F1: Se schimba sistemul de punctare/ Invingatorul va lua 12 puncte

de Adrian Ilincescu     HotNews.ro
Joi, 5 martie 2009, 15:46 Sport | Motor

Cea mai rapida oprire la boxe, premiata cu puncte
Foto: AGERPRES
Reprezentantii echipelor din Formula 1 (reuniti la Geneva sub denumirea de FOTA) au hotarat ca sistemul de punctare din Marele Circ sa fie schimbat, castigatorul unui Mare Premiu urmand sa fie recompensat cu 12 puncte! Modificarile trebuie aprobate de Consiliul Mondial al FIA pentru a intra in vigoare chiar din sezonul 2009, informeaza Gazzetta dello Sport.  

Conform spuselor oficialilor echipelor din F1, invingatorul unui Grand Prix va primi 12 puncte, locul doi va primi 9 puncte, in timp ce al treilea sosit va fi recompensat cu 7 puncte.

Aceasta masura are rolul de a dinamiza lupta pentru victorie, un pilot castigator putandu-se departa mai usor in ierarhie.

Ocupantii locurilor 4-8 vor primi acelasi numar de puncte ca si pana acum.

In cadrul aceleiasi manifestari de la Geneva s-a mai discutat si posibilitatea premierii in ierarhia echipelor a celei mai rapide opriri la boxe. De asemenea, lungimea curselor ar putea fi de 250 de km (in prezent este de peste 300 de km), iar durata sa fie micsorata la o ora si 30 de minute (acum este de doua ore).

Noul sezon de Formula 1 va incepe pe 29 martie, in Australia, pe circuitul de la Albert Park.


Citeste mai multe despre   






















2051 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    criza criza... (Joi, 5 martie 2009, 16:18)

    dorin [anonim]

    ...dar pina unde.. Nu mai bine vin baietzii din Indycar ? ca si asa aia se lupta pe puncte multe.. si se depasesc cum trebuie, nu finut ca domnisoarele din F1..
    • 0 (0 voturi)    
      Multi vad, putin pricep (Joi, 5 martie 2009, 17:37)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui dorin

      Modificarile tehnice ale monoposturilor nu fac posibile decat cu greu depasirile. In CART e altceva, acolo sunt slick-uri, etanol, alte reguli etc.
      Nici un pilot de CART venit in F1 nu a facut mare branza deci....care e rostul comentarilui tau?
  • 0 (0 voturi)    
    tare articol! (Joi, 5 martie 2009, 17:39)

    vivi [anonim]

    Foarte documentat!!!.... "Ocupantii locurilor 4-8 vor primi acelasi numar de puncte ca si pana acum." Cate zici ca primeau inainte? Dar ocupantul locului 1, cate puncte primea pana acum, 10 sau 14 sau 8? Asta ca sa poata face si neinitiatii comparatii, sa inteleaga sensul modificarii, alftel, articolul nu spune nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      uite asa era.... (Joi, 5 martie 2009, 20:44)

      ha [anonim] i-a raspuns lui vivi

      Pana acum, se dadeau urmatoarele puncte: 1 - 10 pct, 2 - 8 pct, 3 - 6 pct, 4 - 5 pct, 5 - 4 pct, 6 - 3 pct, 7 - 2 pct, 8 - 1 pct.
      Deci, singurele diferente sunt la locurile 1-3, pentru locul 1 de la 10 la 12 puncte, locul 2, de la 8 la 9pct, locul 3 de la 6 la 7.

      Sensul modificarii e ca era foarte mica diferenta de puncte intre locurile 1-3 astfel incat, la un moment dat nu se mai incerca nici o depasire. Toti erau cumva multumiti cu locul lor... si mergeau "in coloana" fara ca cineva sa mai forteze vreo depasire.
  • 0 (0 voturi)    
    Masinile intarziate nu trebuie sa cedeze locul (Joi, 5 martie 2009, 19:44)

    Alexandrescu [anonim]

    Eu nu inteleg de ce nu introduc varianta pe care am propus-o personal chiar la FIA si aceea de a nu mai obliga masinilor intarziate care sunt ajunse din urma sa cedeze locul.
    Aceasta ar dinamiza intrecerea mult mai mult decat metodele astea. Sistemul de 12 puncte oferit castigatorului nu va avea succes, din contra va oferi celor buni sansa sa se distanteze de la inceput de restul plutonului. Dupa cateva curse o sa stim deja campionul si in consecinta isi va pierde din interes.
    • 0 (2 voturi)    
      Come on (Joi, 5 martie 2009, 21:16)

      Ne-Alexandrescu [anonim] i-a raspuns lui Alexandrescu

      Tactica de echipa: avem un al doilea pilot, care ramane in coada plutonului. Dupa jumatate de cursa primul il ajunge, dar ultimul nu cedeaza locul, ba chiar il incurca destul de tare pe primul. Astfel incat cel de pe pozitia a doua (care bineinteles e coechipierul ultimului) il ajunge pe primul. Cat de "fair play" este acest scenariu?

      Ce au facut, practic, au incercat revenirea la diferenta de puncte ca in cazul cand erau doar primii 6 punctati. Numai ca acum sunt 8. Cand erau doar 6, primul primea 10 pct, al doilea 6, al treilea 4, 3, 2, 1. Acum primii 8 primesc puncte, iar diferenta la varf era prea mica; practic, nu se mai merita sa incerci sa castigi locul 1. Acum au marit-o un pic.

      Cat despre interes, well, asta depinde de mult mai multi factori. Pot sa va spun doar ca prefer comentariul italienilor. Restul... e tacere.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri