Scandal in Turcia, dupa ce Arda Turan a fost lasat in cockpit-ul aeronavei care aducea acasa nationala de fotbal

de A.I.     HotNews.ro
Marţi, 7 aprilie 2015, 12:34 Sport | Fotbal

Arda Turan
Foto: dailymail.co.uk
​La putin timp dupa tragedia aviatica din muntii Alpi (pe 24 martie, un avion al Germanwings s-a prabusit, iar 150 de persoane au murit), Arda Turan s-a fotografiat in cockpit-ul aeronavei care aducea acasa nationala de fotbal a Turciei, informeaza dailymail.co.uk. Pilotii risca cel putin o amenda pentru ca au incalcat regula "safe cockpit".  

Turcia s-a impus cu 2-1 in meciul amical cu Luxemburg, iar pe drumul de intoarcere Arda Turan a fost lasat sa intre in cockpit, pentru a le ura coechipierilor felicitari pentru victorie de la microfonul pilotului. In plus, jucatorul celor de la Atletico Madrid s-a asezat la mansa avionului, acolo unde i s-a facut o poza.

Evenimentul a produs un adevarat scandal, Autoritatea Aeriana Civila din Turcia sesizandu-se in aceasta privinta. Pilotii aeronavei au fost aspru criticati pentru incalcarea regulii de "safe cockpit".

Conform dailymail.co.uk, pe langa o amenda (ar putea fi de cel putin 260 de lire sterline), pilotii risca sa fie suspendati din activitate pentru o perioada determinata.

Pe 24 martie 2015, un avion al companiei Germanwings s-a prabusit in Alpi, iar toate cele 150 de persoane de la bord au murit. Conform procurorilor francezi, aeronava ar fi cazut dupa ce copilotul a blocat usa de la cabina pilotilor si ar fi dus intentionat avionul catre prabusire.






















16201 vizualizari

  • -5 (11 voturi)    
    bv (Marţi, 7 aprilie 2015, 12:50)

    ciumas [utilizator]

    nu inteleg acesta ce legatura are cu germanwings? probabil avionul acesta era la sol cand a intrat in cockpit. nu inteleg de ce legam aiurea lucrurile, germanwings a fost un caz izolat. omul acela nu era tocmai noral.
    • +8 (8 voturi)    
      Zbor (Marţi, 7 aprilie 2015, 13:04)

      Null [utilizator] i-a raspuns lui ciumas

      Se vede din poza ca erau in zbor. Si de pe harta de pe ecranul din cockpit si din peisajul ce se vede in afara.
    • +11 (13 voturi)    
      Poza (Marţi, 7 aprilie 2015, 13:21)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui ciumas

      Instrumentele de bord indica avionul in zbor pe pilot automat, la viteza de croaziera (se vede ca aproape de rosu) pe indicator in partea stanga a indicatorului de atitudine, stanga e viteza si dreapta altitudinea. De asemenea, turatia motoarelor este si ea corespunzatoare (cerculetele mici cu liniile la ora 10). In exterior se vede o zona cu lumini ca un oras. Pe radar se deduce ca e vorba de un oras de coasta. O analiza mai amanuntita a traseului, ne poate da detalii despre localizare exacta.

      N-am gasit o poza mai mare pe net asa ca nu se poate spune mai mult.

      Nu sunt de acord cu treaba asta facuta in zbor. Si eu am intrat in cockpit dar la sol, nici daca m-ar fi lasat in zbor nu as fi acceptat eu intrucat e foarte usor sa risti viata oamenilor chiar din greseala. Chestie de responsabilitate.
      • +5 (5 voturi)    
        Opinii (Marţi, 7 aprilie 2015, 13:40)

        Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

        In 2007, un avion charter, de vacanta catre Egipt.
        Atmosfera de vacanta, pilotii egipteni au deschis usa si au lasat copii sa intre putin. Mi s-a parut un gest minunat. Copii erau entuziasmati, pe buna dreptate.
        Pe de alta parte, un Airbus nou s-a prabusit in Rusia cind un copil lasat la mansa, pe pilot automat. Copilul a rotit mansa in joaca fara ca cineva sa stie ca astfel s-a decluplat pilotul automat si avionul a inceput sa ia comenzile copilului.
        Pina si-au dat seama, avionul era in vrie, cu un G imens care a impedicat pilotii sa mai reia pozitia de pilotaj si sa redreseze.
        Dar aici a fost si vina manualelor si a instructajelor, pilotii rusi nestiind ca o actionare insistenta a mansei duce la dezactivarea PA.
        • +8 (8 voturi)    
          Zborul in cockpit (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:50)

          miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

          Zborul este magic. Din pacate din cauza unor cretini (teroristi, sinucigasi, teribilisti, beti) s-a pierdut mult din magia acestui mod de transport. Pacat. Azi zborul a ajuns o corvoada in loc sa fie un loc special din care sa poti admira planeta asa cum mii de ani de-a randul omul doar a visat cum arata.
    • +4 (6 voturi)    
      unde-i lege nu-i tocmeala (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:05)

      anonimicus [utilizator] i-a raspuns lui ciumas

      Omul de care zici tu era considerat de toti (prieteni, colegi, sefi) ca fiind perfect normal. Tocmai pentru a minimiza (caci reduce la zero nu se poate niciodata) riscul ca un om aparent normal sa comita o crima sau sa genereze un accident s-au impus niste reguli si regulamente. Pe care nimeni nu are voie sa le incalce, nici baiatul pilotului, nici presedintele statului, nici golgeterul echipei preferate.
    • +1 (3 voturi)    
      Avionul era in zbor (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:47)

      miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui ciumas

      In dreapta imaginii cu orizontul artificial (imaginea jumatate portocalie si jumatate albastra) si deasupra navigatiei aveti 4 indicatoare ale motoarelor care sunt cu limbile orientate spre stanga ceea ce inseamna tractiune aproape de maxim. Iata o imagine mai detaliata a respectivelor cadrane: http://goo.gl/8rw3NV

      Nu vad in detaliu orizontul artificial insa configuratia indica inca urcare, deci nici macar la plafonul de zbor sau coborare. Este cred momentul in care din cockpit se stinge semnul "centura legata" chiar daca avionul inca nu a ajuns pe culoareul de zbor plafon. Acelasi lucru mi-l spune si prezenta sau pozitia luminilor orasului din drepta: avionul era relativ jos sau in viraj stanga (ceea ce explica iarasi o putere sporita la motoare).
      • +2 (2 voturi)    
        Erata (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:58)

        miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

        Viraj nu poate fi pentru ca orizontul artificial ar fi in alta pozitie. Asadar ramane doar altitudine mica (luminile orasului) si zbor cu usoara urcare. Asta e opinia mea.
  • -3 (9 voturi)    
    Sa scriem romaneste cand scriem in romana (Marţi, 7 aprilie 2015, 12:51)

    cato [utilizator]

    Carlinga, nu cockpit, daca scriem in limba romana.
    • +2 (4 voturi)    
      E na :) (Marţi, 7 aprilie 2015, 13:40)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Asta e problema acum, nu ca e ala bagat in carlinga cockpitului in timpul zborului cu carlinga. :)
      • +1 (1 vot)    
        xxxxxxxxxxxxxxxxx (Marţi, 7 aprilie 2015, 15:38)

        Centurion [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

        Subscriu la cele aratate de Dr.Fly. Carlinga este termenul folosit pentru avioanele mici sau planoare. Un spatiu restrans pentru doar un pilot in majoritatea cazurilor. Cockpit sau Flightdeck este denumirea uzuala pentru platforma de comanda a unui avion comercial civil sau militar de dimensiune mare. In limba rusa se numeste tot asa : кокпит
    • +2 (4 voturi)    
      cato, mai pune mana pe carte (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:12)

      aviator [anonim] i-a raspuns lui cato

      CÓCKPIT s. n. (mar.) 1. spațiu neacoperit pe punte, cu banchete pentru călători sau echipaj. 2. (pe vechile veliere) locuință pentru ofițerii inferiori. 3. loc rezervat pilotului unui avion. (< engl. cockpit)

      CARLÍNGĂ, carlingi, s. f. 1. Cabină pentru echipajul unui avion, în care stă pilotul și unde sunt instalate comenzile de zbor, aparatele de bord etc. 2. Grindă longitudinală din osatura unei nave, care servește la legarea diferitelor părți ale ei. – Din fr. carlingue.

