VIDEO Tragedie in MotoGP: Marco Simoncelli a murit in cursa de la Sepang
Simoncelli, campion mondial in 2008 la clasa 250cc, se afla la al doilea sezon in MotoGP: anul trecut, se clasase pe 8 in ierarhia generala, iar in aceasta stagiune ocupa locul 6, la egalitate de puncte cu Valentino Rossi. Saptamana trecuta, obtinuse cel mai bun rezultat in MotoGP: locul 2 in Australia.

EXCLUSIV Câți bani pentru investiții au primit în ultimii 10 ani spitalele-vedetă ale pandemiei. Care a fost cel mai "răsfățat" spital din prima linie
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Pe sosele, in circulatia obisnuita, chiar o rulare sportiva e departe de ce fac cei din MotoGP. Si mai ales departe de limitele motocicletei. Crede-ma, 99% dintre motociclistii romanii nu sunt nici pe departe in stare sa piloteze cum o fac cei din MotoGP.
Deci practic nimeni pe soselele din Romania nu e in stare sa circule cum o fac cei din MotoGP.
Si mai sunt doua diferente fundamentale:pilotii din MotoGp stiu sa cada, iar ciruitele sunt astfel construite incat, daca nu se loveste cu corpul de o alta motocicleta (ceea ce se intmapla rar), nu pateste chiar nimic. Deseori se urca inapoi pe motocicleta si-si continua cursa. Si in cursele de azi au cazut cativa si n-au avut nici pe dracu'.
Simoncelli a avut un ghinion fabulos astazi, despre care o sa scriu in alt comentariu.
Asadar, pilotii profesionisti STIU CE FAC, pilotii amatori de pe soselele noastre care mor din exces de viteza, pur si simplu sunt - in general, cand e din cauza lor accidentul - ori niste inconstineti care se bazeaza pe butada "mie nu mi se poate intampla", ori, de cele mai multe ori, isi supraestimeaza enorm capacitatile de piloti de motocicleta.
Marea majoritata dintre accidentele moto din Romania din cauza vitezei - cel putin din ce am observat eu - sunt din cauza incapacitatii pilotuilui de a iesi din situatia in care intrase, situatie din care un alt pilot, mai experimentat, ar fi iesit fara nici cea mai mica problema. Sau mai direct spus, se cred destepti, dar de fapt sunt prosti de bubuie!
Imi amintesc de un caz, in care motociclestul a murit,. in care avea 2-3 variante de a iesi din situatia (nasoala de altfel) in care intrase. Numai ca el, un tip extrem de mandru de talentul lui de motociclist, a inghetat si n-a mai fost in stare sa faca nimic. Dimpotriva, a facut si o greseala copilareasca! Il cunoscusem inainte si realmente omul era de o aroganta teribila cand venea vorba de motociclete: el chiar afirma ca le stie pe toate (legat de moto) si ca este un pilot desavarsit si refuza nu vreun sfat, refuza chiar si o simpla discutie legata situatii limita in motociclism. Si in acea situatie s-a comportat incredibil de prosteste! In fine, hai ca deja sunt off-topic...
Adio, SuperSic :(((
Peste tot exista pericole chiar si in cea mai banala actiune. Te bagi, iti asumi riscul, apoi pac-pac esti mort.
Dumenezeu sa-l odihneasca.
Pacat ca nu ti-a citit comentariul tie inainte de accident...
Suntem plini de atotstiutori... indiferent de domeniu... esti tare prietene.
Ayrton Sena... nici ala nu stia in ce se baga... pacat ca nu te-a cunoscut pe tine Inteleptu de Canapea.,..
Era intr-o curba la dreapta si in timpul virajului, Simoncelli pierde spatele (derapeaza) si cade, fara sa interfereze cu vreo alta motocicleta. Pana aici, nimic nou sub soare (se intampla des asta in MotoGP) si in mod normal nu trebuia sa pateasca absolut nimic! In mod normal, curba fiind la dreapta, el cazand, trebuia sa iasa in decor pe partea stanga (forta centriguga) unde ar fi intrat pe stratul de nisip, care l-ar fi franat puternic si l-ar fi oprit (de aia e acolo acel strat). Ar fi fost un lucru banal. S-ar fi ridicat si poate chiar ar fi continuat cursa (se mai intampla ca unii sa continue cursa dupa cazatura).
