Ferrari, valoare de piata mai mare decat Formula 1

de Adrian Ilincescu     HotNews.ro
Marţi, 23 iunie 2009, 11:19 Sport | Motor

Ferrari, cota imensa de piata
Foto: AGERPRES
SportsPro a publicat un studiu din care reiese ca Ferrari are o valoare de piata mai mare decat toata Formula 1, italienii fiind un nume fara de care Marele Circ ar avea pierderi imense. In aceste conditii, ramane de vazut cum se vor misca diriguitorii F1 pentru a pastra toate numele mari si pentru sezonul viitor.   

Ferrari se afla pe locul 7 in ierarhia celor mai valoroase 200 de proprietati din lumea sportului, aici intrand si valoarea comerciala a unora dintre competitiile desfasurate pe mapamond. Italienii sunt urmati de Manchester United si Formula 1.

Scuderia are o cota de piata estimata la 1,55 miliarde de dolari, in timp ce clasamentul este condus de NFL (campionatul de fotbal american) - 4,5 miliarde de dolari, urmat de MLB (campionatul american de baseball) - 3,9 miliarde si de NBA (campionatul american de baschet) - 3,35 miliarde.  

Scuderia Ferrari ocupa un onorant loc 7 in acest clasament, valoarea de piata a echipei italiene fiind de 1,55 miliarde de dolari. Pe langa faptul ca este cea mai bine clasata echipa europeana din toate sporturile, Ferrari are o valoare de piata mai mare decat a intregului Campionat Mondial de Formula 1.

Turneul de tenis de la Wimbledon (care se defasoara in aceste zile) are o cota de 900 de milioane de dolari, aflandu-se pe locul 22.


Citeste mai multe despre   






















1589 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Cum calculeaza sumele astea? (Marţi, 23 iunie 2009, 12:01)

    FLORIN [anonim]

    Mie mi se par scoase din burta... Asa cum isi dau cu parerea despre cresterea/scaderea economiei asa le plesnesc si pe astea. Cat valoreaza un brand... Probabil sunt zeci de metode de calcul si toate dau rezultate diferite.
    • 0 (0 voturi)    
      Simplu (Miercuri, 24 iunie 2009, 9:39)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

      E simplu de aflat, si nu este decat o metoda de calcul pentru a vedea cota de piata a unui brand. Te interesezi si vezi cand a declarat tot grupul Ferrari cifra de afaceri pe anul trecut, daca nu crezi in cifrele de mai sus. Asta-i cota de piata pentru anul trecut. Zic ca e simplu de aflat fiindca cifra de afaceri a unei companii este o informatie publica. Totul e sa sti sa o gasesti; eu unul nu stiu unde poti gasi aceasta informatie, dar un punct de plecare ar fi la fiscul italian.
  • -2 (2 voturi)    
    sunt curios si eu (Marţi, 23 iunie 2009, 13:04)

    visio [anonim]

    in afara de nume, si istoric desigur, Ferari din zilele noastre pare o echipa de amatori; so...daca scoatem toata tehnologia ferari ramane cu nimic, adica exact cum era pana sa vina Shumacher...
    • 0 (0 voturi)    
      Logica (Marţi, 23 iunie 2009, 13:26)

      Schumi [anonim] i-a raspuns lui visio

      Pai Ferrari=tehnologie si invers.
  • -1 (1 vot)    
    Ferrari (Marţi, 23 iunie 2009, 14:00)

    RF [anonim]

    Asta imi confirma teoria conform careia schimbarile de anul asta in ierarhia F1 , duce la scaderea audientei - in urma disputelor din ultimii ani, cei ce urmaresc F1 sunt : 50% - fani Ferrari , 30% - fani McLaren , 10% - BMW ....cati privitori de F1 ati auzit vreodata ca sunt suporteri Torro Roso , sau Brown , sau .....ceilalti ? Pe bune ! ......si de aici ....concluzia : eu deja am 3 curse pe care nu le-am mai vizionat anul asta , am doi prieteni care nu se mai uita deloc - nu-i mai intereseaza ! - .....si tot asa.....in cazul nostru - tinem / tineam cu Ferrari ! .........................................................totusi , trebuie sa recunosc ca a crescut numarul depasirilor si , implicit , a crescut spectacolul ! - dar , parca e un film bun ( ca scenariu , regie , efecte ) facut cu actori second - hand !
  • 0 (0 voturi)    
    calcule (Vineri, 26 iunie 2009, 21:27)

    Cristi B. [anonim]

    Nu am facut calculele, dar una din modalitatile de a afla valoarea unei marci este de a scadea din valoarea de piata a firme toate activele si de a vedea cu ce ramai. Asta ar trebui sa fie valoarea marcii. In cazul Ferrari se poate vedea pe
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari
    ca firma are o valoare de 1,921 miliarde de euro. Se face scaderea activelor (aflate de la fiscul italian cum zicea deja cineva fiindca este parte a unei companii publice (FIAT SpA)) si se obtine valoare pe care piata o da marcii (brandului). Sa zicem ca activele firmei valoreaza 500 mil euro(imobile, utilaje etc. ). Atunci valoare de piata este de 1921 - 500 = 1421 mil euro adica atit cred investitorii ca poate compania sa creasca la ora asta in plus fata de activele ei.
    vezi si http://en.wikipedia.org/wiki/Brand_equity


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri