Cat valoreaza Steaua?

de Stefan Beldie     HotNews.ro
Sâmbătă, 15 martie 2008, 10:46 Sport | Fotbal

Stefan Beldie
Foto: Hotnews
In afaceri, se spune ca un produs sau un serviciu valoreaza atat cat se plateste pentru el. In Liga 1, valoarea cluburilor de fotbal a fost destul de tulbure evaluata. De exempu, stie cineva cu cati bani a reusit Becali sa ia Steaua de la fratii Paunescu? Sau stie cineva cat a valorat aportul in jucatori prin intermediul caruia Netoiu a devenit actionar la Universitatea Craiova sau Dinamo?  

Pretul este unul dintre cele mai importante simboluri intr-o lume capitalista, iar jocul Copos - Taher din ultimele saptamani ar putea duce la o premiera pentru lumea afacerilor fotbalistice: evaluarea clara a unui club de fotbal romanesc.  

Astfel, daca Taher va cumpara cu 40 milioane de euro  80% din Rapid, regula de trei simpla ne indica valoarea clubului din Giulesti: 50 milioane de euro.  

In aceste conditii, n-ar mai trebui sa mire pe nimeni larghetea cu care George Becali anticipeaza ca valoarea Rapidului de peste 10 ani ar putea fi de 500 milioane de euro. Ridicand pretul unui club ale carui caracteristici de business sunt inferioare Stelei, Becali nu face altceva decat sa creasca pretul propriei sale afaceri.  
 
Un calcul pe baza de suporteri

Un sondaj Gallup realizat la finalul anului 2003 indica faptul ca 40% dintre cei interesati de fotbal sustin Steaua, fata de 16% care s-au declarat fani ai lui Dinamo, 6% ai Universitatii Craiova si 5% ai Rapidului. 

De atunci si pana astazi, singurele echipe care au performat si in campionat, si pe plan european au fost chiar Steaua si Rapid. In aceste conditii, este destul de probabil ca ambele sa-si fi crescut numarul de simpatizanti intr-o proportie macar egala, daca nu cumva favorabila Stelei, care a avut performante superioare giulestenilor. 

Astfel, daca luam in calcul popularitatea brandului ca pe unul dintre cei mai importanti factori in evaluarea valorii unui club, un Rapid de 50 milioane de euro ar putea insemna un FC Steaua cu o valoare ce ar putea atinge chiar si 400 milioane de euro. Mult, putin?
























1849 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    citesti cartea de marketing care nu trebuie (Sâmbătă, 15 martie 2008, 16:07)

    zippo [anonim]

    un brand nu se suntine prin retorica vulgara a d-lui becali, nu il consolideaza. efectiv il erodeaza. "investitiile" facute pina la urma s-au dovedit gaunoase. iar a spune ca un marketshare determina un 400 mil pt steaua e cam mult. pentru ca nu se vad rezultate.
  • 0 (0 voturi)    
    re:citesti cartea de marketing care nu trebuie (Sâmbătă, 15 martie 2008, 18:15)

    Stefan Beldie [utilizator]

    zippo, categoric e o suma uriasa. eu vorbesc despre potentialul unui brand adulat de foarte multi oameni. sunt de acord cu tine in privinta faptului ca este un brand neexploatat.
  • 0 (0 voturi)    
    pret (Sâmbătă, 15 martie 2008, 20:11)

    Sofis [anonim]

    Se vorbeste de 40 ca sa se vanda cu 10 ... sa nu uitam si cele 100 milioane potentiali de la cluj care in Ghencea nu s-au vazut ... Dar intr-adevar brandul aduce ceva in plus ... altfel nu ar fi diferenta intre cota de piata dinamo si cota urziceni.
  • 0 (0 voturi)    
    cat ? (Duminică, 16 martie 2008, 0:52)

    asd [anonim]

    2 lei (noi) :)
  • 0 (0 voturi)    
    subiectul asta e greu si gresit abordat (Duminică, 16 martie 2008, 12:04)

    bosfor [anonim]

    ai vazut vreodata o contabilitate, un cont de rezultat publicat ? despre care valoare vorbim ? ca valoarea creata sau retur pe investitie este necunoscuta. Exista statistici, cotoarele biletelor vandute - nu exista nimic, e pampas - nimeni nu are nici un interes sa lase urme. Mai ales cumparatorul ca sa nu vina cineva (fiscul) cum se face in tarile civilizate sa-l intrebe "da deunde atitia bani". Cronica asta e un fel de gargara de cafenea care vrea sa-si dea aerul ca stii despre ce vorbesti. Sondjele aste cu sutinutul valoreaza exact 0, nu asta aduce bani.
  • 0 (0 voturi)    
    re:subiectul asta e greu si gresit abordat (Duminică, 16 martie 2008, 20:13)

    Stefan Beldie [utilizator]

    am spus ca vanzarea rapidului pentru 50 milioane de euro ar insemna stabilirea unui pret extrem de clar pentru un club de fotbal. pana acum, intrarea unui actionar la un club s-a facut prin tot felul de trocuri, prin tot felul de prietenii cu oficialitatile locale etc.

    dupa ce ai un reper, poti face altfel aprecieri. eu nu afirm ca steaua costa 400 milioane de euro. spun ca ar putea costa si atat daca valoarea brandului ar fi evaluata din perspectiva explicata de mine.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version