MP al Chinei: Lewis Hamilton castiga la Shanghai dupa o cursa nebuna
Hamilton a bifat in China o cursa superba, britanicul depasindu-l inca de la start pe Vettel (plecat din pole-position). Lewis a pierdut insa pozitii importante dupa schimbul de cauciucuri, iar victoria a fost posibila doar dupa ce fostul campion mondial i-a depasit pe rand pe Button (turul 36), Rosberg (turul 42), Massa (turul 44) si Vettel (turul 52).
Castigator al primelor doua Mari Premii, Vettel a avut o cursa ceva mai linistita, germanul mizand pe doua opriri la boxe. Liderul campionatului a fost aproape de un nou succes, dar uzura pneurilor nu i-a permis sa ii faca fata lui Hamilton pe finalul Grand Prix-ului.
Performerul din China a fost, cu siguranta, Mark Webber, australianul reusind sa termine pe trei dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a-18-a. Cursa de revenire a fost una absolul senzationala, Webber depasindu-l pe Button cu doar un tur inainte de final (a stabilit si cel mai bun timp al Grand Prix-ului - 1:38.993, in turul 42).
Clasament MP al Chinei:
1 Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes/ 25 puncte
2 Sebastian Vettel - RedBull +5.1 sec/ 18 puncte
3 Mark Webber - RedBull +7.5 sec/ 15 puncte
4 Jenson Button - McLaren-Mercedes +10.0 sec/ 12 puncte
5 Nico Rosberg - Mercedes +13.4 sec/ 10 puncte
6 Felipe Massa - Ferrari +15.8 sec/ 8 puncte
7 Fernando Alonso - Ferrari +30.6 sec/ 6 puncte
8 Michael Schumacher - Mercedes +31.0 sec/ 4 puncte
9 Vitaly Petrov - Renault +57.4 sec/ 2 puncte
10 Kamui Kobayashi - Sauber +63.2 sec/ 1 punct
11 Paul di Resta - Force India +68.7 sec
12 Nick Heidfeld - Renault +72.7 sec
13 Rubens Barrichello - Williams +90.1 sec
14 Sebastien Buemi - Toro Rosso +90.6 sec
15 Adrian Sutil - Force India +1 tur
16 Heikki Kovalainen - Lotus +1 tur
17 Sergio Perez - Sauber +1 tur
18 Pastor Maldonado - Williams +1 tur
19 Jarno Trulli - Lotus +1 tur
20 Jerome d'Ambrosio - Virgin-Cosworth +2 tururi
21 Timo Glock - Virgin-Cosworth +2 tururi
22 Vitantonio Liuzzi - HRT-Cosworth +2 tururi
23 Narain Karthikeyan - HRT-Cosworth +2 tururi
Abandon: Jaime Alguersuari - Toro Rosso.
Clasament piloti:
1 Sebastian Vettel - RedBull 68 puncte
2 Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes 47
3 Jenson Button - McLaren-Mercedes 38
4 Mark Webber - RedBull 37
5 Fernando Alonso - Ferrari 26
6 Felipe Massa - Ferrari 24
7 Vitaly Petrov - Renault 17
8 Nick Heidfeld - Renault 15
9 Nico Rosberg - MercedesGP 10
10 Kamui Kobayashi - Sauber 7
11 Michael Schumacher - MercedesGP 6
12 Sebastien Buemi - Toro Rosso 4
13 Adrian Sutil - Force India 2
14 Paul di Resta - Force India 2.
Clasament constructori:
1 RedBull 105 puncte
2 McLaren-Mercedes 85
3 Ferrari 50
4 Renault 32
5 Mercedes 16
6 Sauber-Ferrari 7
7 Toro Rosso 4
8 Force India-Mercedes 4
9 Lotus-Renault 0
10 Williams 0
11 Virgin-Cosworth 0
12 HRT-Cosworth 0.
"Strategia noastra a fost una buna in China. Am avut niste pneuri care au functionat perfect. A fost una dintre cele mai bune curse pe care le-am facut. Am fost atent atat la uzura cauciucurilor, cat si la adversarii de pe circuit. Cu sase minute inainte de start, masina mea nu functiona, a pornit pana la urma cu doar doua minute inainte de debut" - Lewis Hamilton, McLaren Mercedes.
