Acest sezon, in ciuda dominatiei celor de la Mercedes pare a fi unul dintre cele mai frumoase din istoria recenta din perspectiva spectacolului. Dupa cateva sezoane in care cursa din Monaco a fost considerata cea mai plictisitoare a sezonului, cursa de anul acesta a creat cu siguranta momente unice ce vor ramane in memoria celor ce au urmarit-o. Vom analiza performanta reusita de fiecare pilot pe circuitul monegasc.

HotNews.roFoto: Hotnews

Mercedes

Nico Rosberg 1-grila, 1- cursa

Lewis Hamilton 2-grila, 2- cursa

Calificarile au adus controversa in sanul echipei Mercedes datorita iesirii intr-una dintre putinele zone de esapament de pe circuit a germanului Nico Rosberg ce a cauzat steagul galben si astfel abandonul ultimului tur rapid al lui Lewis. Britanicul nu a reusit nici la start sa se impuna in fata coechipierului, reclamand intrarea la boxe a ambilor piloti la prima iesire a masinii de siguranta. Finalul cursei campionului mondial din 2008 a fost marcat de probleme la vizor ce i-au impiedicat vederea si l-ar fi putut face pe Lewis sa piarda si locul 2, fiind asaltat in ultimele tururi de Ricciardo. Cursa lui Nico a fost linistita, neamtul devenind primul pilot de la conationalul sau Michael Schumacher in 1994 si 1995 care castiga 2 curse consecutive pe Monaco. De-asemenea, Rosberg a revenit pe primul loc al clasamentului general cu 4 puncte inaintea lui Hamilton

Red Bull-Renault

Daniel Ricciardo 3-grila, 3-cursa

Sebastian Vettel 4-grila, abandon turul 5, probleme la sistemul de propulsie

Startul a fost unul foarte disputat in spatele "Sagetilor argintii". Ricciardo a pierdut 2 locuri la start in fata coechipierdului Vettel si a finlandezului Raikkonen. Interventia safety-car-ului de dupa start s-a dovedit a fi fatidica pentru campionul mondial, acestuia cedandu-i motorul imediat la restart, fiind nevoit sa abandoneze. Ricciardo a profitat apoi si de incidentele lui Raikkonen pentru a urca pe locul 3, acolo unde a si ramas pana spre final, cand a avut ocazia sa depaseasca pe Hamilton, insa defensiva britanicului s-a dovedit a fi prea mult, insa rezultatul ramane unul impresionant, Ricciardo obtinand primul sau podium la Monaco si trecand inaintea lui Vettel la general.

Scuderia Ferrari

Fernando Alonso 5-grila, 4-cursa

Kimi Raikkonen 6-grila, 12-cursa

Startul a fost unul fulminant pentru finlandezul de la Scuderia, acesta depasind nu mai putin de 3 piloti, pe coechipierul Alonso si pe membrii echipei Red Bull. Pentru multa vreme ultimul loc pe podium a parut la discretia lui Kimi, insa la a 2-a aparitie a masinii de siguranta Kimi a suferit o pana de cauciuc dupa un acrosaj cu o masina intarziata, lucru ce l-a aruncat la coada grilei. Dupa ce a urcat pe locul 8, o manevra riscanta efectuata de acesta in incercarea de a-l depasi pe Kevin Magnussen in acul de par a rezultat in avarierea aripii fata si pierderea oricaror sanse la puncte. Cursa lui Alonso a fost una solitara, acesta nereusind sa dea impresia in vreun moment ca ar putea reprezenta un pericol pentru podiumul lui Ricciardo.

Force India-Mercedes

Nico Hulkenberg 11-grila, 5-cursa

Sergio Perez 10-grila, abandon turul 1, coliziune cu Jenson Button

Nico a obtinut maximum de la acest week-end, profitand de abandonurile din fata si creand una dintre cele mai frumoase depasiri din istoria circuitului monegasc, pe interiorul lui Jean-Eric Vergne la intrarea in Portier, un viraj ce a terminat cursele altor mari piloti dintre care cel mai cunoscut este accidentul lui Ayrton Senna din 1988. Dupa aceasta, defensiva germanului a fost foarte buna, acesta rezistand presiunii din partea lui Magnussen si a lui Button. Germanul a declarat dupa cursa ca pneurile sale erau uzate, insa masina era rapida unde conta, la intrarea in tunel si la iesirea din ultimul viraj. De-asemenea “The Hulk” s-a aratat incantat de manevra sa asupra francezului de la Toro Rosso. Cursa lui perez s-a terminat dupa nici o jumatate de tur ca urmare a contactului cu Button ce a rezultat in iesirea Safety-car-ului, insa britanicul nu a fost gasit vinovat de stewarzi pentru acest incident

McLaren-Mercedes

Jenson Button 12-grila, 6-cursa

Kevin Magnussen 8-grila, 10-cursa

McLaren a avut una dintre cele mai bune prestatii din sezon de dupa prima etapa din Australia. Jenson Button a avut un start complicat, incidentul cu Perez fiind parte din acesta, insa evenimentele pentrecute pe parcurs l-au urcat pe britanic pana pe locul 7 in spatele coechipierului Magnussen. Cei doi pareau sa il poata ataca pe Hulkenberg spre finalul cursei, insa Kevin a avut probleme cu motorul, lasandu-si coechipierul sa treaca. Apoi incidentul cu Raikkonen a ingreunat si mai mult sansele danezului la puncte, insa acesta a reusit sa aduca masina la sosire, culegand ultimul punct pus in joc. Castigatorul din 2009 nu a reusit sa il depaseasca pe Hulkenberg, terminand la o zecime de secunda in spatele acestuia, insa acest rezultat a dus echipa McLaren inaintea celor de la Williams in clasamentul general la constructori prin prisma locului 2 din Australia.

