JO Vancouver "Pista mortii": noi accidente pe Whistler Sliding Center

de Lucretia Andriev     HotNews.ro
Joi, 18 februarie 2010, 15:28 Sport | Alte sporturi

Accidente la antrenamentele de bob
Foto: Agerpress
Un australian concurent in proba de bob dublu de la Jocurile Olimpice de iarna de la Vancouver a ajuns la spital dupa ce a suferit, alaturi de coechipierul sau, un accident pe Whistler Sliding Center, aceeasi pista pe care a murit sportivul georgian Nodar Kumaritashvili.

Duncan Harvey si Chris Spring, concurenti in proba de bob dublu, au suferit un accident in timpul primului antrenament oficial de miercuri. Spring si-a spart buza, dar Harvey a avut nevoie de ingrijiri medicale la spital. Oficialii echipei Australiei au declarat ca Harvey era constient in momentul in care a fost transportat la spital si nu are rani grave.

Perechea australiana nu a fost singura cu probleme la antrenamentul de miercuri seara, alte sapte echipaje suferind accidente pe pista de la Whistler Sliding Center.

Accidentele s-au produs pe aceeasi pista pe care si-a pierdut viata, vineri, concurentul la sanie georgian, Nodar Kumaritashvili. Potrivit anchetei organizatorilor JO de la Vancouver, "eroarea de pilotaj" a dus la moartea tanarului de 21 de ani, si nu anumite defectiuni tehnice ale pistei.

Felix Kumaritashvili, antrenorul si unchiului sportivului georgian i-a invinuit, insa, pe organizatorii Olimpiadei de moartea nepotului sau, acuzandu-i ca nu au luat suficiente masuri de siguranta. Intr-un interviu acordat AP, unchiul sportivului a declarat ca moartea nepotului sau a salvat viata altor sportivi, deoarece dupa tragicul accident, organizatorii au modificat pista. Cursa a fost scurtata de la 1.198m la 953m, a fost modificata curba numarul 16 (acolo unde s-a produs accidentul georgianului) si a fost improvizat un zid de gheata in fata stalpului de care s-a lovit Kumaritashvili.

Whistler Sliding Center este cea mai rapida, dar si cea mai periculoasa pista din lume. Pentru construirea pistei pentru Olimpiada, oficialii au avut in plan o alta locatie. Considerentele financiare au condus, insa, spre construirea acesteia pe Whistler, ignorand faptul ca pista urma a fi construita pe o vale mai ingusta, ceea ce insemna o pista cu pante mai adanci si curbe mai stranse.

Pista a fost proiectata sa stabileasca noi recorduri de viteza, dar la primele teste efectuate s-a dovedit ca viteza atinsa e cu 5,5% mai mare decat cea anticipata de constructorii acesteia. Cu toate acestea, oficialii federatiilor internationale de sanie si-au dat acceptul pentru pista.


Citeste mai multe despre   























2391 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Pista mortii (Joi, 18 februarie 2010, 16:31)

    M Andrei Iulian [anonim]

    Acolo sigur este o eroare de proiectare si acel om este raspunzator care a creat acea pista, simplu.Se pare ca ne cam doare in cot de lcururile pe care la avem ca responsabilitate si nu tinem cont de ce se poate intampla in jur,dar am luat comisionul si dai bataie rapid poate mai prind alte proiecte.
  • +1 (1 vot)    
    evident... (Joi, 18 februarie 2010, 16:54)

    liviu_ [utilizator]

    "Potrivit anchetei organizatorilor JO de la Vancouver, "eroarea de pilotaj" a dus la moartea tanarului de 21 de ani, si nu anumite defectiuni tehnice ale pistei. " -> mortu e de vina...
    oricum interesant cine a facut ancheta... exact aia care o beleau daca se dovedea ca pista e proasta...

    si cica astia sunt mai civilizati ca romanii...

    e normal sa se mai faca greseli la astfel de comcursuri,dar pista ar trebui proiectata sa minimizzeze riscurile. daca ar pilota toti perfect cine ar mai castiga?
  • +1 (1 vot)    
    Simulare (Vineri, 19 februarie 2010, 18:09)

    raduku [anonim]

    Imi pare rau de ceea ce s-a putut intampla, pe acea pista. Dupa parerea mea era bine ca pista sa fie prevazuta cu plase de proximitate. In al doilea rand trebuia ca la omologare pistei, sa se faca o simulare in LS-Dyna , in care sa se tina seama de greutatea maxima admisibila ( sportiv + sanie ) si multe altele.
    Pacat ... :(
    • 0 (0 voturi)    
      Greutate?? (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 8:08)

      Mihai Pop [anonim] i-a raspuns lui raduku

      De acord cu tine cu plasele si simularea, dar greutatea ? Nu vad legatura, greutatea e necesara doar daca trebuie testata rezistenta stilpului sau a peretelui la impactul cu sportivul! Greutatea (sau la fel de bine masa "m") nu influenteaza de loc viteza de coborire. Viteza e functie de acceleratia gravitationala "g" (cvasi-invariabil pentru o anumita locatie), coeficientul de frecare cu gheata si cel de aerodinamicitate (frecarea cu aerul). Dar de fapt cred ca stii toate astea daca esti asa de familiar cu LS-Dyna.Concluzionind, ma indoiesc ca pe considerente de rezistenta materialelor si pentru protectia pistei, organizatorii vor pune afise de genul "Greutate maxima admisa: x kgf"
  • 0 (0 voturi)    
    Trist dar adevarat... (Joi, 25 februarie 2010, 16:46)

    Cristi [anonim]

    Cumplit! COnsider ca J.O de iarna ar trebui sa fie eliminate definitiv. Nu exista siguranta si poti sa mori foarte usor.Iar proba cu sania....Un cosmar....Trebuie sa ai o "problema" cu capul sa te incumeti sa te dai in asa ceva...Curaj inseamna si moarte in acelasi timp.Cine are curaj moare nu castiga!:(


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version