BGS (firma care ar fi trebuit sa asigure ordinea la Romania - Ungaria) a reziliat contractul cu FRF

de A.I.     HotNews.ro
Luni, 13 octombrie 2014, 11:44 Sport | Fotbal

Suporteri maghiari in tribunele Arenei Nationale din Bucuresti, la meciul Romania - Ungaria
Foto: HotNews / Dan Popescu
BGS (firma de paza care ar fi trebuit sa asigure linistea si ordinea la meciul Romania - Ungaria) a reziliat intelegerea pe care o avea cu Federatia Romana de Fotbal, dupa incidentele care au avut loc sambata pe "Arena Nationala" din Bucuresti.



Comunicatul oficial al celor de la BGS:

„În urma incidentelor petrecute la meciul Romania-Ungaria între agenţii BGS şi unii suporteri, dorim să prezentăm în cele ce urmează poziţia oficială a societăţii noastre:

1. Toate imaginile foto/video vor fi analizate, iar agenţii BGS care au făcut exces de zel vor fi sancţionati.

2. Declanşarea evenimentelor din peluze au avut ca origine unele grupuri de suporteri ale echipelor Steaua, Dinamo, Petrolul cât şi gruparea cunoscută sub denumirea “Honor et Patria”. Galeria Dinamo Sud a atacat galeria maghiară, membrii galeriei Stelei s-au bătut între ei, galeria echipei Petrolul a lovit câţiva agenţi de securitate iar cei de la “Honor et Patria” au aruncat la propriu 2 agenţi de securitate BGS peste balustradele de protecţie. De asemenea, numeroşi membri ai acestor grupări au introdus pe stadion materiale pirotehnice (petarde/torţe) pe care le-au folosit pe durata întregului meci aruncându-le către agenţii de ordine, pe teren şi dintr-o zonă în alta a peluzelor. Aceste materiale sunt de mici dimensiuni iar din informaţiile pe care le-am primit ulterior meciului am aflat că au fost introduse pe stadion ascunse în lenjeria intimă, legea nepermiţându-ne percheziţia corporală amănunţită ci doar un control sumar. Aceste grupări au vandalizat mobilierul stadionului (scaune) folosind bucăţile rupte pe post de proiectile îndreptate de asemenea către agenţii de ordine şi jandarmi. Unele dintre proiectile au făcut victime, rănind atât membri ai forţelor de ordine cât şi spectatori. Notă: toate acestea pot fi vizionate în materialele video ataşate acestui comunicat.

3. Conform legii 10/2012 „serviciul de asigurare a ordinii şi siguranţei în incinta arenelor sportive, se prestează de către societăţile specializate de pază şi protecţie sau de către Poliţia Locală”. În baza acestei legi, a contractului şi a planului de pază considerăm îndreptăţită implicarea agenţilor BGS în păstrarea sau restabilirea ordinii şi siguranţei în tribune.

În încheiere supunem atenţiei câteva aspecte:

- De ce întotdeauna conflictele cu toate forţele de ordine (nu doar BGS) pornesc întotdeauna din zona peluzelor, cauzate de aceleaşi grupuri de suporteri care se autointitulează – ultras?

- Cum este posibil ca în restul stadionului să fie păstrată ordinea şi să nu existe niciun fel de incidente?

- De ce întotdeauna huliganii ajung să fie victimizaţi, chiar şi în contextul în care încalcă legea în mod flagrant şi repetat, provocând daune materiale, fizice, sportive şi morale întregii Românii?

- Ia cineva în considerare reacţia zecilor de mii de spectatori care cer evacuarea şi stoparea huliganilor?

Luând în considerare cele de mai sus, lacunele legislative, presiunea mediatică şi reacţia Federaţiei Române de Fotbal, în urma incidentelor petrecute la meciul de fotbal Romania-Ungaria, societatea noastră a ales să rezilieze unilateral contractul de prestări servicii încheiat cu FRF începând cu data de 27.10.2014. Am luat această decizie, convinşi fiind că am făcut tot posibilul să respectăm legea şi să menţinem în cadrul meciurilor, climatul de linişte şi ordine pentru zecile de mii de suporteri nu pentru o mână de huligani.

Solicităm ca materialul prezentat mai sus să fie redat în întregime şi fără modificări de conţinut”, se precizeaza in comunicatul de presa al celor de la BGS.






















9899 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Citeste bine (Luni, 13 octombrie 2014, 11:56)

    Informatul [anonim]

    BGS a reziliat contractul unilateral cu FRF nu invers!
    • +6 (6 voturi)    
      Au dreptate, daca legea nu te ajuta (Luni, 13 octombrie 2014, 15:29)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Informatul

      cum sa-i potolesti pe nemernici ? Aia nu sunt suporteri si nici nu se rusineaza daca le bati obrazul. Asa ni s-au urcat si tiganii in cap...
      • +3 (3 voturi)    
        Nimic (Luni, 13 octombrie 2014, 20:42)

        Calinul [utilizator] i-a raspuns lui rov

        mai corect si adevarat.Bine punctat.Respect.
  • +8 (14 voturi)    
    Cerem scuze din partea BGS (Luni, 13 octombrie 2014, 12:27)

    Armadilo [utilizator]

    Am dori scuze pentru exces de zel, domnilor de la BGS!!!

    In rest sunt de acord cu punctele expuse.

    Mi se pare ca grupurile ultras sunt in deplina armonie cu conducerea FRF. Din acest motiv imi doresc mult o suspendare a stadionului, castigarea la masa verde pentru Ungaria. Poate asa au de gand cei de la federatie sa ia masuri.

    Suntem salbaticii Europei. NU ma intereseaza ca si altii fac asa, nu ii motiv ca sa se intample si la noi.

    Angajatii de la BGS s-au purtat in acest caz ca niste animele de prada, in egala masura cu ultras. Pentru ultras sunt metode mult mai bune de aducere sub control, trupele speciale stiu ami bine.

    Cum se face ca pe stadion au fost persoane care au interdictie pentru asa ceva????

    Federatia si politia romana - de doua ori mai multa rusine!!!! HUUUUOOOO! Sunteti sub orice critica la capitolul asigurarea securitatii spectatorilor!!!!
    Rusine!!!
    • +2 (12 voturi)    
      eu sunt curios daca dvs (Luni, 13 octombrie 2014, 13:30)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Armadilo

      ati fi fost angajat GBS cum ati fi tratat animalele de ultrasi ?

      cu vorba buna, paine si sare, eventual si o saorma, si asa mai departe.. nu-i asa?
      • -1 (7 voturi)    
        despre victime colaterale... (Luni, 13 octombrie 2014, 13:54)

        titi [anonim] i-a raspuns lui Ed___

        ... deci eu neultras la inelul 3 din tribuna 2 (langa peluza cu probleme) respir lacrimogenele iresponsabililor de la bgs si tie ti se pare corect, nu?

        e scuzabil sa fii animal bgs, daca ultrasii sunt si ei animale.

        faina logica.
        • +1 (1 vot)    
          Esti culmea (Marţi, 14 octombrie 2014, 15:28)

          M. G. [utilizator] i-a raspuns lui titi

          Parca lacrimogenele sunt ca sagetile, le dai undeva si se infig acolo. E normal sa se imprastie fumul lacrimogen, ca e spatiu deschis, nu sunt pereti de plexiglas intre tribuna si peluze. Hai ca esti exagerat.
      • +5 (9 voturi)    
        DACA as fi fost (Luni, 13 octombrie 2014, 14:06)

        Armadilo [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Daca as fi fost angajat BGS as fi controlat cu mai multa atentie persoanele care au intrat pe stadion cu materiale pirotehnice interzise! Mai ales ca a fost un meci de mare risc.

        In mod deosebit ultrasii trebuiau controlati mult mai amanuntit.

        Cei de la BGS si Politie - Jandarmerie sunt idioti adunati gramada, daca isi inchipuie ca intr-un asemenea context poltitic si social partida se desfasoara fara incidente. TREBUIAU sa isi asigure toate trupele aflata in teren ca lucrurile nu scapa de sub control.

        Nu incape discutie.

        Daca nici acum dupa atatea meciuri cu probleme nu au experineta, inseamna ca si-au ratat cariera. Cum imi poti tu explica mie ca nu exista o baza de date OPERATIVA cu toti ultrasii care sunt cunoscuti ca provoaca constant???

