La anul poate fi infiintata o noua echipa nationala U16.
  • +14 (16 voturi)    
    Sa fie exclusi din lot (Miercuri, 14 decembrie 2011, 13:26)

    Analfabet [anonim]

    Sa fie adusi alti hocheisti, nu conteaza ce etnie. Dar aia trebuie sa fie exclusi plus amenda!
  • +13 (17 voturi)    
    Fair play (Miercuri, 14 decembrie 2011, 13:40)

    pista [anonim]

    Nu pot sa cred ca acesti sportivi de etnie maghiara pot sa reprezinte Romania in competiile oficiale. Sunt plini de ura,sunt lipsiti de toleranta,sunt agresivi,cum i-a format nationalismul maghiar practicat de UDMR ani in sir.Ei cer drepturi,toleranta siplatesc cu ura. Sunt curios care sunt pozitiile parintilor ,antrenorilor si apoliticienilor maghiari fata de aceasta magarie.De ziua nationala sa fii umilit de maghiarii din romania pentru simplu fapt ca esti roman.Rusine voua !
  • +13 (15 voturi)    
    Ce interesanta declaratia Barna Tanczos (Miercuri, 14 decembrie 2011, 13:44)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Cica hocheistul nu a fost batut, a fost plesnit!?!? Cati pari si bate or trebui sa fie folosite pentru a se numi bataie in conceptia individului asta? Asa o proceda domul Barna Tanczos si cu nevasta, Nu o bate, doamne fereste, o mai plesneste din cand in cand.
  • -12 (18 voturi)    
    Pace-pace intre doua dobitoace (Miercuri, 14 decembrie 2011, 13:49)

    Trojan.H [utilizator]

    Recunosc in multe din caracterizarile facute aici celor de etnie maghiara, si o parte, deloc mica, din populatia romana. Asa ca hai sa nu ne mai ambalam pentru orice maruntis. Si pina la urma, poate o fi jucat baiatul prost si l-au luat colegii la "prosoape" sub pretextul ca e roman.
    • +4 (8 voturi)    
      judeca cu creerul.... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 14:12)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      nu fii asa tolerant ca dai in prostie.
      crezi ca noi majoritarii treb, sa inghitim toate magariile etniilor minoritare, .........
      • +1 (3 voturi)    
        Gura mare, creer mic (Miercuri, 14 decembrie 2011, 15:24)

        Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        Mama lor de bozgori!
        Ai dreptate. Cred ca cel mai bine ar fi sa ne urcam in masini, trenuri, vapoare si sa mergem peste ei.
        Problema e ca eu mai am putina treaba. Du-te tu si vin si eu mai incolo.
      • -2 (8 voturi)    
        Daca judeci cu creierul... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 16:19)

        Sore [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        ... observi ca minoritarii (de toate felurile) au de inghitit mult mai multe magarii de la majoritari decat invers.
  • +12 (12 voturi)    
    poate ca... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 13:51)

    titi [anonim]

    ar trebui mutate cantonamentele nationale la brasov, sa ii mai scoata din barlog pe ciucani. conditii sunt, poate mai bune ca la ciuc. cu ocazia asta, poate copiii astia inteleg ca se poate convietui in liniste si pace, daca vrei.
  • +4 (4 voturi)    
    nationala Romaniei de hochei... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 14:26)

    catalin [anonim]

    cu asa jucatori, isi va da sufletul pe teren sa isi apere ticolorul.
  • 0 (8 voturi)    
    ....catre federatia romana de hochei (Miercuri, 14 decembrie 2011, 15:07)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    1.eu as propune ca aceasta disciplina sportiva,sa se organizeze,fara zanaticii godaci din zona harcov...indiferent de rezultate.important este sa participam la competitii cu loaialitate fata de statul in care traim.
    2.pt. animale din zona mai sus mentionata,le doresc sarbatori curate....... ca ei,oricum, put de la distanta.
    • +1 (5 voturi)    
      pt gel-u (Miercuri, 14 decembrie 2011, 16:08)

      ella [anonim] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

      1.Daca ar exista loialitate fata de statul in care traim, n-am fi condusi azi de Basescu, Udrea &co. Daca ar exista loialitate nu s-ar fura in romania si n-am fi o natie de manelisti. (cu exceptiile de rigoare!!!)
      2. Prin exprimarea si atitudinea pe care o afisezi nu esti cu nimic mai presus decat cei implicati in incident. Din astfel de tampenii inoculate copiilor se nasc atitudinile si reactiile sovine!
  • +2 (6 voturi)    
    si ce daca...? (Miercuri, 14 decembrie 2011, 15:17)

    Attila [anonim]

    Pana acuma unde a fost taticu&co.? Dupa 2 saptamani degeaba tot cerceteaza, ca daca a si avut ceva urme pe corp, au disparut.
    Dar cand ciucanii Szocs si Butsenko erau batuti cu bate de baseball in tribune la Flamaropol, de au ajuns la urgenta cu traumatisme cranio-cerebrale, oare de ce nu s-a facut nimic?
    Dögöljetek meg!
    • +4 (4 voturi)    
      Daca e injuratura... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 16:34)

      Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Attila

      ...nu te mai osteni sa traduci.
      Daca nu, zi-ne si noua ce inseamna ultimele cuvinte. SI de la lipsa de comunicare se ajunge la chestii de-astea urate...
    • +1 (1 vot)    
      Dorinta (Miercuri, 14 decembrie 2011, 21:00)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui Attila

      Scrie frate in romaneste,injuratura aia de la urma,sau nu stii cum se scrie in romana.Nu dori asa ceva nimanui,s-ar putea sa ai tu parte,asa ca mai bine kuss.
      • 0 (0 voturi)    
        Inteleg ca tu stii ce inseamna... (Joi, 15 decembrie 2011, 0:31)

        Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui eugen

        Daca Attila e asa scump la vorba, tradu tu si pentru noi astilalti mai ignoranti, ca n-o fi vreo formula magica...
  • +1 (13 voturi)    
    De ce va mirati asa ? (Miercuri, 14 decembrie 2011, 15:34)

    Lizuca [anonim]

    Eu consider ca doar ardelenii pot face un comentariu pertinent in acest caz .
    Ca ardeleanca de la Cluj (unde aprox 25& sint de origine maghiara) pot spune ca nu ma surprinde situatia de la Ciuc, S-a intimplat ,sub diferite "forme" si la noi, tot timpul.Inainte de 89 ,
    La noi existau cofetarii/cinematografe frecventate de unguri, in care, daca intrai si-si dadeau seama ca esti roman (adica daca erai insotit si-ti deschideai gura) erai 'fixat" pt inceput,se uitau urit o vreme ,iar daca nu o "stergeai "la timp situatia degenera ,erai injurat,imbrincit, umilit...La discotecile liceelor unguresti n-aveam ce cauta, Doamne fereste ;in parcuri, aveau grupurile lor pe linga care era mai bine sa nu treci sau s-o faci in graba . ..Cautau harta si nu ieseai nesifonat daca te apropiai prea mult.
    Asa ca de ce va mirati ?
    Pe mine nu ma surprinde situatia deloc.Personal, ma mir ca nu l-au bagat in spital...
    Imediat dupa 89 am parasit Romania asa ca acum nu pot spune ce se intimpla dar lucrurile nu puteau sa se schimbe in totalitate.
    Daca romanii ar avea demnitate , n-ar trebui ca situatia data sa ramina fara urmari.Intreg lotul de unguri ar trebui pedepsit drastic !
    Altfel, oricind putem avea un nou caz de mutilare, gen Mihaila Cofariu, dupa care tot ei vor tipa ca din gura de sarpe ca victima e de etnie maghiara.
    • 0 (6 voturi)    
      tu in ce hrube ai trait? (Miercuri, 14 decembrie 2011, 16:22)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui Lizuca

