Clubul de fotbal Paris Saint-Germain a însărcinat între 2018 şi 2020 o agenţie de comunicare să creeze conturi de Twitter false pentru a desfăşura campanii împotriva unor ţinte ale grupării din capitala Franţei (inclusiv vedete precum Kylian Mbappe), a dezvăluit miercuri site-ul Mediapart, citat de AFP.

Kylian MbappeFoto: Niviere David/ABACAPRESS.COM / Shutterstock Editorial / Profimedia

Potrivit Mediapart, care publică un raport al companiei Digital Big Brother (DBB), înregistrată la Barcelona şi controlată de omul de afaceri franco-tunisian Lotfi Bel Had, această agenţie a folosit "o armată de troli" în serviciul clubului deţinut de Qatar, pentru a discredita personalităţi, jurnalişti şi chiar jucători ai echipei.

Potrivit raportului, printre ţintele privilegiate s-au aflat „presa considerată ostilă lui PSG, ca Mediapart şi L'Equipe, suporterul pălmuit de Neymar (n.r. după înfrângerea lui PSG în finala Cupei Franţei din 2019), fata care l-a acuzat pe starul brazilian de viol, dar şi personalităţi din cadrul clubului, ca jucătorul Adrien Rabiot şi fostul director sportiv Antero Henrique”.

Mediapart a indicat că şi starul parizian Kylian Mbappe a fost „atins uşor”, după afirmaţii făcute în 2019, când a lăsat să se înţelegă că ar putea părăsi clubul, scrie Agerpres.

Potrivit raportului DBB consultat de Mediapart, care face bilanţul activităţii sale desfăşurate pentru PSG în sezonul 2018/2019, armata digitală în serviciul clubului din capitală „era supervizată de departamentul de comunicare al PSG, condus la acea vreme de Jean-Martial Ribes”. Acesta din urmă a părăsit clubul în luna mai 2022 trecută pentru departamentul de comunicare al unei filiale a firmei LVMH.

Strategia se învârtea în jurul unui cont de referinţă”, Paname Squad, care se prezintă pe Twitter ca un „colectiv de pasionaţi de Paris Saint-Germain”.

Contactat de AFP, PSG a dezminţit „ferm afirmaţiile Mediapart”.

„PSG este un brand internaţional care lucrează constant cu agenţii de social media din întreaga lume pentru a promova şi celebra realizările clubului, ale companiilor şi partenerilor săi, ca toate companiile. Clubul nu a contractat niciodată o agenţie pentru a face rău cuiva”, a adăugat PSG.