VIDEO INTERVIU Ce senzații ai când mergi cu o viteză de 300 km/h? Experiența trăită de cea mai rapidă motociclistă din România:”Mă feresc în trafic, mulți soferii îi disprețuiesc pe mopediști”

de Daniela Mihai     HotNews.ro
Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 0:38 Sport | Motor


Cristina Udrescu
Foto: Hotnews
”Când mergi cu o viteză de peste 300 km/h simți că ești pe o rachetă aer-aer!” - povestește cea mai rapidă motociclistă din țară, Cristina Udrescu.

Senzațiile de pe circuit sunt complet diferite de experiențele pe care le trăiește, zilnic, în traficul din București. ”Merg foarte încet, mă depășesc toți livratorii de pizza. Șoferii se poartă urât cu cei care folosesc mopede, unii sar la bătaie când văd că sunt fată. Aș fi avut sute de accidente dacă nu aș fi mai precaută”. Într-un interviu pentru Hotnews, Cristina Udrescu s-a referit la modul în care ar trebui schimbată legislația, dar și la greșelile pe care le fac atât șoferii, cât și motocicliștii într-un trafic care pare mai degrabă ”o tortură”.



Și motocicliștii fac greșeli: unii merg noaptea cu tobe goale, e chiar aiurea!

Cristina Udrescu
: ”Când sunt în trafic și merg printre mașinile care așteaptă la semafor, mi se face aproape întotdeauna loc să trec și mereu sunt impresionată de asta..Se mai întâmplă sa mai fie cativa care mă blocheaza intentionat, dar foarte rar...Partea mai puțin plăcută este că, de multe ori, șoferii nu prea îi respecta pe ceilalti participanti la trafic. Nu se asigură și, cel mai grav, stau cu nasul in telefon non stop, sau vorbesc la telefon fără hands free. Și motocicliștii fac greșeli: cateodată ori merg prea tare fata de conditiile din trafic ori "mor cu dreptatea in mana" - dacă aș fi trecut de fiecare dată când aveam prioritate, aș fi avut deja sute de accidente. Dar prefer să îmi păzesc pielea și să fiu prudentă. Sa nu mai vorbesc de motocicliștii care merg noaptea cu tobe goale. Mai inteleg ziua in trafic, dar noaptea, e chiar aiurea.. Eu am toba originala pe motocicleta de stradă și nu am avut probleme...dar merg foarte incet pe strada, astfel incat le dau timp soferilor sa vada farul meu in oglindă.

Viteza cu care am mers pe circuit a fost 310 km/h. În trafic, nu sunt deloc vitezomană

Cristina Udrescu: ”Pe circuit am mers cu 310 km/h indicat pe bord, nu stiu cât ar fi aratat pe GPS. Eram pe linia dreapta de la Almeria. Când ai o viteză atât de mare, este o senzatie ce se rezumă, practic, la "a călări o racheta aer-aer". Insa eu nu merg de obicei foarte tare, pentru că antrenamentul principal este pe piste mai mici si "8-uri". Mă sperie viteza mare daca nu am antrenament. Iar pe strada, nu am depășit mai mult de 50 km/h peste limita legala. Nu merita si nu am nevoie, eu imi iau adrenalina de la mersul pe circuit. În trafic, merg foarte încet, mă depășesc livratorii de pizza, dar prefer să dau banii pe benzină, nu pe amenzi”.

În România, ar trebui schimbată legislația, traficul e o tortură

Cristina Udrescu: Legislatia ar trebui sa inlesneasca circulatia vehiculelor alternative pe 2 roti, sa permita 'filteringul -ul" intr-un cadru legal , adica strecuratul printre masinile oprite la semafor, pentru a facilita acest mijloc de transport. Bucurestiul este foarte aglomerat si ar trebui sa gasim alternative tot timpul, să folosim masina doar cand avem nevoie. Dar poți să mergi și pe jos, mai faci un pic de mișcare. Eu una nu dețin o masină și cand am nevoie de una folosesc Bolt/taxify etc. Șoferii te privesc cu dispreț, mai ales când ești pe un scuter.

Mersul pe o roată este o provocare grea

Cristina Udrescu
: Ca să mergi cu motocicleta pe două roți, este greu...și trebuie sa fi pregatit să cazi, altfel nu inveti. Eu una prefer sa folosesc banii la curse decât sa cad pe o roata. Respect celor ce fac asta, este extrem de greu. Este si o fata, Claudia Musat ce stie sa sa faca "wheelie". Eu mă lupt cu mine însămi, în primul rând.

Mi-am rupt clavicula, am avut accidentări grave. Nu toți motocicliștii sunt donatori de organe

Cristina Udrescu: ”Am avut și accidentări foarte grave, de mai multe ori mi-am rupt clavicula. Prima oară s-a întâmplat în 2008, apoi în 2012 dar și în 2015. Și când eram la spital am auzit când se spunea: motocicliștii sunt donatori de organe, dar nu este chiar așa. Eu sunt fricoasă de felul meu, o iau foarte încet dar trebuie foarte mult antrenament ca să ajungi la un nivel decent. Cel mai greu îmi este atunci când trebuie să îi spun mamei mele că am căzut și m-am accidentat. Chiar m-am întrebat de ce fac asta? dar sportul ăsta mi-a oferit multă experiență de viață, și pozitivă și negativă. Eu mă bucur de ambele variante. M-am suit pe motocicletă când aveam 20 de ani, îmi place mult adrenalina și motociclismul mi-a fost la îndemână.

E greu pentru unii bărbați să se întreacă cu o femeie

Am avut probleme cu soferi, mai ales cand merg pe moped, se poarta urât cu cei care folosesc aceste mijloace de transport iar atunci când văd că este vorba despre o fată, uneori sar la bătaie. Și pe circuit am avut o întâmplare ciudată: un alt motociclist mi-a spus că în cazul în care voi intra cu el pe circuit, atunci el va intra in mine, ca el nu suporta ca o femeie sa il depaseasca.. Acum nu stiu daca el a dorit sa imi dea un plus de valoare sau a vrut sa ma intimideze. Cert este ca eu nu am tinut cont de ce mi-a spus si mi-am vazut de treaba. Antrenamentele trebuie sa aiba continuitate, altfel...nu evoluezi. Înainte, pe circuit, în urmă cu 9-10 ani, bărbații se ambiționau aiurea. Unii spuneau ”hai că mă bag la intimidare, că este o fată”...dar au fost și băieți care, atunci când i-am întrecut, au încercat să se țină după mine și au căzut.

Cluburile moto sunt foarte prietenoase


Toate cluburile moto stradale sunt foarte ok. Ne ajutam intre noi , asta este scopul lor. Ma rog acestea se numesc asociatii la noi in tara , eu facand parte din WIMA Romania. (Women's International Motorcycle Association ) si recomand tuturor fetelor sa ne caute si sa vada ce le putem oferi, gen, o comunitate super prietenoasa in primul rand, reduceri la echipamente, parteneriate etc Iar in domeniul sportiv, un club inseamna o afiliere la FIM si FRM, ceva oficial pe parte sportiva, ce iti permite participarea la cursele oficiale.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















9244 vizualizari

  • +1 (27 voturi)    
    Vorbeste si cu G(r)eta, sa vedem ce zice? (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 1:17)

    Alex735 [utilizator]

    Amprenta personala de CO2 la kontrol!
  • -4 (50 voturi)    
    nu numai soferii va dispretuiesc (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 8:29)

    revo [utilizator]

    Si pietonii si toti locuitorii acestui oras: ne-am saturat de partaielile voastre zgomotoase. Ambreiati si accelerati ca niste idioti, doar ca sa faceti zgomot insuportabil.
    Si nu te mai victimiza degeaba: e de datoria ta sa te feresti in trafic, cand tai benzile si faci slalom tampit printre masini. Niciunul din voi nu respecta regulile de circulatie, sa mergeti pe prima banda.
    • +2 (36 voturi)    
      Exact, subscriu (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 10:08)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Am un amic cu motor si imi spune: "circul atat de repede cu motorul, nu stau ca si cum masina". I-am spus scurt: "da, pentru ca nu respecti regulile de circulatie. Daca le-ai respecta, ai face ca mine pana la birou."
      • 0 (40 voturi)    
        Mda... (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 10:42)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

        Retardul sofer roman e la ani distanta de intelegerea a ce inseamna trafic pe doua roti. Acelasi Gheorghiu Jeg se enerveaza cand sta in trafic ca netotul dar nu intelege ca unul pe 2 roti (moto, bicla, troti, etc) care filtreaza inseamna un spatiu de masina in minus ca el, bovinul sa avanseze mai repede prin trafic. Tot el nu intelege ca ala cu bicla sau motorul si-au luat si riscul si inconvenienta de a se explune conditiilor climatice si ca macar pentru asta sa fie intelesi de maria sa soferul care sta cu incalzirea sau aerul conditionat pornite la maxim. Macar pentru ca avanseaza mai repede pe patratica la semafor si tot nu ar trebui sa vedem astfel de comentarii.
        PS. Sunt un fost biciclist (365 zile pe an) si un actual motociclist. Soferii incalca regulile mult mai mult decat motociclistii (macar pentru cat isi verifica telefoanele mereu in trafic). Dar cu cine sa vorbesti?
        • +8 (26 voturi)    
          Stimabile (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 14:18)

          Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

          Locuiesc intr-un sat fara gara, la 10 km de capitala. Vin cu masina cei 10 km pe autostrada, parchez intr-o parcare "Park and Ride" pe care o platesc 2 Euro / zi lucru si apoi in oras ma misc cu transportul in comun. Acum spune-mi tu, cu ce anume ingreuneaza strazile masina mea parcata? Cu ce anume polueaza clima masina mea parcata la parcarea pentru transportul in comun?

          Acum insa te intreb: o motocicleta de 150 CP sport crezi ca polueaza mai mult sau mai putin decat masina mea de 69 CP? Sa vorbim de cel mai nepoluant produs: CO2-ul...

          Si acum cand merg cu masina prin oras, crezi ca eu nu imi iau riscul ca atunci cand efectuez un viraj stanga, regulamentar, semnalizand din timp, sa ma trezesc proptit in portiera cu o motocicleta cantaring cu tot cu calaret juma' de tona? Crezi ca portiera aceea a fost testata pentru un astfel de impact?

          Si te mai intreb ceva: cate amenzi ai luat in ultimii 19 de ani? Eu nu am luat nici una.

          Inca ceva logic: daca vezi un sofer ca incalca legislatia, asta iti da dreptul sa o incalci si tu? Atunci la ce bun te lauzi ca ta e mai mica si ca incalci regulile mai putin decat soferii? Eu unul as propune sa nu le incalci deloc si apoi sa incerci sa fii un model. Tu insa incerci sa fii om cinstit pentru ca furi mai putin decat marii borfasi.

          Ai totusi dreptate cu ceva: parca vorbesti cu peretii. Nu am vazut niciodata capete de bou impaiate sa vorbeasca cu publicul in muzeu. Doar cu peretii pe care stau atarnate.

          Si mai ai dreptate cu ceva: avansezi mai repede la semafor TOCMAI pentru ca incalci legislatia rutiera, asta am zis si eu. Si te intreb: reducerea poluarii de care amintesti iti da dreptul sa tai linia continua?!? Arata-mi textul legii!
          • +1 (17 voturi)    
            Calmeaza-te (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 16:15)

            Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

            1. Locuiesc intr-o tara europeana care permite filtrat in anumite conditii.
            2. Nu am intereseaza ce facit u cu masina, eu nu discutam aici poluare ci faptul ca nu iti convine tie ca motociclistii ajung mai repede decat tine la serviciu. Pai e si normal. Tu ce ai vrea?
            3. Am luat EXACT 3 amenxi in 20 de ani. Una pentru o parcare in Belgia can am invatat ca nu poti parca masina cu fata spre sensul opus), una cu motocicleta in Luxemburg cand eram la 96 pe sector de 90 si una in Nevada cand aveam 63 mile pe ora pe sector de 60. Dealtfel am pilot automat pe care il reglex EXACT la limita. In rest, singurul incident l-am avut lcu motocicleta a fost la 45km/h (legal) cu unul ca tine care se plange ca nu poate vedea in oglinda (de fapt nu se uita).
            Nu asta discutam oricum ci adversitatea ta fata de motociclisti sau cei care filtreaza in loc sa te bucuri ca ei exista si ca nu sunt ca multi altii (e irelevant cazul tau cu park&Ride) care umplu fizic strazile cu masini.
            • 0 (6 voturi)    
              desen pt motociclisti (Duminică, 15 decembrie 2019, 14:05)

              premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

              reactia soferilor la vederea motociclistilor se cheama "reactie" pt ca este un raspuns la actiunile motociclistilor
              adica, soferii nu urasc motociclistii pt ca nu au decat B in timp ce altii au si A. ci pentru cum se comporta in trafic majoritatea motociclistilor.
              o asociatia a motociclistilor era bosumflata ca in vreo 55% din accidente in care sunt implicati motociclisti, de vina sunt soferii si ca ar trebui sa se civilizeze soferii.
              eu zic sa se civilizeze motociclistii pt a fi vinovati in maxim 33% din cazuri si atunci sa deschida gura
              pt ca statistica era mincinoasa, de cele mai multe ori nu se poata stabili ca motociclistul avea peste 50kph si vina pica pe sofer
            • -1 (5 voturi)    
              Uite (Duminică, 15 decembrie 2019, 18:42)

              Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

              Eu nu am luat nici o amenda. Eu nu sunt suparat ca motociclistii ajung mai repede la serviciu. Sunt suparat ca se LAUDA cu cat de repede ajung pentru ca ei NU STAU, cu alte cuvinte, nu respecta legislatia. Acum ma intreb si eu: daca nu te vedea in oglinda inseamna ca ori el a taiat banda fara sa se asigure (vina lui) ori tu ai taiat banda si el nu s-a asigurat. Dar te intreb: era obligat sa se asigure (legal si logic), poate ca statea la semafor iar cand a plecat a plecat rectiliniu si uniform, nu se astepta ca in paralel cu el, pe aceeasi banda mai e o motocicleta.

              Hai sai iti spun ce mi-a zis un amic cu motor dupa cateva incidente: "mi-am decis sa imi iau motor care face zgomot, ca sa ma auda soferii". Ce sa ii spun? Ca imi iau si eu masina care face fum ca sa aiba cel ce merge cu motorul, si trezeste cartiere intregi ca sa fie auzit, ce respira... Auzi explicatie: FACE ZGOMOT CA SA FIE AUZIT!!! Acum eu ce vina am? Daca primesc asa o explicatie sa nu ii spun ca are o bujie in loc de cerebel?!?!?
          • -2 (4 voturi)    
            nu va suparati, dar motorul ala de juma de tona (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 18:25)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

            e din filmele cu MadMax? Adica un SUV mediu are 1500 kg(+ 80 kg- bizonul) si dumneavoastra ati avut ghinionul sa va proptiti intr-o motocicleta la 1/3 din greutatea unui SUV?
            Eu zic ca ati avut o experienta neplacuta si nu trebuie sa extrapolati.
            PS nu am motocicleta, doar bicicleta si SUV de o tona jumate.
            • 0 (6 voturi)    
              Gresala mea (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 20:21)

              Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              Am intrat repede pe net si am gasit:
              Honda Rebel 250 ~ 310 lbs
              Honda CBR600 ~ 350 lbs
              Yamaha R1 ~ 410 lbs
              Harley Sportster ~ 570 lbs
              Honda GoldWing ~ 910 lbs

              Masa medie este cca 500 lbs adica 225 kg. Punem un om de 80 kg plus costum, bagaj 10 kg rezulta 315 kg. OK, 66% din jumatate de tona, deci am gresit cu 1/3.

