Potrivit BBC, Stuart E Smith, şeful instructorilor de la şcoala de aviaţia, l-a contactat pe Ibbotoson în 2016, să-şi finalizeze studiile, dar pilotul nu a revenit la cursuri.
Martin Robinson, şeful executiv al Asociaţiei piloţilor şi proprietarilor de avioane, a declarat că era obligaţia persoanei care a organizat deplasarea să se asigure că pilotul era calificat să facă acel zbor.
"Este responsabilitatea persoanei care a organizat zborul să aibă un pilot potrivit calificat şi să se asigure că acesta are suficientă experienţă de zbor pentru acest tip de călătorie şi pentru condiţiile meteorologice pe care le putea întâlni. Sala nu ar fi trebuit să ştie despre licenţa lui David Ibbotson, dar persoana care a organizat zborul ar fi trebuit să ştie", a declarat Robinson, potrivit mirror.co.uk.
Agentul de jucători Willie McKay, care ar fi aranjat zborul lui Sala, dă vina pe un alt pilot, David Henderson, care ar fi luat legătura cu Ibbotson pentru a face călătoria de la Cardiff la Nantes şi retur.
"Mi-a spus că nu poate zbura el, dar îmi recomandă pe cineva. Am avut încredere în David, nu aveam niciun motiv să nu am. Când suni pentru un taxi, nu-l întrebi pe şofer dacă are permis de conducere. Mă gândeam doar să-l duc pe băiat acasă, aşa cum voia şi eram fericit că am reuşit", a spus McKay.
Potrivit L'Equipe, asociaţia britanică de investigare a accidentelor aviatice (AAIB) va da publicităţii, luni, un raport, în care va arăta că avionul Piper Malibu, înregistrat în SUA, nu putea efectua zboruri comericale, deoarece nu îndeplinea toate condiţiile şi nici nu deţinea toate autorizaţiile agenţiilor aviatice britanice şi americane.
Epava avionului în care se aflau fotbalistul argentinian Emiliano Sala şi pilotul David Ibbotson a fost găsită, la 3 februarie, pe fundul Canalului Mânecii.
La 7 februarie, autorităţile britanice au anunţat că au recuperat din epava avionului trupul neînsufleţit al fotbalistului Emiliano Sala. Trupul pilotului David Ibbotson nu a fost găsit.
Avionul de tip Piper Malibu, în care se aflau Sala şi pilotul, a fost dat dispărut, la 21 ianuarie, în timp ce se afla deasupra Canalului Mânecii, după ce a pierdut contactul cu controlorii de trafic. Sala se întorcea la Cardiff, pentru a se alătura echipei la care fusese transferat, după o scurtă vizită la Nantes, unde a călătorit cu acelaşi aparat pentru a-şi lua la revedere de la foştii lui colegi.
Scapa de vina Impresarul daca aranja cu primul pilot, si fara sa anunte ar fi venit al doilea pilot fara Licenta.
In cazul asta fotbalistul avea obligatia sa legitimeze pe pilot si vazand ca nu este persoana stabilita sa refuze zborul.
Dar in primul rand trebuie sa fi idiot sa zbori cu piloti necunoscuti, noaptea cu un avion de 2-4 persoane, indiferent de Licenta. Oamenii nu sunt cucuvele. Numai pasarile de noapte si liliecii au priceperea sa zboare si noaptea. (Am inteles ca zborul a fost noaptea.)
Ce sa-i faci ?! Cultura de fotbalist !