Curs de marketing cu Razvan Lucescu  

de Stefan Beldie     HotNews.ro
Miercuri, 4 martie 2009, 13:26 Sport | Fotbal

Stefan Beldie
Foto: Hotnews
Cosmote, Danette, Golden Brau sunt doar cateva dintre brandurile cu mare greutate care au decis sa-si promoveze imaginea prin intermediul lui Razvan Lucescu. Fostul antrenor al Rapidului, actualul antrenor al Brasovului si unul dintre cele mai salubre personaje pe care fotbalul nostru le poate afisa joaca in reclame TV pentru companii care aloca bugete impresionate acestor campanii.

In afara de Dan Petrescu, niciun alt antrenor din Liga 1 nu se poate lauda cu succesul pe care Razvan Lucescu il are la advertiseri. Iar Dan Petrescu are si avantajul faptului ca a fost unul dintre cei mai importanti fotbalisti care au evoluat vreodata pentru “nationala” Romaniei.

Si totusi, in ciuda acestei situatii, Ravan a reusit sa uimeasca negativ zilele acestea.  

Omul care arata o deschidere si o intelegere profunda a business-ului numit fotbal prin exploatarea imaginii sale asociate fenomenului are o atitudine inexplicabila cand vine vorba de programarea unui meci in nocturna. Adica in prime time, intervalul orar care ofera beneficiile maxime pentru sponsorii si televiziunea care hranesc fotbalul.

In fapt, Razvan Lucescu vrea sa castige cu orice pret partida cu Steaua si considera ca un meci jucat la lumina reflectoarelor ar constitui un dezavantaj pentru fotbalistii sai, mult mai putin obisnuiti cu astfel de jocuri. Acel “orice pret” poate insa insemna si o lovitura pentru brandul antrenorului.  

De exemplu, daca luam cazul berii, produsul care a pompat cei mai multi bani in fotbalul nostru alaturi de operatorii de telefonie mobila, vom constata automat ca exista un dezacord.

Imaginile idilice care-l prezinta pe Razvan antrenand o echipa de baieti veseli cu scopul de a promova o bere nu au legatura cu imaginea incruntata a lui Razvan care apeleaza la tactici de “parjolire” inaintea venirii inamicului Steaua.  

Pur si simplu, berea se savureaza pentru relaxare, pentru distractie, nu se asociaza cu incordarea disperata si neonoranta afisata de Lucescu inaintea unui meci.

Berea se bea inainte, in timpul si dupa un meci precum FC Brasov - Steaua. Berea are legatura cu fotbalul, nu cu razboiul.


Citeste mai multe despre   



















1698 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    bere..sponsori..si abia la urma fotbal. (Miercuri, 4 martie 2009, 13:53)

    berarie....fotbalistica [anonim]

    Mi se pare mie sau tu nu prea intelegi fotbalul?
    Ce legatura are berea si sponsorii cu meciul in sine? Cum poti sa te gandesti, ca si antrenor, mai intai la sponsori(personali sau nu) si abia dupa aceea la fotbal?!!!
    Tu ai vrea sa ii puna in dezavantaj jucatorii pt un cacat de reclama la bere. Faina atitudine, numai buna pt un articol fara sens..
  • +3 (3 voturi)    
    Exagerare (Miercuri, 4 martie 2009, 14:04)

    Marius [anonim]

    Mamaaaaa cat te-ai mai gandit sa scrii chestia asta.
    Cred ca nu ai dormit toata noaptea... doar doar sa gasesti niste asemanari si deosebiri caraghioase.
    Exagerat!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Nu am inteles nimic (Miercuri, 4 martie 2009, 14:06)

    Mihai [anonim]

    Si ce treaba are faptul ca el refuza sa joace pe nocturna cu reclamele pe care le face? Are omul motive bune sa refuze acea nocturna - plus ca el e platit sa faca tot ce este posibil ca echipa lui sa castige (in limitele legii evident) si NU este platit sa vanda bere sau cartele cosmote! Ca asocierea imaginii sale cu aceste branduri ajuta vanzarile e alta poveste dar nu ala e jobului lui! Eu personal nu inteleg scopul si mesajul acestui articol. Voi aveti impresia ca Razvan bea mereu numai Golden Brau ca astia au bagat multi bani in fotbal, sau ca toata familia lui are numai Cosmote? In fine...poate ma prind eu mai greu!
  • -2 (2 voturi)    
    Il muce (Miercuri, 4 martie 2009, 14:12)

    Coco [anonim]

    ce se trage din pisica soarce mananca. a invatat de la tacso secretele meseriei
  • 0 (0 voturi)    
    Re comentariu (Miercuri, 4 martie 2009, 14:27)

    Lucan [anonim]

    Reprogramarea unei partide de fotbal este ceruta de PRESEDINTELE lui FC Brasov , Dinu Gheorghe, nu de Razvan Lucescu.El este implicat in anumite campanii, contracost, este alta treaba. Un meciul de potbal binedispune oricum, daca esti microbist, asta cel putin la inceputul lui. Dupa acea, daca echipa favorita o da in bara sau joaca prost, e alta treaba, berea oricum curge, ori de bucurie ori de suparare sau nervi. Realizatorul articolului S.B. a vrut sa faca o analogie dar, dar, l-au cam last neuronii. Putea gasii alte analogii mult mai atractive sau realiste. Trebuire sa mai studieze putin marketing aplicat.
    PS Sunt stelist, deci........
  • +1 (1 vot)    
    Dar ce a fct .frate asa rau? (Miercuri, 4 martie 2009, 15:21)

    Magiun [anonim]

    Normal...si eu as fi fct la fel. Daca jucatorii i-au spus ca e mai bine si se simt ok fara nocturna,omul a actionat in consecinta.

    Ce nu va mai ies voua pasentele?
    Si daca citesc mai bine...nici nu vad legatura.
  • +1 (1 vot)    
    gandire cu premeditare (Miercuri, 4 martie 2009, 16:07)

    ganditorul [anonim]

    e prima oara cand tin sa postez un raspuns
    si o fac tocmai pentru motivul expus de autorul articolului la inceput: lucescu jr e un baiat bun.

    e un om de onoare.

    nu vad nimic dezonorant sa doresti sa joci cu adversarul tau in conditii cat mai bune pentru echipa ta. se intampla frecvent la case muuuult mai mari sa se scurteze terenul, sa se ude, sa se usuce terenul cu elicopterul, sa mai stiu eu ce.

    de-asta se si vorbeste de avantajul terenului propriu, de-asta exista clasamentul adevarului: pentur ca in meciurile de acasa ai ocazia ca, prin metode regulamentare, sa joci in conditii care tie iti plac si adversarului nu, pentru ca pana la urma conditiile sunt aceleasi pentru ambele echipe.

    de ce e de blamat lucescu jr pentru ca vrea asta? daca e cineva de blamat, acestia sunt cei ce au aprobat aceasta cerere, daca cumva e legala.

    in plus, lucescu a ajuns un brand castigand meciuri (cu sportul, cu rapidul) si nu fiind un loser de profesie.

    cei care cumpara cartele uitandu-se la reclame o fac avand in minte castigatorul (onest) lucescu, nu un gigel educat si elegant.

    domnule autor de articol, ati chiulit de la cursurile de deductie si de inductie (nu electromagnetica).

    mai grav e ca aveti ocazia sa va si expuneti necenzurat opiniile, aducand atingere unui baiat bun.

    dar e democratie si se presupune ca societatea se autoregleaza. oare?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi