Formula 1 va intra într-o nouă eră, organizatorii Marelui Circ promițând că noul sezon va fi unul cu totul special. Noile monoposturi au suferit modificări importante atât la nivel de aspect, cât și al caracteristicilor.

Formula 1, noile monosporturiFoto: Formula 1.com

Revoluția promisă de organizatorii Formulei 1 va fi pusă în aplicare din 2022, cu o întârziere de un an din cauza pandemiei de Covid-19.

Oficialii Marelui Circ promit mult mai multă acțiune pe circuite și un stil de pilotaj mult mai spectaculos. Ce va ieși vom vedea începând din luna martie, atunci când va debuta sezonul 2022.

Pe scurt, vor fi mai multe modificări pe monoposturile din acest an: aerodinamică, roți și anvelope, aripa spate, podeaua, caroseria, greutatea, plus un combustibil mai curat.

Toate aceste schimbări au scopul de a aduce mai multă acțiune pe circuite.

"Ne dorim curse mai spectaculoase, mai strânse și ne dorim ca cel mai bun pilot să câștige" - Ross Brawn, directorul general al Formulei 1.

În sezonul trecut, monoposturile pierdeau aproximativ 35% din apăsarea la sol atunci când se apropiau la o distanță mai mică de 20 de metri față de mașinile din față.

Procentul se mărea la 47% atunci când distanța scădea la 10 metri. În cazul viitoarelor monoposturi, cifrele vor scădea la 4% (pentru 20 de metri) și 18% (pentru 10 metri).

În noile condiții, piloții se vor putea apropia mai mult față de monoposturile din față, iar de aici ar trebui să rezulte depășiri mai multe și mai spectaculoase.

Noile pneuri vor fi cu talon mic și jante de 18 inch, dar și cu aripioare aerodinamice deasupra roților.

De asemenea, vor fi reintroduse capacele roților, ele fiind folosite și în trecut în Grand Prixurile din Marele Circ (revin după o pauză de 13 ani). Ele vor ajuta (la fel ca și aripioarele) la menținerea curățeniei aerului.

De asemenea, cele două componente mai au menirea de a limita pe cât posibil modificările aerodinamice pe care echipele le pot face atunci când vine vorba despre anvelope.

Designul aripii față a fost schimbat, iar acest lucru pentru a genera mai multă apăsare la sol. Nu au scăpat de modificări nici aripa spate și podeaua, obiectivul fiind același: apăsarea aerodinamică.

Combustibilul cu care se va alimenta în 2022 va fi unul mai curat, cantitatea de biocombustibil din amestecul carburant va crește de la 5.75% la 10%.

Siguranța piloților va fi un lucru foarte important pe noul monopost, iar greutatea mașinilor va crește de la 725 de kilograme la 790.

În noul sezon din Formula 1 vor fi 23 de Grand Prixuri, iar startul va fi dat la Bahrain, pe 20 martie.

Bahrain - 20 martie

Arabia Saudită - 27 martie

Australia - 10 aprilie

Emilia Romagna - 24 aprilie

Miami - 8 mai

Spania - 22 mai

Monaco - 29 mai

Azerbaijan - 12 iunie

Canada - 19 iunie

Marea Britanie - 3 iulie

Austria - 10 iulie

Franța - 24 iulie

Ungaria - 31 iulie

Belgia - 28 august

Olanda - 4 septembrie

Italia - 11 septembrie

Rusia - 25 septembrie

Singapore - 2 octombrie

Japonia - 9 octombrie

SUA - 23 octombrie

Mexic - 30 octombrie

Brazilia - 13 noiembrie

Abu Dhabi - 20 noiembrie

Lewis Hamilton, contactat de noul șef FIA - Răspunsul pilotului britanic se lasă așteptat

Sursa foto: Formula1.com

Apasă pe Watch on YouTube pentru a vedea imaginile: