Olimpiada de Iarna de la Vancouver s-a incheiat pe 28 februarie, iar organizatorii au facut publice primele cifre oficiale ale competitiei. Astfel, au fost 6.500 de sportivi, 50.000 de muncitori, 615 medalii, 10.800 de jurnalisti, 82 de tari si 500 de milioane de dolari incasari din comercializarea produselor cu insemnele oficiale, informeaza Mediafax.

Organizatorii au infatisat, la scurt timp dupa incheierea Jocurilor Olimpice, cifrele oficiale care au caracterizat intrecerile de la Vancouver 2010:

- 6.500 de sportivi si oficiali au luat parte la JO

- Au fost 15 discipline sportive in total

- 17 zile de intreceri a avut Olimpiada de la Vancouver

- Au fost folosite noua baze pentru desfasurarea intrecerilor

- Au existat trei baze de antrenament

- Au luat parte la JO 82 de tari in 86 de competitii

- Au fost in total acordate 615 medalii

- 2.632 de sportivi au fost inregistrati la Vancouver

- 1.055 de buchete de flori oferite la ceremonia florilor

- 50.000 de oameni au muncit pe durata celor 17 zile de competitii, dintre acestia 18.500 au fost voluntari

- Au fost folosite 25.000 de uniforme celor care au asigurat buna defasurare

- Au fost 96.409 de persoane acreditate la Vancouver

- Au luat parte la JO 10.800 de jurnalisti, dintre acestia 7.000 au avut drepturi de transmisie. In Canada au fost 2.800 de reporteri, fotografi si nedetinatori de drepturi. Pe langa acestia, au mai fost 1.000 de membri ai Serviciului Olimpic de Transmisiune

- 3,5 miliarde de oameni s-au uitat la JO

- Au fost 50.000 de ore alocate JO pe platformele media din intreaga lume

- 6.000 de ore de transmisie pe platformele de telefonie mobila

- 33,1 milioane de canadieni (99%) au urmarit intrecerile JO in ziua cu numarul 15 a competitiei.

- Au fost facute 20.567 de livrari catre locurile unde s-au desfasurat intrecerile contand pentru Jocurile Olimpice

- Mascotele intrecerilor au inregistrat aproximativ 1.500 de aparitii (Quatchi, Miga si Sumi)

- Au existat 1,6 milioane de bilete de acces pentru JO

- S-au vandut 3,3 milioane de perechi de manusi rosii inscriptionate cu sigla Vancouver

- A fost incasata suma de 500 de milioane de dolari din vanzarea de produse cu brandul Vancouver 2010

- Au fost folosite 4.500 de costume, 3.600 de metri de elastic, 4.100 de perechi de pantofi, 18 kilograme de artificii, 10.000 de fluturi verzi, 200 de sfere gigant si baloane utilizate la ceremonia de inchidere

- Site-ul oficial al competitiei a avut 275 de milioane de vizitatori (la Beijing au fost 105 milioane)

- 78 de milioane de vizitatori unici a avut site-ul oficial Vancouver 2010

- 4,6% din populatia lumii a accesat site-ul oficial al JO de iarna, informeaza Mediafax.