      ce fel de mediu social trebuie sa fi avut tu ca sa intîlnesti la Cluj asa grozavii? si din ce mocirla a gîndirii colective si a frustrarilor personale ai rasarit tu, nufar, ca sa gîndesti cum gîndesti acolo, in strainatate, unde esti si tu minoritara?
      • -1 (3 voturi)    
        pt. Lizuca (Miercuri, 14 decembrie 2011, 16:39)

        ella [anonim] i-a raspuns lui clujean

        subscriu comentariului anterior!!!
    • -1 (3 voturi)    
      Eu te cred.... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 19:58)

      codrutz [utilizator] i-a raspuns lui Lizuca

      ...pentru ca m-i s-a intamplat si mie sa fiu provocat si amenintzat cu un cutzit in centrul orasului Cluj. S-a intamplat chiar in ajunul Craciunului si al Revolutiei din 1989. Motivul pentru care mi s-a intamplat acest lucru: mergand pe trotuar si privind la vitrine, am atins din intamplare un ins care imediat a inceput sa ma injure in ungureste si apoi a scos un cutzit la mine pentru a ma "convinge" sa nu cer sa-mi traduca ce spunea. Nimeni de pe strada n-a intrevenit....
      La fel ca si tine, acum sunt departe de Romania pe care am parasit-o in 2003, dupa ce am asteptat 13 ani, dupa Revolutie, sa se schimbe ceva in bine. Pana la urma, mi-am pierdut rabdarea... Si,desi, a fost si este greu printre sraini, nu regret deloc ca am plecat dintr-o tara care se prabuseste in fiecare zi. Amin!
  • -2 (4 voturi)    
    catre clujean... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 17:10)

    eu [anonim]

    Daca tu nu ai vazut, nu inseamna ca nu s-a petrecut asa...Din pacate majoritatea are mai putine drepturi decat minoritatile(in Romanica)si asta nu mai mira pe nimeni iar guvernarea ar sta in orice pozitie fata de udmr numai sa fie la putere.Rusine!
  • -1 (3 voturi)    
    @hotnews... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 17:11)

    Victor [anonim]

    Voi (hotnews) ce intelegeti prin "umilit", cuvantul din titlu?! Daca cineva te loveste cu prosopul e bataie, sa fie clar pentru toata lumea, nu incercati sa o cosmetizati "politically correct". A, poate ca nu stiti exact ce s-a intamplat?! Asta e alta poveste, atunci scrieti "incident", "intamplare", pe acolo. Dar "umilit" nu isi are rostul. "Umilit" e un sentiment subiectiv, da, poate el s-a simtit umilit, sau poate eu ma simt umilit cand citesc stirea asta. Dar copiii aia nu l-au "umilit", l-au batut, daca l-au batut, ok?!
  • -1 (3 voturi)    
    Dragi cetatzeni romani... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 19:35)

    codrutz [utilizator]

    ...ati primit o lectie de demnitate si patriotism de la acest copil care a avut curajul sa-i infrunte pe agresorii maghiari de unul singur. Acesta este un exemplu in special pentru parlamentarii si politicienii romani care, pentru a jefui in continuare Romania, s-au aliat cu parlamentarii si politicienii maghiari mentzin la conducerea tarii aceasta "monstruoasa coalitie" PDL-UDMR.( Cu mentziunea ca maghiarii detzin "votul de aur" cu care-si santajeaza "partenerii" de guvernare, care se tem ca, nemaifiind la putere, vor infunda puscariile in frunte cu Basescu, Udrea, Videanu, Blaga, Berceanu, Negoiotza, Stolojan, Stoica-pelticul, etc, etc)
  • +2 (6 voturi)    
    pdv (Miercuri, 14 decembrie 2011, 21:13)

    sentenced [utilizator]

    In primul rand, felicitari lui Cosmin, pentru ca a fost roman adevarat.
    In al doilea rand, ca roman din Transilvania, care traieste intr-un orasel in care sunt si maghiari, pot sa afirm ca secuii sunt niste oameni foarte lasi, niciodata in viata mea unul din ei nu m-a contrariat si si-a aratat nationalismul, in schimb aud tot felul de intamplari in care secuii ii umilesc pe romani atunci cand sunt intr-o coplesitoare superioritate numerica.
    Un popor a carui calitati sunt umbrite de frustrare si lasitate.
    PS: eram la inceputul acestui an la un meci de hochei Fenestela vs Miercurea Ciuc, si intr-o mare de unguri m-am ridicat si am insultat din doua cuvinte tot poporul maghiar. Niciunul n-a schitat vreun gest de opozitie. Astia-s ungurii adevarati, ambitiosi, dar lasi, ceea ce explica frustrarea.
    • +1 (1 vot)    
      ---- (Miercuri, 14 decembrie 2011, 21:53)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui sentenced

      Nu stiu daca are vreo relevanta, dar cel de la care a pornit incidentul (Antal Alfréd) si victima (Cosmin Marinescut) cica au o relatie buna, fiind colegi de clasa la liceul (romanesc) Octavian Goga din Miercurea Ciuc.
    • +1 (1 vot)    
      Re: PS (Joi, 15 decembrie 2011, 0:23)

      Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui sentenced

      Nu-mi sta in fire sa jignesc oamenii, dar daca post-scriptumul tau e adevarat (si sper ca nu e, doar te dai si tu cocos pe-aici) inseamna ca esti un tampit iremediabil.
      Si mai inseamna si altceva, de data asta despre ungurii aia adevarati, da, aia care in loc sa te joace in picioare n-au schitat niciun gest de opozitie - ca sunt mai civilizati decat poti tu sa speri ca vei ajunge vreodata...
      Sau poate doar si-au dat seama ce specimen esti si si-au zis sa nu-si faca pacat cu tine...
      Auzi, frate, sa scrii in acelasi post ca "niciodata in viata mea unul din ei nu m-a contrariat si [nu] si-a aratat nationalismul" dar si ca "intr-o mare de unguri m-am ridicat si am insultat din doua cuvinte tot poporul maghiar"...
      Multi mai fac umbra pamantului degeaba...
      • -1 (1 vot)    
        --- (Joi, 15 decembrie 2011, 10:45)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

        Comentariul l-am scris in graba si nu am vrut sa intru in detalii, dar o sa incerc sa detaliez un pic ca sa intelegi mai bine intamplarea.
        In timpul meciului, un jucator de la fenestela l-a lovit pe unul de la MC, intr-un gest nesportiv (chiar si pt hochei, jucatorul a fost luat cu salvarea), moment in care un ungur s-a ridicat in linistea tribunei si a inceput sa ne faca tigani si nesportivi (desi jucatorul de la fenestela era si el ungur). Atunci am reactionat.
        Din pacate, in tara asta sunt multi romani ca tine, care considera ca bunul simt inseamna sa te lasi calcat in picioare fara sa zici nimic. Dar in realitate asta inseamna sa fii fraier.
        Si da, multi fac umbra [P]amantului degeaba...
    • 0 (0 voturi)    
      nu-s unguri... (Joi, 15 decembrie 2011, 18:56)

      mda [anonim] i-a raspuns lui sentenced

      maghiari poate... dar nu popor maghiar.

      cat despre unguri si secui. ungurii ii injura pe secui de mama focului, ungurii din Ungaria se uita cu dispret la astia din Romania...
      iar noi ii punem pe toti intr-o galeata (doar ei au vrut-o maghiarizand tot ce prindeau - cunosc de pilda un ungur "sadea" al carui nume, maghiarizat un piculet, e cat se poate de cehesc) si-i injuram in bloc =))

      am cunoscut oameni minunati unguri si secui, dupa cum am cunoscut si hahalere din ambele etnii. la fel si in cazul romanilor.

      eu zic ca hahalerele trebuie marginalizate, nu romanii sau ungurii sau secuii.

      in aceasta directie, nu inteleg discutia: niste jeguri umane s-au purtat inacceptabil - trebuie exclusi din sport si trebuie sa plateasca in fata legii pentru faptele lor.
      ce atata discutie?
  • 0 (0 voturi)    
    asa e cand esti prea democrat (Miercuri, 14 decembrie 2011, 21:43)

