Nico Rosberg, campionul mondial de Formula 1 en titre, cu Mercedes, retras din competitie la finalul sezonului trecut, s-a alaturat echipei de management sportiv a lui Robert Kubica, cu scopul de a-l ajuta pe pilotul polonez sa revina in Marele Circ, informeaza motorsport.com, conform News.ro.

HotNews.roFoto: Hotnews

"Robert si Lewis (N.r. - Hamilton) sunt cei mai rapizi piloti impotriva carora am concurat. Din acest motiv, sunt incantat sa-i fiu alaturi lui Robert pe drumul lui de revenire in Formula 1", a declarat Rosberg.

Dupa retragerea din F1, germanul a afirmat ca isi doreste sa ramana in sport, in calitate de consultant sau de manager. Rosberg si Kubica sunt colegi de generatie si se cunosc de foarte mult timp, de pe vremea cand amandoi concurau in competitiile de karting.

'Este fantastic sa lucrez la asta (n.r. - la revenirea in F1) cu Nico. Nu cunoastem de cand eram copii si el este si va fi un mare castig pentru mine in revenirea mea in F1", a afirmat Kubica.

Robert Kubica a efectuat o serie de teste incurajatoare cu un monopost Renault din 2012, insa echipa franceza a considerat irelevant testul efectuat de polonez cu masina din acest sezon pentru a-i oferi un "volan" in cadrul team-ului. Renault s-a reorientat spre spaniolul Carlos Sainz jr. pentru a-l inlocui pe britanicul Jolyon Palmer, cu rezultate slabe in acest an.

Misiunea lui Rosberg de a-i gasi echipa lui Kubica pentru sezonul 2018 nu este una usoara, putine fiind echipele din F1 care nu si-a completat locurile pe grila.

Robert Kubica, considerat la fel de talentat ca Fernando Alonso sau Lewis Hamilton, si-a inceput cariera in Formula 1 in 2006, la BMW-Sauber, iar din 2010 a trecut la Renault. In cea mai populara serie automobilistica, polonezul a luat startul de 76 de ori, s-a clasat pe podium de 12 ori si a castigat o cursa, Marele Premiu al Canadei, in 2008, an in care a ocupat locul al patrulea in clasamentul general al pilotilor.

Din nefericire, dupa numai cinci sezoane, la 5 februarie 2011, Kubica a fost implicat intr-un grav accident la Raliul Ronde di Andora. El a fost supus la cinci interventii chirurgicale, dupa ce a suferit mai multe fracturi la mana si piciorul drepte. O consecinta a ranilor suferite a fost pierderea functiilor motrice ale mainii drepte. El s-a recuperat treptat, dar nu a mai putut conduce un monopost de Formula 1.