"Nu a fost cel mai bun start pe care l-am avut de-a lungul timpului, am pierdut prea multe pozitii. Am rulat bine in prima parte a cursei. M-am speriat cand l-am vazut pe Button in locul meu la standuri, dar totul a fost bine pana la urma. Am mers pe o strategie cu doua opriri, am avut unele probleme la jumatate cursei, dar pana la urma am incheiat pe doi. Il felicit pe Lewis pentru depasire. A fost ceva nou pentru mine, am facut doar doua opriri" - Sebastian Vettel, RedBull.
"Am avut unele dificultati la inceput din cauza cauciucurilor hard, dar mi-am gasit rapid ritmul si totul a fost bine pana la urma. Masina s-a comportat senzational si atunci am hotarat ca pot sa fortez putin. A fost o zi foarte buna pentru noi, nu am renuntat in niciun moment, iar acest lucru mi-a fost rasplatit cu un loc trei nesperat" - Mark Webber, RedBull.
Urmatorul Grand Prix din calendarul competitional al Formulei 1 va avea loc in Turcia, la Istanbul, in data de 8 mai.
- 0 (0 voturi)Deci da. (Duminică, 17 aprilie 2011, 13:23) uwe [utilizator]Dupa multi ani, mi-a placut o cursa. La cele mai multe la care am mai incercat sa ma uit in ultimii ani am adormit. Bravo si la mai mare. In ce ne priveste pe noi, mai ales felicitari comentatorilor.raspunde trimite
- 0 (0 voturi)Cursa frumoasa (Marţi, 19 aprilie 2011, 10:41) ion ionescu [anonim]Si mie mi-a placut cursa! Faptul ca s-a hotarat castigatorul in urma unei batalii adevarate, pe pista (si nu pe la pit-stopuri), a dat sarea si piperul necesare unei curse palpitante. Mersul pe sine al lui Vettel, din pole-position pana la sosire, devenise cam monoton. Au mai fost cateva depasiri frumoase (bravo si lui Webber, care a facut o cursa de recuperare fantastica - sper sa-i intareasca moralul, sa-l vedem implicat la lupta la varf). Mi-a mai placut si Schumi care, cu o masina inferioara (?) a avut o disputa grozava cu Alonso, inchizand cu maiestrie toate portitile si tinandu-l pe acesta cateva tururi bune in urma (bine, acest lucru l-a reusit si Petrov anul trecut, dar ma bucura faptul ca Schumi se tine inca batos, poate, ca si in cazul lui Webber, ii da incredere in vederea evolutiilor viitoare). Si mie imi place transmisia de la Digi, baietii sunt buni si se vede ca se straduiesc. Poate ca ar trebui sa-l invite si ei, atunci cand se poate, pe Mihai Marinescu pentru a comenta, fiindca, in transmisiile din anii trecuti, mie mi-a placut foarte mult, omul chiar se pricepe.raspunde trimite

VIDEO Criza din Coaliție, săptămâna a doua. Prima ședință a Coaliției după demiterea lui Voiculescu, fără o nominalizare pentru Ministerul Sănătății. Kelemen, întrebat dacă e necesară intervenția președintelui: Nu e nevoie
Cercetătorii au descoperit cele mai precise informații de până acum privind emisiile radio rapide
INTERVIU Cum vede educația o elevă româncă admisă la Oxford. Mara Pîndaru: Trebuie introdusă mai mult tehnologia în procesul de învățare / Care este principala problema a sistemului de învățământ din România
O istorie a frigului extrem, din aprilie până în iunie - Ninsori, ger și îngheț în România ultimilor 100 de ani