​Atacantul argentinian Emiliano Sala, decedat într-un accident de avion, a fost "abandonat" de clubul de fotbal Cardiff City şi constrâns să aranjeze el însuşi zborul care i-a fost fatal, a afirmat, joi, intermediarul Willie McKay, citat de AFP, potrivit Agerpres.

HotNews.roFoto: Hotnews

Willie McKay, al cărui fiu Mark a fost mandatat de clubul FC Nantes pentru a găsi un club care să-l cumpere pe Sala, l-a ajutat pe fotbalist să organizeze voiajul.

După ce a semnat la Cardiff, Emiliano Sala a revenit pe 19 ianuarie la Nantes, echipă la care joacă şi portarul român Ciprian Tătăruşanu, pentru a-şi lua rămas bun de la coechipierii săi şi pentru a-şi recupera lucrurile înainte de a pleca din nou, două zile mai târziu, spre capitala galeză la bordul unui mic avion. Aparatul a căzut în Canalul Mânecii, antrenând decesul fotbalistului şi al pilotului, David Ibbotson.

"El era mai mult sau mai puţin abandonat într-un hotel pentru a organiza singur călătoria", a declarat Willie McKay într-un interviu acordat BBC.

"Nimeni la Cardiff nu părea interesat să facă ceva. Ei cumpăraseră un jucător pentru 17 milioane de euro, iar apoi l-au lăsat singur într-un hotel ca să intre pe computer şi să-şi caute un mijloc de transport. Este ruşinos modul în care s-au comportat până în prezent", a declarat Willie McKay.

Clubul galez a indicat că i-a propus un zbor comercial lui Emiliano Sala, dar acesta a refuzat.

Willie McKay şi fiul său au precizat că au plătit în totalitate călătoria lui Emiliano Sala. De asemenea, Willie McKay a explicat că a apelat la un pilot experimentat, David Henderson, pentru a organiza călătoria.

Familia McKay consideră că a devenit un fel de "ţap ispăşitor", dar speră ca ancheta să demonstreze că accidentul s-a datorat unei "erori de pilotaj".

Biroul britanic de anchetă a accidentelor aeriene (AAIB) a stabilit, deja, că avionul care îl transporta pe Emiliano Sala şi care a căzut în Canalul Mânecii pe 21 ianuarie, antrenând moartea fotbalistului argentinian, nu era autorizat să opereze zboruri comerciale.

Aparatul, înregistrat în Statele Unite, "nu putea fi utilizat pentru zboruri comerciale fără autorizaţia FAA şi CAA", autorităţile de reglementare din aviaţia civilă a Statelor Unite şi Regatului Unit, au anunţat anchetatorii în raportul intermediar. "Nicio dovadă nu există că o asemenea autorizaţie a fost solicitată sau acordată", au precizat anchetatorii.

"Baza în care pasagerul (Emiliano Sala) a fost transportat nu a fost încă stabilită", au adăugat anchetatorii. Ei precizează că David Ibbotson, pilotul avionului, a transportat pasagerul în baza "unei împărţiri a costurilor", autorizată însă de legile în vigoare.

În acest caz, reglementarea americană impune ca pilotul "să nu plătească mai puţin decât cheltuielile stabilite în raport cu numărul de persoane de la bord, respectiv cel puţin jumătate din cheltuielile ocazionate de zbor".

În toate cazurile, AAIB reaminteşte că pilotul şi pasagerul trebuiau să împartă un "obiectiv comun pentru zbor. Zborul nu trebuie făcut cu singurul scop de a transporta un pasager", a mai precizat biroul britanic de anchetă a accidentelor aeriene.

În fine, anchetatorii subliniază că David Ibbotson dispunea de o licenţă de pilot stabilită de Agenţia europeană de securitate aeriană. O astfel de licenţă nu conţine însă o autorizaţie de zbor de noapte, dar AAIB nu este în măsură să afirme dacă David Ibbotson deţinea sau nu o asemenea autorizaţie. Avionul decolase de la Nantes la ora locală 19:15.

Emiliano Sala a jucat trei sezoane şi jumătate la Nantes, pentru care a marcat 42 de goluri în campionat. Atacantul de 28 de ani a dispărut pe 21 ianuarie, alături de pilotul David Ibbotson, la bordul unui avion de turism, deasupra Canalului Mânecii. Sala se deplasa în Ţara Galilor, după ce se transferase de la Nantes la Cardiff City.