        Angajatii de la BGS in acest caz au fost nici mai mult - nici mai putin decat niste batausi de cartier. Asa cum spun si altii - cefe late.

        Este suficient sa extragi din multime cateva capete infierbantate si reduci presiune publica.

        Uita-te la imagini si iti dai seama cata prostie si lipsa de strategie din partea BGS si a fortelor de ordine. Incepi si bati la oameni ca la sacii de cartofi????????? O tara de derbedei.

        Dupa ce le dai drumul pe stadion cu atata amar de material pirotehnic, faci si scandal ca te-a pus in incurcatura.

        ED, mai bine taceai.
  • +5 (7 voturi)    
    demisia conducerii FRF (Luni, 13 octombrie 2014, 13:41)

    eucomentez [utilizator]

    Asteptam demisia conducerii FRF. Sunt direct responsabili de rasismul promovat in cadrul fotbalului romanesc. E un abuz grav in functie sa promovezi ideologii extremiste in cadrul unui eveniment sportiv european. Fotbalul romanesc nu e o miscare legionara fascista.
  • +5 (7 voturi)    
    Slabut BGS (Luni, 13 octombrie 2014, 15:07)

    M. G. [utilizator]

    Nu inteleg de ce nu aduce federatia 5000 de jandarmi, sa inconjoare peluzele si la orice gest urat al huliganilor sa-i rupa in bataie si apoi sa-i arunce in puscarie judecatorii, dupa care sa nu mai aiba voie in viata lor pe niciun stadion.
    Chiar trebuie sa suportam comportamentul animalic al huliganilor? Daca nu te comporti ca un animal prost, BGS-ul si jandarmii nu-ti fac nimic. Absolut nimic.
    Baiatul ala care apare in poze si e plin de sange pe fata, dupa ce a fost bandajat, era in continuare cu chef de scandal. Ori era drogat, ori era prost. Ca majoritatea celor din peluze care au facut scandal.
    • +1 (3 voturi)    
      Subscriu in totalitate (Luni, 13 octombrie 2014, 15:43)

      Armadilo [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

      Publicul prezent ar putea da dovada de inteligenta si sa colaboreze cu fortele de ordine. In momentul in care huliganii ies la interval imadiat anuntate fortele de ordine.

      Iti iese din cap prostia si nebunia dupa cateva luni de puscarie pentru petarde si fumigene, plus cate 10 ani interdictie pe ORICE stadion din tara sau strainatate.

      Parerea mea din ce am vazut si la altii, socurile electrice ar fi potrivite pentru drogatii si alcolicii care nu se pot controla. Ii aduce la ordine in mai putin de 2 secunde.

      Dar mai idioti decat huliganii si ultras sunt fortele de ordine care permit asa ceva si nu sunt in stare sa aplice legea.

      Inca o data: Suntem o tara de morcovoti si fara putinta de discernere.
    • -5 (7 voturi)    
      Citesti si te crucesti... (Luni, 13 octombrie 2014, 15:50)

      Andy Latimer [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

      Ce idei au unii... Pai bai Mariane : eu sunt camarad cu Nea Zmarandescu, de la firma "MMA - Kumite" din Giurgiu si le recomand catorva baieti sa vina cu mine la meciurile cu miza din campionat , unde vin si baietii BGS....Si sa iasa un mic macel , sa se incinga baietii BGS cu adversari pe masura lor, nu cu niste copii de tzatza... Asa, ca sa ma racoresc si eu... Serios acum, cine mama naibii se cred golanii astia de la BGS, numa' ei iau "caimacul" , ca seful lor jmecher a stiut sa "impinga" hartiile care trebuie ???!!!??? Sunt cateva firme in tara, care au standarde si atestate in Italia si Spania, deci la meciuri de mare risc si in Italia si in Romanica nu sunt buni, asa-i ?!!? ..
      • +4 (4 voturi)    
        Nu intelegi esenta (Luni, 13 octombrie 2014, 16:41)

        M. G. [utilizator] i-a raspuns lui Andy Latimer

        De ce vrei tu sa ai o firma de paza intre tine si teren? Nu poti rezista fara sa-i vezi acolo? Te injura cei de la BGS si tu te simti dator sa le raspunzi cu aceeasi moneda?! Nu, evident. Te injura jandarmii? Nu, logic. Dar nici nu stau sa faca glume cu tine, nu e rolul lor. Nu poti sa te uiti la meci fara sa injuri, fara sa jignesti? Stai acasa! Te superi daca ti se atrage atentia de catre fortele de ordine ca depasesti limita si incepi sa-i injuri si pe ei? Pai in cazul asta meriti sa fii pedepsit prin singura metoda pe care o intelegi: bataia + puscaria + interdictia accesului la manifestatii sportive pe viata.
        Am scris ca as aduce jandarmi multi acolo. Pana la urma si personalul firmelor de paza nu inseamna de multe ori decat niste baieti care se duc la sala si nu au un comportament mult diferit fata de cel al huliganilor, cand sunt in afara serviciului.
        Dupa ce huliganii si-au facut de cap si s-au luat de stewarzii BGS, au intervenit jandarmii. Iar atunci au fugit toti huliganii, pentru ca jandarmii stiu sa impuna legea unora care nu inteleg civilizatia.
  • +1 (5 voturi)    
    Dragut (Luni, 13 octombrie 2014, 16:34)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Frumos comunicat, sincer!

    le am prieteni in BGS care sunt destepti si civilizati...dar acestia sunt minoritari fata de gorilele manelare mancatoare de shaorma ...aici au ceva de rezolvat

    in rest au dreptate....dar cam astea sunt vremurile...am fost si eu pe acolo...am vazut si eu ultrasii si am fost printre ei si stiu ce pot....pentru ei este un sport sa faca dezastru....da nah...daca nu tii pasu, atunci esti fraierica....si daca renunti la contract si nu te adaptezi conditiilor pietei....atunci esti fraierica, dar unul care se victimizeaza

    BGS crede ca daca detine pozitie dominanta va putea re-negocia...ceea ce nu stie este ca unii oameni ii inteleg manevrele, si le vad ca fiind perverse
  • +2 (6 voturi)    
    am fost acolo (Luni, 13 octombrie 2014, 17:55)

    liviusmaximus [utilizator]

    am fost la acest meci. nu sunt ultras si nu-i apar. am platit bilet, am mirosit lacrimogene, n-am vazut 20 min din meci, mi-a fost teama pt un domn care fugea cu un copil de 4-5 ani printre baietii BGS (si nici-un jandarm aflat in spatele acestora nu-l proteja atunci cand a cazut), mi-a parut rau pt o doamna care fugea cu 2 fetite de mana in timp ce trei baieti de la BGS il calcau pe unul in picioare intre scaune langa fetitze, etc, etc. A fost un sector in care se aflau acei suporteri recalcitranti (pareau de la cluj dupa scandari) iar ei, cu jandarmii in spate, au navalit in 3 sectoare si au calcat efectiv in picioare pe oricine le iesea in cale sau nu era suficient de rapid sa fuga pe acele gradene abrupte. puteau sa-i izoleze lejer doar pe aceia si sa-i scoata din stadion. Ce am vazut (si filmat) eu : baietii BGS aveau bastoane si spray-uri. Mare parte (probabil superiori ierarhic) erau in civil, dar participau la impartit bocanci si pumni. Jandarmii inaintau in spatele celor de la BGS, nu am inteles de ce nu au intervenit ei, avand costume de protectie in dotare...? Cand "ultrasii" aceia au intrat in stadion, ungurii strigau "tziganii, tziganii". Astia au raspuns cu "treceti batalioane romane carpatii, etc, etc". Au inceput sa zboare petarde din ambele tabere. Nimeni dintre cei de la paza nu s-a sinchisit sa intre intre ei si sa vada cine si de unde arunca. Dupa 10 min de bombardamente, au navalit in cele 3 sectoare si au calcat totul in picioare. Apoi s-au mai auzit lupte pe holuri, dupa care doar o parte din cei evacuati au revenit - acestia erau tot din galerii si nu oamenii normali care statusera cu cateva minute inainte acolo. Din galeria maghiara, s-a aruncat cu scaune si petarde pana la final. Nimeni nu a intrat intre ei sa-i identifice sau sa-i linisteasca. Romanii care primeau in partea cealalta scaune si torte aprinse, le aruncau inapoi si-i injurau pe romanii BGS si pe cei din Jandarmerie, ca nu intervin. Inteleg ca BGS incasa 1 milion eur ?
    • -2 (4 voturi)    
      In afara de "cashcavalul" gros... (Luni, 13 octombrie 2014, 19:41)