    Stefan [anonim]

    Atata timp cat joci pt o NATIONALA...eu cred ca trebuie sa iubesti acea tara.Daca asta nu se intampla...atunci cred ca e O PROBLEMA MARE pentru cei ce conduc federatia respectiva si ar trebui sa-si dea demisia de onoare....
  • 0 (2 voturi)    
    Solutia (Miercuri, 14 decembrie 2011, 23:44)

    Radomir Popesku [anonim]

    nu este o plangere sau un memoriu, nici macar un dialog nu ajuta la nimic. Tipii nu inteleg decat de brutalitate. La noi in Serbia (Voivodina) nu am auzit ca niste unguri sa umileasca sau sa bata un sarb. Cand aveam 15 ani am fost atacat de 3 unguri la Bikovo langa Subotica. Am scos un par gros din gard si dupa 2 minute cei trei unguri zaceau la pamant. Pe unul dintre ei l-am vazut bandajat la cap si la 8 saptamani dupa lectia primita. De atunci au devenit respectuosi chiar servili, ma salutau ei primii cand ne vedeam.
    Deci luati aminte fratilor : Ciomagul. Pace voua.
    • 0 (0 voturi)    
      doar ca noi nu suntem sarbi (Joi, 15 decembrie 2011, 18:43)

      violenta nu-i o solutie [anonim] i-a raspuns lui Radomir Popesku

      nici unguri.

      suntem romani, moi, fraieri... neseriosi si hoti, dar avem rata cea mai mica de conflicte interetnice din zona.

      violenta nu-i o solutie.

      in schimb, indivizii aia au dat dovada de comportament nesportiv, si pe langa pedeapsa penala pe care ar trebui s-o primeasca pentru agresiune, ar trebui sa li se interzica sa mai faca parte din vreun club sportiv public, cu atat mai putin dintr-o echipa.
  • 0 (0 voturi)    
    1 Decembrie (Duminică, 18 decembrie 2011, 15:39)

    sorin [anonim]

    Nu sunt din Ardeal si nu am cunoscut astfel de mentalitati. Tin sa-l felicit in primul rand pe jucatorul roman pentru observatia facuta si-l consider un mare patriot deoarece probabil ca jucand intre ei a mai primit si alta data injuraturi in limba maghiara dar de data aceasta pentru el era cu adevarat 1 Decembrie o zi importanta.
    Pentru ceilalti care se tot inflameaza pe aici tin sa le spun ca probabil aceasta zi nu reprezinta pentru marea lor majoritate decat o zi de iesit la bere si mici.
    Nu tin sa va spun decat ca ungurii ne vor respecta nu atunci cand ne comportam ca tiganii si tipam 'omorati-i pe bozgori', ci abia atunci cand vor vedea ca la fel ca tanarul nostru avem demnitate si stim sa ne respectam noi in primul rand tara si ziua ei.
    Atata vreme cat noi ne balacarim intre noi si ne trezim ca suntem romani abia cand ni se intampla ceva, nu numai ungurii ci nici-o alta natiune nu ne va respecta, ci doar va cauta sa profite de dezbinarea noastra.
    Si sa ma scutiti de tanguielile ca de vina sunt politicienii, fiindca si ei provin tot dintre noisi au fost alesi de noi 'dupa chipul si asemanarea noastra'. Schimbarea intotdeauna in istorie a pornit de jos, nu o asteptati de la 'alesi' ca o asteptati degeaba.
  • 0 (0 voturi)    
    citeva intrebari (Luni, 19 decembrie 2011, 1:31)

    hcr [anonim]

    Ma intreb de ce intr-o echipa nationala romana este un singur roman ? A hotarit acest lucru Dl. Tanczos ? Unde erau antrenorii romani ai acestei echipe ? In ce limba se fac antrenamentele cind e vorba de o reprezentativa nationala romana ?

    Salutari.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version