Williams-Mercedes

Felipe Massa 16-grila, 7-cursa

Valtteri Bottas 13-grila, abandon turul 55, probleme la motor

Massa a facut o cursa foarte buna castigand nu mai putin de 9 locuri fata de locul ocupat pe grila de start. Primul sau stint pe super-soft-uri a fost foarte bun, aceste pneuri rezistand mai mult de 40 de tururi, lucru ce i-a permis brazilianului sa forteze in a 2-a parte a cursei. Bottas a abandonat in momentul in care se afla pe locul 7 inaintea lui Guttierez in urma unei explozii de motor ce a lasat urme de ulei in acul de par si se pare ca ar fi “ajutat” in incidentul lui Raikkonen si Magnussen.

Lotus-Renault

Romain Grosjean 14-grila, 8-cursa

Pastor Maldonado 15-grila, abandon turul 1, probleme la motor

Primul tur parea a fi un dezastru pentru echipa din Enstone. Motorul venezueleanului Maldonado s-a oprit inexplicabil dupa 30 de secunde, iar Romain a suferit o pana de cauciuc ca urmare a unui contact cu Sauber-ul lui Adrian Sutil. Evenimentele ulterioare au adus insa lui Romain un loc 8 nesperat si prima cursa terminata aici la Monte Carlo, dupa 2 abandonuri in 2012 si 2013.

Marussia-Ferrari

Jules Bianchi 21-grila, 9-cursa

Max Chilton 19-grila, 14-cursa

Pentru prima oara de la aparitia in Formula 1 in 2010, echipa Marussia termina in puncte, si ce loc pentru a obtine prima clasare in top 10! Acest lucru a devenit din ce in ce mai posibil pentru mica echipa odata cu abandonul masinilor din fata. In ciuda unui drive-through la mijlocul cursei si o penalizare aditionala de 5 secunde pentru executarea acelei penalizari pe perioada de safety-car, Bianchi si-a pastrat locul 9 si a atras cu siguranta atentia unor echipe mai mari. Chilton insa a fost cu mult in urma, fiind ultimul dintre pilotii clasati.

Caterham-Renault

Marcus Erikssen 22-grila, 11-cursa

Kamui Kobayashi 20-grila, 13-cursa

Erikssen a pierdut de putin sansa de a fi in puncte, lucru ce ar fi insemnat prima clasare in top 10 pentru Caterham, echipa care a intrat in competitie in acelasi an ca si Marussia. Colegul sau japonez Kobayashi a fost implicat in niste dueluri cu Kimi Raikkonen si a fost depasit in Rascasse de Jules Bianchi, pierzand sansa de a fi aproape de zona punctelor in ciuda unui inceput promitator de cursa.

Sauber-Ferrari

Esteban Gutierrez 17-grila, abandon turul 59, accident

Adrian Sutil 18-grila, abandon turul 23, accident

Sauber au avut sansa de a obtine primele puncte ale sezonului prin Gutierrez ce rula pe locul 8 in momentul in care acesta a agatat bariera in virajul Rascasse, avariindu-si suspensia dreapta-spate si incheindu-si cursa. Coechipierul sau Sutil a fost responsabil cu manevrele de depasire la inceputul cursei, insa a cazut prada sicanei de dupa tunel, in acelasi mod in care au gresit Button in 2003 si Perez in 2011.

Toro Rosso-Renault

Jean-Eric Vergne 7-grila, abandon turul 50, probleme la motor

Daniel Kvyat 9-grila, abandon turul 10, probleme la motor

Cursa a inceput bine pentru pilotii Toro Rosso, insa motorul rusului Kvyat a cedat in timp ce acesta se afla pe locul 8. Vergne a fost multa vreme pe locul 6, insa la oprirea la boxe acesta a fost lasat sa plece de echipa de mecanici in conditii periculoase, fiind aproape de un acrosaj cu Magnussen, lucru ce a atras o penalizare de tipul drive-through. Dupa ce aceasta penalizare l-a aruncat pe locul 13, lupta de recuperare a fost oprita de explozia motorului sau, de la care se asteptau multe, avand in vedere ca aceasta era prima etapa in care Toro Rosso beneficia de upgrade-ul la motorul Renault.

Aceasta cursa a fost una dintre cele mai frumoase din istoria recenta a circuitului, Rosberg impunandu-se asa cum s-a asteptat si echipa Hotnews. Urmatoarea cursa va avea loc peste doua saptamani pe circuitul Gilles Villeneuve din Montreal, iar acest sezon, desi dominat de Mercedes, pare a fi unul din ce in ce mai interesant. Ramane de vazut daca Hamilton va reusi sa dea replica pe circuitul unde a obtinut prima sa victorie din Formula 1 si unde mai are alte 2 reusite trecute in dreptul sau.