      Andy Latimer [utilizator] i-a raspuns lui liviusmaximus

      Lumea trebuie sa inteleaga foarte clar : la acest BGS sunt bagati GOLANII si DERBEDEII IESITI DIN PUSCARII !!! Sunt angajati cu salariu minim sa faca "treaba murdara", federatia, inca de pe timpul lui Mircea Sandu stia aceste mizerii, de asta jandarmeria nu se baga in fata... Daca aceasta firma si-ar face treaba corect, in sensul in care nu ar permite sa-si bage in chiloti prafurile alea pentru cotailuri, nu ar fi bagati in seama... La baza tuturor scandalurilor, toate fitilele de scanda sunt puse de catre acesti DERBEDEI...
      Am specificat aceste amanunte ca sa inteleaga si alti cititori de pe site, din afara fotbalului...
      Cum am specificat si mai spus, GOLANASHII astia de la BGS nu inteleg decat de BATAIE, deci "cui pe cui se scoate"... Cele doua firme nedreptatite, de la Craiova si Pitesti ii vor contacta pe cei de la BGS, pentru "intalniri protocolare", evident in afara stadioanelor, in ziua meciurilor, ca sa nu apara discutii fotbalistice ulterior... Odata si odata MANELISHTII batausi de la BGS si-o vor lua pe coaja, pe masura lor... Hai Dinamo !!!
    • 0 (2 voturi)    
      Torte si fumigene (Marţi, 14 octombrie 2014, 15:26)

      M. G. [utilizator] i-a raspuns lui liviusmaximus

      Romanii au aruncat mult mai multe torte si fumigene spre unguri, este evident pentru cine a fost la meci. Au aruncat si ungurii, chiar si cu bucati de scaune la un moment dat, dar nu se compara cu ce au aruncat romanii nostri. Ce cauta femeia cu doua fetite in mijlocul peluzei, unde stau de obicei derbedeii pusi pe scandal? Tot timpul in peluza sunt conflicte, mult mai rar la tribune.
      Sunt sigur ca femeia cu fetite nu a mancat bataie. La fel si domnul cu copilul de 4-5 ani. Ei chiar nu stiu ca acolo sunt probleme? Pai cand vad ce animale am langa mine, plec de acolo, oriunde as fi, ca nu se poate intampla nimic bun. Au mancat bataie cei care au meritat.
      Apropo de identificat si linistit pe cei care arunca torte si petarde, s-a incercat asta de multe ori. Ce s-a intamplat? Au sarit vecinii lor de scaun/rand/sector sa-i scoata din mainile jandarmilor care voiau sa-i evacueze. Cum? Cu bataie si cu injuraturi, ca doar erau tovarasii lor "de arme". Ne ascundem dupa deget si dam vina pe BGS, cand, asa cum am mai scris, este evident ca orice firma de paza ar veni, ar pati la fel. Bine, unii care nu au oameni pregatiti de bataie probabil ca ar face un pas in spate si ar lasa jandarmii sa institutie ordinea. Si atunci derbedeii ar spune ca jandarmii sunt de vina (cum exista si acea scandare "cea mai proasta meserie este la jandarmerie", inca o dovada de provocare la adresa fortelor de ordine.
      Nu mai vorbesc ca s-au aruncat torte, fumigene si petarde si din peluza unde erau doar romani, spre teren si chiar spre tribuna a II-a! Ce justificare exista pentru asta? Niciuna! Niste huligani!
      Suporterul plin de sange prezentat in ziarele de sport de ieri era in peluza sud (unde nu erau unguri).
      Apropo, la meciul Romania - Uruguay au fost incidente intre suporteri si jandarmi. Ce au facut multi de la tribuna a II-a? Au inceput sa-i huiduie pe jandarmi, ca faceau ordine! Asta ca sa intelegem ca exista multi necivilizati si la tribune, nu doar la peluze. Vezi ce a facut ala de la Iris.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri