Audiențele postului american de televiziune NBC pentru Jocurile Olimpice de la Tokyo au fost cele mai mici din 1988, atunci când a început să difuzeze Olimpiada de vară, și până acum. Numărul de spectatori a scăzut la aproximativ jumătate față de Olimpiada de la Londra din 2012.

Jocurile Olimpice din TokyoFoto: tokyo2020.org

Evenimentul întins pe 17 zile a avut în medie 15,5 milioane de spectatori în primetime pe canalul NBC și pe platformele digitale, inclusiv serviciul de streaming Peacock, a declarat compania într-un comunicat emis luni.

Cifrele reprezintă cea mai mică audiență pentru o ediție a Jocurilor de vară de când NBC a început să le transmită în 1988.

Totalul de la Tokyo a scăzut sub cei 31,1 milioane de telespectatori înregistrați la Londra și cei 26,7 milioane la Jocurile din 2016 de la Rio de Janeiro, a declarat un purtător de cuvânt al NBC.

Comparațiile cu Jocurile Olimpice anterioare nu sunt relevante, având în vedere diferențele de fus orar, pandemia de Covid-19 și opțiunile de streaming limitate în trecut.

Olimpiada de la Tokyo, amânată cu un an din cauza crizei globale în sănătate, a avut loc fără spectatori și a fost mai puțin spectaculoasă ca la precedentele ediții.

Directorii de la NBC au declarat însă că se așteaptă să obțină profit, în ciuda scăderii ratingurilor. Competițiile au atras în continuare cele mai mari audiențe pe televizor la momentul difuzării, potrivit Reuters.

150 de milioane de americani au urmărit ceremonia de închidere a JO pe NBC, iar de-a lungul competiției s-au înregistrat şase miliarde de minute de streaming pe platformele online deținute de NBC.