Un australian concurent in proba de bob dublu de la Jocurile Olimpice de iarna de la Vancouver a ajuns la spital dupa ce a suferit, alaturi de coechipierul sau, un accident pe Whistler Sliding Center, aceeasi pista pe care a murit sportivul georgian Nodar Kumaritashvili.

Duncan Harvey si Chris Spring, concurenti in proba de bob dublu, au suferit un accident in timpul primului antrenament oficial de miercuri. Spring si-a spart buza, dar Harvey a avut nevoie de ingrijiri medicale la spital. Oficialii echipei Australiei au declarat ca Harvey era constient in momentul in care a fost transportat la spital si nu are rani grave.

Perechea australiana nu a fost singura cu probleme la antrenamentul de miercuri seara, alte sapte echipaje suferind accidente pe pista de la Whistler Sliding Center.

Accidentele s-au produs pe aceeasi pista pe care si-a pierdut viata, vineri, concurentul la sanie georgian, Nodar Kumaritashvili. Potrivit anchetei organizatorilor JO de la Vancouver, "eroarea de pilotaj" a dus la moartea tanarului de 21 de ani, si nu anumite defectiuni tehnice ale pistei.

Felix Kumaritashvili, antrenorul si unchiului sportivului georgian i-a invinuit, insa, pe organizatorii Olimpiadei de moartea nepotului sau, acuzandu-i ca nu au luat suficiente masuri de siguranta. Intr-un interviu acordat AP, unchiul sportivului a declarat ca moartea nepotului sau a salvat viata altor sportivi, deoarece dupa tragicul accident, organizatorii au modificat pista. Cursa a fost scurtata de la 1.198m la 953m, a fost modificata curba numarul 16 (acolo unde s-a produs accidentul georgianului) si a fost improvizat un zid de gheata in fata stalpului de care s-a lovit Kumaritashvili.

Whistler Sliding Center este cea mai rapida, dar si cea mai periculoasa pista din lume. Pentru construirea pistei pentru Olimpiada, oficialii au avut in plan o alta locatie. Considerentele financiare au condus, insa, spre construirea acesteia pe Whistler, ignorand faptul ca pista urma a fi construita pe o vale mai ingusta, ceea ce insemna o pista cu pante mai adanci si curbe mai stranse.

Pista a fost proiectata sa stabileasca noi recorduri de viteza, dar la primele teste efectuate s-a dovedit ca viteza atinsa e cu 5,5% mai mare decat cea anticipata de constructorii acesteia. Cu toate acestea, oficialii federatiilor internationale de sanie si-au dat acceptul pentru pista.