Dosar penal în cazul morții pilotului Adrian Cernea / Lucian Bode: "Nu înțeleg cum acest concurs nu a fost oprit de organizatori, deşi existau avertizări"

de Silviu Dumitru     HotNews.ro
Duminică, 20 iunie 2021, 16:59 Sport | Motor


Adrian Cernea
Foto: Facebook - Federatia Romana de Automobilism Sportiv
Ministrul de Interne, Lucian Bode, a anunţat că a fost deschis dosar penal pentru ucidere din culpă în urma decesului pilotului Adrian Cernea care participa la un concurs de off road, iar la un moment dat maşina în care se afla a fost surprinsă de viitură, relatează News.ro. Bode a adăugat că nu înţelege de ce organizatorii nu au oprit concursul, deşi existau avertizări ale meteorologilor şi hidrologilor.

"Referitor la tragedia din Bacău, unde un autoturism care participa la un concurs de off road a fost surprins de o viitură pe râul Oituz şi pilotul a decedat, nu pot să nu îmi exprim nedumerirea faţă de faptul că acest concurs nu a fost oprit de către organizatori, deşi existau avertizări că situaţia hidrometeorologică este una severă”, a declarat Lucian Bode, în videoconferinţa cu prefecţii de duminică.

Bode a precizat că a fost deschis dosar penal în acest caz.

"În urma acestei tragedii, aşa cum bine ştiţi, a fost deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă. Este foarte important ca cetăţenii să ţină cont de aceste avertizări hidrometeorologice, inclusiv de mesajele transmise prin Ro-Alert, astfel pot fi evitate situaţii de pierderi de vieţi omeneşti şi pericol”, a declarat Bode.

Ministrul de Interne a îndemnat autorităţile să anuleze evenimentele, în zonele în care există avertizări hidrometeorologice.

”Îndemn autorităţile din zonele unde sunt programate evenimente publice, în perioada următoare, să urmărească prognozele meteorologice şi împreună cu organizatorii să analizeze cu maximă rigurozitate, oportunitatea de desfăşurare a acestor evenimente, astfel încât siguranţa persoanelor să nu fie pusă în pericol. Decât să riscăm vieţile oamenilor, mai bine amânăm aceste evenimente”, a arătat Bode.

Potrivit organizatorilor, echipajul format din Adrian Cernea şi copilotul Alex Tache urma să traverseze o vale, loc prin care mai multe echipaje deja trecuseră fără probleme. Maşina de concurs a fost luată de ape. Copilotul a fost salvat, însă Adrian Cernea a rămas blocat în maşina luată de ape, conform Comisiei Naţionale de Off Road. Trupul său a fost găsit fără suflare, câteva sute de metri mai jos. Copilotul a fost transportat la spital.

Concursul de off road în care şi-a pierdut viaţa pilotul Adrian Cernea avea toate avizele necesare, piloţii fiind informaţi despre avertizările meteo emise în ziua respectivă, anunţă Prefectura judeţului Bacău. În prezent, se derulează o anchetă pentru a se stabili împrejurările exacte ale accidentului, aceasta fiind sprijinită de reprezentanţii Prefecturii.

Conform unui comunicat de presă transmis, duminică, de Prefectura Bacău, "organizatorii au luat toate avizele de la instituţiile în drept".

"În cele două zile de concurs, organizatorii şi participanţii au avut şedinţe tehnice. În cadrul acestora, li s-au adus la cunoştinţă şi avertizările şi codurile de vreme rea şi instabilitate atmosferică", a precizat Prefectura.

Sâmbătă, când s-a produs accidentul, în judeţul Bacău era valabil un cod portocaliu de ploi.

"La acest moment, se derulează o anchetă pentru a stabili împrejurările exacte în care s-a produs accidentul, demers pe care îl sprijinim întru totul", a transmis Prefectura Bacău.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14884 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    arbitrii FRAS conduc competitia (Duminică, 20 iunie 2021, 17:11)

    micplac [utilizator]

    Arbitrii Federatiei Romane de Autobilism Sportiv au competenta sa opreasca competitita nu ORGANIZATORII . Din momentul inceperii verificarilor administrative pina la sfirsitul festivitatii de premiere competitia este la comanda arbitrilor si oficialilor FRAS - Federatia Romana de Autobilism Sportiv.
    • +8 (14 voturi)    
      Ce căuta acolo? (Duminică, 20 iunie 2021, 20:00)

      emilm [utilizator] i-a raspuns lui micplac

      Cu toată compasiunea pentru cel care a murit: ce căuta acolo? Aceste competiții trebuie să se desfășoare pe circuite speciale, nu prin pădure și prin râuri. Deci vina este și a organizatorilor și a participanților și a arbitrilor. Organizati-vă circuite, nu mai stricați natura!
    • +3 (7 voturi)    
      Prefectul nu e vinovat? (Duminică, 20 iunie 2021, 21:26)

      DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui micplac

      Sau Presedintele CJ?
      Se fie cercetați ca sub nasul lor s-a intamplat crima!
      Doar cascaval?
      Se fie cercetați!
      • -5 (9 voturi)    
        Huh (Duminică, 20 iunie 2021, 21:39)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

        Cum dracu ajungeti trolii rusi sa jucati in picioare orice moarte? Voi chiar nu aveti nici un milimetru de rusine si inca in sfanta zi de duminica????
        • +2 (2 voturi)    
          Era ironic... (Duminică, 20 iunie 2021, 22:21)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

          .
        • +2 (2 voturi)    
          Vezi cate minusuri ai! (Luni, 21 iunie 2021, 15:58)

          DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

          Esti egal cu doi bani!
          Adică nimic!
  • +12 (22 voturi)    
    Nici eu nu inteleg (Duminică, 20 iunie 2021, 17:14)

    Mahalajahul [utilizator]

    Cum un pilot experimentat ia decizia sa intre in rau cu viitura. Responsabil de masina, de monitorizarea conditiilor de drum si de reactia la ele este cel care conduce. Adica daca un pod e surpat in fata, opresti TU, nu continui sa mergi ca nu ti-a zis nimeni sa te opresti :)
    • +9 (17 voturi)    
      Probabil... (Duminică, 20 iunie 2021, 20:02)

      emilm [utilizator] i-a raspuns lui Mahalajahul

      Probabil viitura l-a surprins pe când traversa, însă nu avea ce căuta acolo cu mașina! Pe circuite, nu prin păduri!
  • +18 (40 voturi)    
    Fara combustibil fosil pe munte!!! (Duminică, 20 iunie 2021, 17:14)

    MirceaIo [utilizator]

    Opriti motorizare pe munte!!. Pe munte se merge doar la pas. Animalele salbatice sufera!
    • +17 (31 voturi)    
      numai in Romania se mai practica (Duminică, 20 iunie 2021, 17:51)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui MirceaIo

      in Alpi nu vezi ATV uri, curse Enduro sau off road. Raliurile se organizeaza in asa numitele colonii, SHIT COUNTRIES cum le numea Donald Trump.
      Romania nu are astfel de reglementari si am fost uimit ca mass media , la stirile TV, recomanda plimbarea cu ATV ul prin padure, prin arii protejate.
      In Tirol sau in orice tara normala ATVuri au doar fermierii pe pamanturile lor, sunt vehicule tehnice.
      Si nu e vorba ca afecteaza numai animalele, fauna , acestea sufera cel mai mult, asta e adevarat, dar cel mai grav este ca aceste vehicule lasa urme adanci in solul padurii, pe vai, care cu timpul se largesc, se erodeaza solul in urma ploilor si produc deforestari. De asta platoul Bucegilor arata ca pe Luna mai nou.
      Dar afecteaza cel mai mult linistea turistilor si localnicilor, datorita poluarii fonice, poluarii cu noxe. Ca sa nu mai spunem ca cei mai afectati sunt chiar practicantii, cei care merg la munte sa se dea cu ATV ul.
      Romania e destinatie pentru amatorii din toata Europa pentru ca pot sa are Carpatii in lung si in lat, nu li se tntampla nimic. Am intalnit mai multi straini la un astfel de concurs organizat in zona Predeal si i-am intrebat, unul era italian, daca la ei in tara au voie sa faca asa ceva? Normal ca nu. Au inceput sa rada, ca si cum , nu vezi ba ca sunteti o colonie? Problema e ca sunt multe cozi de topor printre romanii nostri, care ii invita la astfel de concursuri.
      Si stiti cum se desfasoara in Occident? pe terenuri bine delimitate, de cateva hectare, cu obstacole construite de ei, busteni, saritori, etc. Nu in mijlocul naturii. Mai grav e ca mai inchid si potecile montane cand organizeaza astfel de concursuri in Romania, Daca suntem colonie SHIT COUNTRY. Desi in unele cazuri legea nici la noi nu pernmite, nu se aplica.
      • +13 (17 voturi)    
        NTZ (Duminică, 20 iunie 2021, 19:27)

        Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

        Pai ce vrei, autoritatile urla de prostie! Sa vezi in Busteni, la intrarea pe Valea Cerbului, cum intra ATVurile pe langa politistii care stau langa panoul pe care sta scris ca e interzis cu ATVul!!! Sau cate "initiative private" de inchiriat ATV sunt pe Valea Prahovei in zone cu restrictii de circulatie (uneori , daca te iei dupa panori, n-ai voie ca turist perpedes pe carari sau drumuri forestiere!!).
        • +4 (6 voturi)    
          Predealul e la fel (Luni, 21 iunie 2021, 8:37)

          Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

          E plin de centre de inchiriat ATV uri. Poti sa iti alegi cursa, exista panouri mari care fac reclama, trasee pana in Azuga, Susai sau pe Valea Linbaselului, prin aria protejata Muntii Baiului, traseu mai lung. Golurile alpine sunt pline de santuri care se largesc de la aceste ATV uri si de la motoarele Enduro.
          Cat despre fauna, cerbi, rasi, ursi, caprioare, e ca si cum ti-ar trece cineva prin dormitor cu motocicleta cand dormi sau ar tura o drujba. Problema este si a practicantilor acestor activitati, nu l-as numi sport, ca nu inteleg nimic din munte, le afecteaza creierul zgomotul si poluarea, ei sunt primele victime. Si daca doresc sa isi dovedeasca indemanarea de a conduce pe teren accidentat de ce nu organizeaza astfel de concursuri pe asa numitele Park-uri, cum sunt in Alpi, se sacrifica 2 sau 3 hectare de padure jos, la baza muntelui, la Brasov, nu in statiuni unde vine lumea sa se odihneasca, si organizeaza acolo un traseu de cativa km pe care sa se invarta si sa tureze motoarele cat vor .... sa se asfixieze pe ei.
      • -9 (13 voturi)    
        Bai mandrule roman, (Duminică, 20 iunie 2021, 20:57)

        Landser [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

        Si ce daca e colonie?
        E mai bine asa! Personal mi ar pace sa fie colonie! Colonie cu legile si cu limba tarii respective
      • +2 (16 voturi)    
        Câte minusuri ai luat de la bizoni... (Duminică, 20 iunie 2021, 21:05)

        Soarele [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

        Da, România este ”shit country”. Uitați-vă numai la câte gunoaie vin în țara asta, și câte minusuri a luat ”Corespondentu”. Tot de la gunoaie.
        • 0 (2 voturi)    
          Iete bre (Duminică, 20 iunie 2021, 22:12)

          Landser [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

          Iete bre unde era ala curatu'!
        • +1 (3 voturi)    
          e nasol cand esti prost? (Luni, 21 iunie 2021, 10:08)

          mbembe [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

          esti fericit?
    • -4 (6 voturi)    
      'Aide bre! (Duminică, 20 iunie 2021, 20:47)

      Landser [utilizator] i-a raspuns lui MirceaIo

      Si ce daca!
  • +30 (46 voturi)    
    cursele de off road (Duminică, 20 iunie 2021, 17:33)

    Coresponedntu [utilizator]

    trebuie interzise in natura. In toata lumea civilizata , dezvoltata, concursurile si antrenamentele in arii protejate sunt interzise, fie ca sunt cu masini, ATV uri sau motociclete Enduro.
    Astfel de curse se organizeaza doar pe ternuri speciale, cu obstacole, nu prin paduri ca la noi.
    In Romania cele mai multe victime le fac ATV urile care sunt inchiriate ca mijloc de divertisment.
    Ia incercati sa inchiriati un ATV sau sa il folositi pe cel personal in Alpi, in Austria, Italia, Elvetia, Germania sau Franta ? Nu exista asa ceva.
    Iar curse de off road sau raliuri se organizeaza doar in tari de mana a treia, asa numitele SHIT COUNTRIES cum le numea Trump, unde nu sunt reglementate.
    Romania este o destinatie pentru off road, Enduro , pentru ca e o colonie, vin austriecii si mai nou polonezii sau italienii si ara cu motoarele Carpatii. In cardasie cu practicantii autohtoni de off road. Pentru ca la ei, in tarile lor, nu au voie, Dar in SHIT COUNTRY, fara reglementari , poti sa faci ce vrei. Si mass media romaneasca face reclama la astfel ed activitai turistice, gen plimbari cu ATV ul.
    • +19 (25 voturi)    
      Corect (Duminică, 20 iunie 2021, 18:02)

      emilm [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      România este țara unde se poate face orice: vânătoare la urs, enduro și off-road prin munți, mers cu ATV pe poteci turistice, exploatare de lemn fără limite etc. Și asta pentru că ai ei conducători sunt implicați la cel mai înalt nivel în aceste activități (direct sau indirect).
      • 0 (4 voturi)    
        fals (Duminică, 20 iunie 2021, 23:11)

        independentu [utilizator] i-a raspuns lui emilm

        Vanatoarea ursilor e interzisa din 2016 , de aceea numarul lor a crescut enorm, se vede dupa cresterea accelerata a incidentelor in care sunt implicati.
        Da romanii o tin gaia-matu, sa protejam ursu, copacu samd.
        A murit un om, iar toti ii ataca pe sportivi ca merg prin padure.
        Cam asta e nivelul de empatie la romani!
        • +3 (7 voturi)    
          asta nu e sport e infractiune (Luni, 21 iunie 2021, 8:46)

          Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui independentu

          distrugerea habitatelor naturale. Trebuie organizate curse off road pe terenuri bine delimitate, nu in varf de munte, asa cum e in lumea civilizata spre care tindem si noi.
          Problema care se pune este ca daca USRul nu interzice astfel de competitii, utilizarea de ATV, Enduro, pe varf de munte, acum cand sunt la guvernare, nimeni nu o va mai face vreodata. Romania are cele mai mari probleme de mediu din EU dar nu are o miscare, un partid poltic verde. Daca revin PSD la putere, Romania devine iar colonie in fata strainilor. astia inchiriaza tara pentru vanatori organizate la urs, cu Nastase, Mitrea si Tiriac in frunte, invita toti printii ratati ai Europei si afaceristii obscuri, fac concursuri de off road prin rezervatii, se vinde tot lemnul pe picior. Sa curga baaaaanul! Baaaaagaaaa maaaaa !
    • +21 (29 voturi)    
      Ai mare dreptate (Duminică, 20 iunie 2021, 18:15)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Merg des pe munte si, de la Lacul Știol si pana in Cheile Nerei, de la Scărișoara si pana in Ceahlău sunt tot mai multe ATV-uri sau gipuri care distrug drumurile si sperie animalele fără a aduce niciun alt folos decât inflamarea egoului celor care le conduc.
    • +13 (23 voturi)    
      sunt complet de acord (Duminică, 20 iunie 2021, 18:23)

      nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      in vest nu exista asa ceva prin munti / paduri, sa ari cu AT-urile. NU EXISTA !!! niste tipi care vor sa faca parai rapid, gen cu Arthur, le pun la dispozitia cui doresc orice. e o parte din regulile capitalismului salbatic: eu trebuie sa fac monul, daca te opui fu.k-y.u
    • +10 (18 voturi)    
      natura agresata (Duminică, 20 iunie 2021, 18:32)

      Levellers [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      peste tot prin comportamentul prostesc si inconstient al majoritatii locuitorilor acestei tari va da reactii din ce in ce mai dure si neasteptate. Parlament,autoritati,ong-uri ? Nicio sansa in acest teritoriu.
      • +1 (3 voturi)    
        pe Adrian, (Duminică, 20 iunie 2021, 19:46)

        Levellers [utilizator] i-a raspuns lui Levellers

        Dumnezeu sa-l ierte !
    • -9 (11 voturi)    
      . (Duminică, 20 iunie 2021, 18:36)

      fanariotu [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      da' halatu'?
    • +3 (7 voturi)    
      din pacate (Duminică, 20 iunie 2021, 18:55)

      naenae [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      nu pot sa dau de 2 ori like comentariului tau...
    • -4 (12 voturi)    
      excesele cu verzii o extrema proasta ! (Duminică, 20 iunie 2021, 19:47)

      micplac [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Amestecati lucrurile aici GRAV ; cursele de off road organizate oficial sunt o treaba. Ele sunt 5- 6 intr un sezon si se iau toate masurile de protectie a mediului prin regulamentele de organizare . Turismul cu ATV si off road privat/turism sunt alta treaba si acolo fiecare face ce vrea fara sa i pese de mediu inconjurator
      • -1 (1 vot)    
        aiurea (Luni, 21 iunie 2021, 10:09)

        IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui micplac

        Regulamentul spune sa treci prin albie, sa distrugi solul cu rotile? Vai mama ta1
  • +22 (32 voturi)    
    O mizerie (Duminică, 20 iunie 2021, 18:00)

    Ion Alexandru [utilizator]

    O mizerie de "sport", poluare si distrugerea naturii pentru niste c...lari care se dau cu masini de c....lari.
    • -11 (23 voturi)    
      dislike (Duminică, 20 iunie 2021, 19:33)

      Kvothe [utilizator] i-a raspuns lui Ion Alexandru

      daca tie nu-ti place offroad nu inseamna ca e o mizerie de sport (nu practic) si offroad nu sunt masini de cocalari; Singuru aspect negativ e ca in RO se practica acest sport unde nu trebuie, in rest nu vad de ce as fi impotriva acest sport chiar daca nu am treaba cu el.
      • +14 (26 voturi)    
        Mizerie (Duminică, 20 iunie 2021, 19:56)

        emilm [utilizator] i-a raspuns lui Kvothe

        E mizerie tocmai prin faptul ca se desfășoară unde nu trebuie. Pentru ca nu există etică la organizatori/participanți. N-aș avea nimic împotrivă dacă s-ar desfășura pe circuite amenajate special, nu pe oriunde prin pădure. Ce vina au cei care vor să meargă pe munte și animalele din pădure de trebuie să audă motoare turate și să simtă miros de gaze de eșapament prin pădure?
  • +15 (23 voturi)    
    respectul fata de natura (Duminică, 20 iunie 2021, 19:16)

    ras-putin [utilizator]

    cind nu ai respect fata de natura nu te astepta ca ea sa te respecte.

