Ferrari a dat din nou dovadă de o strategie falimentară, nefiind capabilă să efectueze un pit stop în timp competitiv pentru Carlos Sainz jr. în MP al Olandei (nu mai puțin de 12,7 secunde). Strategistul Scuderiei a încercat după dezastrul de la Zandvoort să explice ce s-a întâmplat în interiorul echipei.

Carlos Sainz Jr.Foto: Hasan Bratic/AvensImages/LiveMedia / Shutterstock Editorial / Profimedia

Carlos Sainz era al treilea în momentul în care, în turul al 14-lea, a fost chemat la boxe ca răspuns la pit stopul lui Sergio Perez de la RedBull.

Mecanicii nu au avut destul timp să reacționeze și nu au putut monta roata stânga spate, fapt ce a dus la nu mai puțin de 12,7 secunde petrecute de Sainz la boxe.

Strategistul Ferrari susține că mecanicii nu au avut timp să se pregătească pentru oprirea lui Carlos Sainz jr.

Inaki Rueda, cel care s-a ocupat de strategia Ferrari la cursa din Olanda, a declarat că mecanicii nu au avut destul timp de reacție și s-a ajuns la dezastrul prin care a trecut Carlos Sainz.

„Sainz a fost chemat la timp la boxe. Știa că trebuie să o facă și a avut destul timp pentru a intra pe linia respectivă. Anunțul către membrii echipei a venit târziu pentru că eram ocupați să reacționăm la intrarea lui Perez la boze.

Le-am oferit membrilor echipei doar 17 secunde pentru a reacționa. Carlos a venit și el mai repede și ei n-au rămas cu destul timp pentru a se pregăti.

Aparatul cu care securizăm roțile din stânga a putut să-și facă treaba în partea din față, dar în stânga am avut probleme și din cauza felului în care este realizată linia boxelor la Zandvoort.

Din acest motiv toate celelalte roți erau instalate, dar cea din stânga spate nu” - Inaki Rueda, conform F1.com.

Carlos Sainz a terminat cursa din Olanda pe locul opt, iar în clasamentul general se află pe cinci.​