Conducatorul de tramvai implicat in accidentul soldat cu ranirea antrenorului Mircea Lucescu a respectat normele de circulatie si a facut tot posibilul pentru evitarea evenimentului rutier, sustine Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB), intr-un comunicat citat de Agerpres.

Potrivit unui comunicat al RATB remis luni AGERPRES, conducatorul de tramvai de pe linia 1 a utilizat toate sistemele de franare cu care este dotat tramvaiul, frana electrodinamica de serviciu, frana electrohidraulica de oprire si stationare si frana electromagnetica cu patina, pentru situatii deosebite, insa spatiul redus dintre tramvai si autoturism nu a permis oprirea tramvaiului si evitarea totala a accidentului.

Explicatiile RATB vin dupa ce Mircea Lucescu a declarat, pentru Gazeta Sporturilor, ca vatmanul ar fi putut evita coliziunea. "Tramvaiul putea evita coliziunea! L-am zarit de la zeci de metri distanta si mi-am imaginat ca va frana. Sa ma ierte Dumnezeu, dar parca a vrut sa dea peste mine", a spus Mircea Lucescu, pentru Gazeta Sporturilor.

"Am facut tot posibilul pentru evitarea accidentului. Am avut o reactie cat se poate de rapida si am actionat toate sistemele de franare de care dispune tramvaiul. Daca era un conducator mai putin experimentat in locul meu, nu reactiona atat de prompt", declara vatmanul implicat in eveniment.

Angajatul in cauza are o vechime de 19 ani in RATB si in toata aceasta perioada nu a fost implicat in accidente rutiere din culpa proprie, fiind un bun profesionist, se mentioneaza in comunicatul RATB.

Aceeasi sursa precizeaza ca intregul personal de bord al RATB este supus controalelor medicale periodice la cabinetele de medicina muncii, conform legislatiei in vigoare.

RATB asteapta concluziile anchetei organelor de cercetare abilitate sa stabileasca adevarul in acest caz si ii transmite lui Mircea Lucescu urari de insanatosire grabnica.