Roger Federer: "Ma asteptam ca Rafa sa nu joace la Beijing, dar asa e el - un mare profesionist. Nu voi juca mai mult decat o fac acum"
Despre Rafael Nadal
"Nadal a demonstrat de la inceputul acestui sezon ca este din nou puternic pe suprafata dura. Problema este ca el a castigat 10 titluri la Roland Garros si unii considera in continuare ca el nu poate juca pe dur. Eu nu sunt insa surprins si sunt foarte bucuros pentru el. Am petrecut o saptamana superba impreuna la Laver Cup. Iar faptul ca a castigat la Beijing, desi a fost foarte ocupat dupa succesul sau de la US Open, este foarte important pentru el. Ca sa fiu sincer, ma asteptam sa-l vad declarand forfait la Beijing, pentru a reveni la Shanghai. Nu avea niciun motiv sa forteze astfel, insa acesta este Rafa: un mare profesionist" - Roger Federer pentru cotidianul La Derniere Heure, citat de Agerpres.
Nu va forta doar pentru a reveni pe locul 1 ATP
"Nu imi voi schimba programul. Nu pot juca mai mult decat o fac acum. Eu pot sa controlez doar partea mea de tablou, nu si nivelul de joc al lui Rafa. Tinand cont cat de bine joaca, lucrurile sunt si mai dificile. Obiectivul meu este sa ramana in cursa, mentinandu-mi totodata o stare fizica buna. Insa, stiu ca pentru a avea o sansa trebuie sa castig aproape totul de acum inainte. Iar acest lucru este din ce in ce mai improbabil, insa nu este nimic grav, pentru ca revenirea pe primul loc mondial nu a fost deloc obiectivul meu la inceputul sezonului" - Roger Federer.
Despre placerea de a merge cu transportul public
"A fost o experienta extraordinara. Am crescut utilizand transportul public atunci cand eram copil, in Elvetia. Am utilizat tramvaiul, trenul sau autobuzul pentru a merge zilnic la antrenamente. Am calatorit foarte mult cu trenul, cand aveam 20 de ani, atunci cand mergeam la turnee in Italia sau chiar la cele de nivel international. Pentru mine este ceva normal" - Roger Federer, citat de site-ul oficial al ATP.
"Intotdeauna mi-a placut sa conduc, ca sa fiu sincer. La 40% dintre turnee prefer sa conduc eu: Australia, Indian Wells, Miami, Cincinnati, Basel, ca sa ma refer doar la cateva dintre ele. De asemenea, la Stuttgart conduc tot eu. Nu mai am nevoie atat de mult de transportul public, chiar daca de multe ori este mai rapid sa ma deplasez cu tramvaiul sau trenul, impreuna cu copiii mei", a adaugat Roger Federer.
Turneul de la Shanghai face parte din categoria "Masters" (1000), se disputa pe hard si are premii totale in valoare de $5.924.890. Prima editia a avut loc in anul 2009 si a fost castigata de Nikolay Davydenko. Cele mai multe trofee cucerite le au Andy Murray si Novak Djokovic (cate trei).
Primii patru favoriti ai intrecerii sunt Rafael Nadal (1), Roger Federer (2), Alexander Zverev (3) si Marin Cilic (4).

ANALIZĂ Cât plătește Primăria Sectorului 2 pentru curățenia stradală și ridicarea gunoiului și de ce este mizerie pe străzi / Mesajul primarului pentru oamenii care aruncă gunoiul pe stradă: Îi vom amenda
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Se vor întoarce și studenții în amfiteatre din semestrul al doilea? Universitatea București: Cursuri online în continuare, cu mici excepții. UBB: Se conturează varianta hibrid
Kremlinul ripostează, după imensul succes online al anchetei lui Navalnîi despre "palatul lui Vladimir Putin" / Tinerii se mobilizează în special pe Tik Tok pentru protestele anunțate sâmbătă în întreaga Rusie
Cutia neagră a banilor publici. Secretariatul de Stat pentru Culte a alocat anul trecut o sumă record de 750.000 de lei Mănăstirii „Sf. Cuv. Parascheva", ctitorită de PF Daniel. Ani la rând Curtea de Conturi a constatat nereguli la SCC
In Basel nu astepti niciodata mai mult de 10 minute tramvaiul si e o placere sa circuli cu el. Totusi, e un oras cu o populatie de 10 ori mai mica decat a capitalei noastre.
Dar cand ai zis bizoana te-ai gandit la primarita care ne-a promis transport ca in Austria, nu?
Ma refer la cei care isi iau masina ca sa rezolve lucruri mai repede, nu stiu ca la destinatie nu au loc de parcare, nu parcheaza in parcarile cu plata, blocheaza adesea tramvaie, ratb, forteaza pietonii si copii sa mearga pe strada parcand pe trotuar, a avea un carut cu un bebe devine chiar periculos, parcheaza pe treceri in fata scolii, fac o gramada de lucruri ilegale si nesimtite.
Dar in mod special m-am referit la cei care isi iau masina cand ploua. Sunt curios daca fenomenul exista si afara.
Nu mai zic de timpul necesar pentru gasirea unei "parcari" in care ii incurca si pe altii.