Retragerea echipei Honda din F1 a accelerat negocierile FIA cu producatorii motorului unic

de Lucretia Andriev     HotNews.ro
Vineri, 5 decembrie 2008, 14:02 Sport | Motor

Mosley, fericit ca Ferrari a pierdut
Foto: AGERPRES
Pe fondul retragerii echipei Honda din Formula 1, presedintele FIA, Max Mosley accelereaza luarea deciziei introducerii motorului unic. Mosley a declarat ca este deja in negocieri avansate cu Cosworth, o companie britanica specializata in producerea de motoare pentru automobile de mare performanta.

Presedintele FIA, Max Mosley a prezentat tuturor echipelor o oferta drastica, mai putin costisitoare, cu privire la motorul unic, prezentat de Cosworth: "Am analizat oferta si suntem in momentul de fata in negocieri exclusive cu Cosworth. Costurile pentru fiecare echipa, ce va alege aceasta optiune, vor scadea semnificativ. Aceste diminuari ale costurilor se bazeaza exclusiv pe perspectiva ca cel putin patru echipe vor semna un acord ce include un suport tehnic complet la toate cursele si testele oficiale, pentru mai mult de 30.000 de km".

Chiar daca majoritatea echipelor s-a aratat impotriva introducerii motorului unic, Mosley a clarificat ca echipele nu vor fi constranse sa foloseasca motorul unic, daca nu vor. Dar, in acelasi timp, le va fi interzis sa aiba motoare mai performante decat cel standard. "Echipele care isi construiesc singure motoarele vor fi insa constranse sa foloseasca transmisia XT", a declarat Mosley.

Echipele au timp sa ia o decizie pana pe 11 decembrie. In comunicatul oficial de pe site-ul oficial, FIA scrie ca anuntul retragerii echipei Honda a confirmat necesitatea reducerii costurilor. "Criza economica mondiala nu a facut decat sa inrautateasca o situatie deja critica. Prin urmare, FIA invita FOTA (Formula One Teams Association) sa faca un efort pentru a reduce costurile".
























1110 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Imi scapa mie ceva sau... (Marţi, 9 decembrie 2008, 14:24)

    iosiP [anonim]

    ...toata chestia asta este un cretinism crunt ?

    Deci, "[...] echipele nu vor fi constranse sa foloseasca motorul unic, daca nu vor. Dar, in acelasi timp, le va fi interzis sa aiba motoare mai performante decat cel standard."

    Atunci care mai este rostul competitiei intre producatorii de automobile ? Eu stiam ca Formula 1 da ocazia marcilor de a obtine vizibilitate prin performantele masinilor (motoarelor) folosite si sa testeze noi solutii de imbunatatire a acestor performante pe care sa le transfere apoi la productia autoturismelor de serie.

    Deci, cu un motor unic (sau cu performante limitate) si cu solutii aerodinamice/de crestere a deportantei interzise competitia devine (aproape) limitata la calitatile pilotilor. Nu stiu daca este bine sau rau, stiu insa ca producatorii nu mai au motive sa bage bani in Formula 1.

    Ca sa nu mai vorbim de "egalizarea prin taierea virfurilor" - masura este clar in favoarea firmelor incapabile sa dezvolte/produca motoare performante! "Sa moara capra vecinului" in versiune FIA ???


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version