Numai ca de aici intervine ghinionul teribil. Nu zic ca e asa 100%, zic doar ca asta a fost impresia mea (si nu numai a mea). Dupa ce a cazut, motorul motocicletei nu s-a oprit si a continuat sa invarta roata motoare. Si printr-o imprejurare nefericita si rara, motocicltea dupa cazatura a avut astfel de miscari incat roata motoare a mai avut contact cu astfaltul, suficient de mult si de aderent incat sa tarasca motocicleta inapoi in culoarul unde rulau ceilalti piloti (desi forta centrifuga o scosese in afara acetui culoar).
Al doilea ghinion fatal e ca - asa mi-a facut impresia - cum necum, Sinoncelli a ramas agatat de motocicleta! (s-o fi prins ceva parte din echipamentul lui de motocicleta, nu stiu) si motocicleta l-a tarat si pe Simoncelli in culoarul unde rulau ceilalti motociclisti, care realmente n-au mai avut ce face si l-au lovit din plin (doua motociclete). Una se pare in coloana vertebrala, cealalta in cap, asa imi face impresia. Oricum, socul a fost extrem de puternic din moment ce lui Simoncelli i-a sarit casca din cap, ceea ce eu nu stiu sa se mai fi intamplat! (probabil s-a mai intamplat in istoria MottGP, dar eu nu stiu, oricum ar fi ceva extraodrinar de rar).
Doua ghinioane fabuloase!
Mare pacat! R.I.P.!
Dar astazi, cand am urmarit cursa in direct la DigiSport 1, imediat dupa accident, dupa ce cursa a fost oprita, a mai aratat un filmulet, facut de camera video montatata pe motocicleta care il urma indeaproape pe Simoncelii la intrarea si in timpul curbei. (nu mai imi amintesc exact a cui motocicleta era - conteaza?) Dar NU Colin sau Rossi. Si in acel film se vede clar cum Simoncelli la intrarea in cura se inclina puternic, pare a merge ok pe curba, dar la un moment dat pierde spatele, derapeaza, cade si imediat dispare din cadrul filmului, spre stanga (cum era si firesc, datorita fortei centrifuge). Din moment ce era inclinat pe dreapta la maxim in momentul in care acest film il arata cum cade, acea inclinare era pentru a contrabalansa forta centriguga din timpul cursei. Si ca sa fiu extrem de precis, vectorul fortei centrifuge, impreuna cu vectorul fortei ineritiei determina rezultanta fortelor, prin regula paralelogramului, care rezultanta tot spre stanga e indreptata - e bine asa?) Cand s-a "stricat" acest echilibru, cand inclinarea nu a mai contrabalansat forta centrifuga, a iesit in decor! (sau cel putin a inceput sa iasa, pe urma a revenit aparent inexplicabil)
Ca sa revin: el cazuse deja, "zburase" spre stanga (n-o lua mot-a-mot, nu plana prin aer, ci a disparut brusc spre stanga), nu mai avea ce cauta pe pista, iar in filmul care se vehiculeaza des pe net, nu numai ca se afla pe pista, dar el se indreapta spre dreapta, in fata lui Rossi si a lui Colin. Singura explicatie imi pare a fi cea care am dat-o in comentariul de mai sus.
Cea de-a doua confuzie pe care o faci e cea legata de cunostintele mele de fizica.
A murit un om facand ceea ce i placea!
R.I.P. Marco Simoncelli!
Cand te uiti la televizor nu vezi decat intreaga masinarie
impreuna cu marketingul aferent dar pericolul mijeste la orice pas.
Dumnezeu sa-l ierte.
Pacat,mare ghinion!Tocmai prietenul sau cel mai bun va avea pe costiintza toata viata aceasta drama la care nu are nici cea mai mica vina.Super Sic a fost un pilot extraordinar si probabil aceasta ambitie este caracteristica marilor campioni (el este fost campion mondial la 250cc in 2008 ,devenind CM dupa o cursa la Sepang !!! ULUITOR !!! ce soarta!!!).
CIAO "SUPER SIC"
Este o zi trista. Vrem spectacol,depasiri memorabile,dar noi cei din fata tv.nu ne gandim cu adevarat la ce riscuri se expun ei ,pentru a ne oferi noua show