      @cato, haide sa lasam nazismele lingvistice. In limba romana majoritatea termenilor aeronautici sunt din engleza si, mai ales, din franceza.
    • +4 (4 voturi)    
      Recomand (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:34)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Călătoria la cală, ca să evitați orice nelămuriri :)
  • -2 (8 voturi)    
    părere (Marţi, 7 aprilie 2015, 13:06)

    bocristi [utilizator]

    Redactorii Hotnews au fost aspru criticați pentru incălcarea regulii de exprimare decentă deoarece "cockpit" sau "safe cockpit" nu sunt expresii cu care se pot făli și nu dau bine la gazetă! Pe de altă parte, cât timp trebuie să mai așteptăm pentru diacritice? Lipsa lor e de neînchipuit în media franceză ori spaniolă, dar la noi se poate! Aici în Spania, se consideră lipsă de educație să scrii un mesaj electronic fără diacritice, dar la noi se poate. Mare păcat! Ce se va alege din limba română în 20, 50, 100 de ani?
    • +1 (5 voturi)    
      Vă obligă cineva? (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:10)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui bocristi

      Să citiți HotNews cel fără diactirice și cu cockpitul în dește?
    • +2 (2 voturi)    
      Pai ce va intereseaza acolo in Spania (Marţi, 7 aprilie 2015, 16:39)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui bocristi

      De limba Romana peste 100 de ani ? sau prostul moare de grija altuia.
  • +6 (8 voturi)    
    Care-i problema? (Marţi, 7 aprilie 2015, 13:16)

    OmulNou [utilizator]

    Le era teama ca suteaza direct prin parbriz?
  • +2 (6 voturi)    
    buna ziua (Marţi, 7 aprilie 2015, 13:31)

    redactor [anonim]

    De ce oare unii oameni nu vor sa inteleaga ca NU este voie sa incalce unele proceduri? Oare daca esti vedeta cchiar ti se pot face toate poftele ....? Din punctul meu de vedere sunt oameni egali cu noi !
    Pacat!
  • +2 (2 voturi)    
    Regulile (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:56)

    miss saloane [utilizator]

    Depinde mult daca regulile sunt impuse de companie sau la nivel national. Daca sunt la nivel de companie (si din cate stiu regula cu 2 persoane in carlinga este momentan la nivel de companie) si avionul era inchiriat si compania nu a impus regula inchiderii cockpitului, atunci nu a incalcat nici o regula. Repet insa, toate cele 3 conditii anterioare trebuie sa fie indeplinite pentru a nu fi vorba de o incalcare a unei reguli.

    Exemplu: avioanele mici nu au delimitare intre locurile de comanda si cele ale pasagerilor (Cessna 172 de exemplu). Cum acest avion are dubla comanda dar necesita un singur pilot, rezulta ca un pasager poate sta pe locul din dreapta (unde are mansa si tot ce ii trebuie ca sa conduca) fara a fi pilot sau copilot. Eu de exemplu cand zbor cu pasager in dreapta il rog sa se uite si el dupa trafic (alte avioane). Eu imi pot forma o harta a traficului din conversatiile pe care le aud in casti ale celorlalte avioane insa 4 ochi sunt mai buni ca 2.
    • +2 (2 voturi)    
      Regulile internationale (Marţi, 7 aprilie 2015, 16:43)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

      minimale sunt obligatorii pentru companiile ce executa zboruri internationale. Aici nu e vorba de regula 2 persoane ci de cea fara straini de echipaj in cabina de pilotaj (iata un nou termen in afara de cockpit si carlinga :-))), regula obligatorie, de ceva ani, pe toate zborurile internationale.
  • -3 (3 voturi)    
    zbor normal? (Marţi, 7 aprilie 2015, 16:52)

    avramescu [anonim]

    Mai tine-ti minte de basescu cand era min transporturilor,la multe zboruri cand se plimba cu avionul,dupa ce bea,intra peste piloti si facea cateva ture de pe postul da capitan!Asta era om normal??sau este ,zice dv!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică