Renault a inceput, de mai multe luni, procesul de achizitionare a echipei de Formula 1 Lotus, preluarea in totalitate urmand a fi incheiata in urmatoarele zile, la un cost de aproximativ o suta de milioane de euro, informeaza Mediafax citand autosport.com.

Lotus F1 TeamFoto: Captura YouTube

Astfel, francezii revin in F1 cu aceeasi echipa "suta la suta" Renault, pe care o vandusera in 2010 fondului de investitii Genii Capital.

"Renault a avut doua optiuni: sa se intoarca 100% sau sa paraseasca domeniul. Dupa un studiu detaliat, am decis ca Renault sa participe in Formula 1 incepand cu 2016. Detaliile finale furnizate de principalii actori implicati in F1 ne-au dat increderea necesara pentru a accepta aceasta noua provocare. Ambitia noastra este de a castiga - chiar daca va dura ceva timp", a declarat Carlos Ghosn Presedinte si CEO Renault, intr-un comunicat.

In septembrie, producatorul de automobile Reanult si compania Gravity Motorsports, afiliata fondului de investitii Genii Capital si care detine Lotus, au semnat o scrisoare de intentie, cu privire la achizitia echipei de Formula 1 de catre constructorul francez.

Lotus se confunta cu mari probleme financiare, fiind aproape de faliment. Echipa cu sediul la Enstone este in insolventa si are numai la fiscul britanic taxe neachitate de aproximativ 900.000 de lire sterline (1,2 milioane de euro).

De partea cealalta, Renault a decis sa ramana in Formula 1 si sa preia o echipa, dupa ce a primit asigurari de la administratorul drepturilor comerciale ale Marelui Circ, Bernie Ecclestone, ca va fi tratata ca un team istoric, cu o contributie importanta la dezvoltarea acestui sport, ceea ce ii va aduce venituri suplimentare din partea Formula One Management. Autosport scrie ca Renault a ajuns la un acord cu Ecclestone pentru a ramane in Marle Circ noua ani, pana la finalul lui 2024. In schimb, francezii vor primi de la Formula One Management bani in avans pentru primii sase ani.

"Redevenind o echipa completa, Renault va avea beneficii maxime de la victoriile sale. Recompensa pentru rolul de furnizor de motoare s-a dovedit a fi limitata. Randamentul investitiei impusa de noile reglementari ce privesc motoarele si rentabilitatea in termeni de imagine au fost reduse", au explicat francezii decizia de a se implica mai mult in F1.

Renault a avut o implicare neintrerupta in Formula 1 timp de aproape 40 de ani, fie cu participatii la o echipa, fie ca furnizor de motoare. Renault a obtinut cele mai bune rezultate cu o echipa proprie in 2005 si 2006, cand a castigat atat titlul la piloti, prin Fernando Alonso, cat si la constructori.