    dar bizonul roman nu are treaba cu natura, aia cu romanul frate cu codrul e fumata de mult, daca a fost vreodata valabila.
    • +3 (7 voturi)    
      bizonul roman (Duminică, 20 iunie 2021, 23:31)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui ras-putin

      bizonul roman face concursuri offroad in mijlocul padurii, urca cu enduro pe poteci de munte, face antol in centrul orasului
    • +5 (5 voturi)    
      dar natura isi ia tributul ei (Luni, 21 iunie 2021, 9:00)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui ras-putin

      daca nu o respecti. Cati au murit in Romania sau au ramas in scaun cu rotile dupa ce s-au dat cu ATV urile, motoarele Enduro sau au participat la off road prin munti? Enorm de multi. Chiar si cu casca de protectie, in ATV nu esti protejat de o caroserie, iar acesta are cateva sute de kg si mergi in panta, treci peste busteni, sanse mari ca se te rastorni. Din acest motiv in Alpi sunt interzise ca mijloc de "agrement", Ia vedeti daca puteti inchiria ATV la Solden, St Moritz, Crans Montana, Ischgl sau in orice alta statiune din Austria, Elvetia sau Franta, Germania. In primul rand te linseaza localnicii si turistii care doresc sa se bucure de liniste. Dupa care vine politia si ai pus-o.
  • +3 (3 voturi)    
    iti asumi, suporti (Luni, 21 iunie 2021, 7:10)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    Nu ne invatam minte si asta e. Intram in mare trecem de geamandura stim sa inotam doar la piscina si cand nu mai vedem malul si ne inecam dam vina pe salvamari ca ce-au pazit si ca de ce n-au ajuns la timp. Nu mai exista responsabilitatea individuala? Adica fiecare dintre noi chiar n-avem nicio raspundere? Sosoaca a latrat iar la Arafat ca aia numai de el stie. Iar incepe netu sa se inflameze iar acuzatii iar coruptia ucide iar ii baga pe toti la puscarie cu primaru cu prefectu cu neamu lor cu actionarii cu producatorii ATV iar mitinguri iar discutii...Ei fac offroad pe cod rosu. Si e de vin SMURD ca nu stiu sa inoate in rauri involburate ca Superman sau Hulk.
  • 0 (8 voturi)    
    se vede ca suntem crestini :P (Luni, 21 iunie 2021, 9:07)

    autan [utilizator]

    Neam plin de cazane dizal comenteaza de poluarea care o facea tipul decedat. Stati linistiti, a murit, tara e mai curata si ati mai scapat de unul care nu era ca voi.
    Sa moara toti astia diferiti de noi, ce fac ei ce noua nu ne place. Au bani de jucat in padure, sigur sunt penali, sigur aruncau pet-uri pe acolo nu ca aia de merg pe valea prahovei la gratare.
  • +2 (6 voturi)    
    cu durere (Luni, 21 iunie 2021, 10:06)

    IpseAnton [utilizator]

    Cu durere o spun, dar este razbunarea naturii maltratate de acesti imbecili pe patru si doua roti care asalteaza muntele, padurea, apele. A mai murit unul cu ATV-ul in padure in Timis. Altul a ajuns cu moto pe virful Magura si a fost luat cu ambulanta. Ce cauta in albia riului? De ce se permit asemenea competitii care distrug natura si linistea animalelor?
  • -2 (4 voturi)    
    Ministrule, (Luni, 21 iunie 2021, 11:24)

    John M. [utilizator]

    Dar cu subiect si predicat nu ne-ai spus pe cine dai in judecata pentru ca omul practic s-a sinucis si aia e o chestie strict personala si legala.
  • -1 (1 vot)    
    Nu mai fiți frustrați (Marţi, 22 iunie 2021, 0:55)

    Giorgio122 [utilizator]

    Competițiile de off road se țin doar în zonele unde este permis de autorități adică în afara zonelor protejate și a parcurilor naționale. Defapt se merge 99% pe drumurile existente deja create de exploatarea forestiera de exemplu. Nmeni nu se pune sa facă prin pădure drumuri noi sau sa plece de nebun intr-o direcție anume doar ca să faca un traseu de off road..ar fii pur și simplu prea multa munca. Acolo probabil dacă nu erau condițiile meteo care erau nici măcar nu curgea apa si nu era nici un rau... Off roadul din cadrul concursurilor NU e același lucru cu cel făcut de Bombardierii ce se urca pe pârtiile de ski și se uimesc cand iau amenda. Dumnezeu sa-l ierte


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by