              Pe de alta parte cea mai grea este 410 kg ceea ce cu om cu tot este jumatate de tona, dar e o exceptie.
            • +1 (5 voturi)    
              Am uitat cealalta problema (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 20:25)

              Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              Am avut mai multe experiente neplacute. Nu extrapolez (daca ar fi sa extrapolam, 90% din soferii din Bucuresti ar merita conform codului rutier sa ramana fara permis in 60 de minute de la pornirea motorului masinii). Tot ce cer este ca toti participantii la trafic sa respecte aceleasi reguli, adica legile si sa lase smecheria ca fentatul coloanei te duce acasa cu 10 minute mai devreme insa cu un risc enorm fata de ceilalti.

              Oricum dupa cum ma uit la "voturi" probabil aceasta opinie este vulgara, sfideaza logica iar eu sunt semianalfabet. Si nu ma mir: uitandu-ma la traficul din Bucuresti si Constanta (cand mai merg - rar - pe acolo), asa este, eu sunt ciudatul, fraierul care respecta regulile.
        • +1 (13 voturi)    
          Inca ceva (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 14:25)

          Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

          Ai o statistica care sa arate ca numarul de accidente provocate de motociclisti, raportate la numarul de motociclete in circulatie e mai mic decat cel cauzate de automobilisti? ASTA ar arata ca un sofer de motocicleta e mai bun ca unul de masina. Am zis cauzate, nu in care sa fie implicate motociclete.
          • +4 (8 voturi)    
            Uite aici (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 16:21)

            Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

            https://www.hg.org/legal-articles/little-known-facts-about-motorcycle-accidents-31124

            La punctul 6:
            In multiple vehicle accidents, 2/3 of the accidents are caused by the other vehicle violating the motorcycle's right-of-way.
        • +4 (16 voturi)    
          Hai sa iti zic cum mi-am luat un claxon... (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 14:43)

          Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

          Intersectie, coada, eu pe banda stanga, astept semaforul, semnalizand corect, logic si regulamentar.

          Se face verde, virez pe mijlocul benzii si ... claxon. Un om pe scuter, mergand pe hasura dintre sensurile de mers, trecand peste bumpere, voia sa mearga inainte. Evident ca i-am taiat calea. Te intreb: faptul ca polueaza mai putin si are doua roti ii da acest drept? Tot eu sunt soferul retard? Tot el este saracul care si-a asumat riscul?

          Socrul meu a facut accident destul de grav (multiple fracturi, masina avariata, motocicleta praf) in Constanta. El avea 30 km/h dar un motociclist putin poluator s-a gandit ca nu e cazul sa stea la semafor si a taiat linia dubla continua mergand pe contrasens. Ghinion: a intrat cu ghidonul in oglinda socrului meu. Motocicleta a virat brusc stanga lui si a ajuns sub masina care a trecut cu spatele peste roata din fata a motocicletei si picioarele calaretului. Urmarea e si mai haioasa: de la spital socrul meu a fost sunat de catre calaret sa ii propuna sa se inteleaga - daca ii da nu stiu cate mii de euro, sa ajunga la intelegere. Socrul meu s-a reprezentat singur la proces si ... a castigat. Spune-mi te rog: si socrul meu este sofer roman retard?

          Eu unul imi voi pune urmatorul text pe geamul de la sofer: "Daca supravietuiesti, imi ve plati portiera. Daca nu, ca recompensa pentru organele tale, va intra pe asigurarea mea."
          • +1 (9 voturi)    
            anecdote si povesti.. (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 15:39)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

            "A fost o data ca niciodata.."
            Da, daca supravietuieste.. Ai intuit bine, cel care merge pe doua roti isi risca viata mai mult decat daca ar merge pe 4 roti. Dar oare ar fi mai bun ca sofer daca ar schimba ghidonul cu un volan? Sau vorbim acum exclusiv de natura umana, nu de vehicul?.. Daca in anecdota ta inlocuim scuterul cu o dubita obosita, cu numere de Bulgaria, care te claxona si iti taia fata, erai la fel de viteaz? Multi soferi se cred zei la volan, dar sunt carpe de sters pe jos in viata de zi cu zi. Deh, au de compensat..

            Discutia a pornit de la o problema simpla - conform legislatiei romanesti, cand esti pe 2 roti nu ai voie sa faci "filtering", adica sa te strecori printre doua randuri de masini, chiar daca ai suficient spatiu. Practic, daca ai la semafor 20 masini si 10 motociclete, in loc sa fie o coada de masini si niste motociclete printre ele, coada este mai lunga. De ce?.. In loc sa ai o "cutie" la semafor in fata masinilor, unde incap umar la umar 6-8 mopede pe latimea a 2 benzi pe care ar incapea doar 2 masini, cand esti pe 2 roti trebuie sa stai printre masini.

            Realitatea este ca vehiculele pe 2 roti ocupa mult mai putin loc in trafic si sunt de preferat in aglomeratiile urbane. Legislatia ar trebui sa incurajeze acest lucru prin legi bine gandite, cat si mersul in siguranta, inclusiv prin amenzi usturatoare. Motociclistii care incalca legea sunt fix la acelasi nivel de vina cu soferii care incalca legea. Nici mai sus, nici mai jos. Doar ca risca mai mult.

            PS: "textul" tau de pus pe geam este de semianalfabet. Poate il mai rafinezi..
            • +1 (9 voturi)    
              Cateva puncte (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 15:55)

              Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              1. De cate ori ai vazut dubite bulgaresti pe contrasens si de cate ori biciclete / motociclete?

              2. Cand pui textul "sa vad cat esti de viteaz" pe sosea, se numeste ca esti cocalar, nu sofer. Soferul are respect pentru ceilalti participanti la trafic, pentru legislatie si pentru viata si proprietate. Cand insa judeci un accident prin prisma vitejiei si curajului it's over.

              3. Daca ai atatea mopede, mult mai multe decat masini, fa-le banda separata. Sunt ferm de acord cu aceasta masura. Ar simplifica traficul, ar mari siguranta, totul ar fi mai bine. Si totusi: cate sunt?

              4. Da, ai dreptate, lipseste din text un i. Este la vei (am scris ve). Cand insa faci pe cineva analfabet pentru o asemenea gresala, pe langa bunul simt iti mai lipsesc si multe altele, incat bunul simt pe langa ele paleste. Sa stii ca pe langa cornete, cartile pot fi folosite si la citit.

              5. Riscand mai mult, ar trebui sa fie mai atenti si mai putin impulsivi. Practica arata exact inversul. Fac manevre nepremise mai des, pentru ca au loc. Nu au nici dreptate, nici bun simt. Dar pentru ei astea sunt detalii. Cand preferi ca sofer sa mori mai mult decat sa gandesti, asta e, ... dar macar fa-o singur.
              • +1 (7 voturi)    
                prea multe puncte (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 16:07)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

                Cred ca ti-am raspuns deja la toate cu citatul de mai jos.
                Insist totusi cu "textul" ala de geam. Citeste din nou ultima parte. Poate pana la urma te prinzi.
                • -1 (7 voturi)    
                  Hai sa vedem (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 16:16)

                  Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  "Daca supravietuiesti, imi ve plati portiera. Daca nu, ca recompensa pentru organele tale, va intra pe asigurarea mea."

                  Daca TU supravietuiesti, TU imi vei plati portiera. Daca TU nu SUPRAVIETUIESTI, ca recompensa pentru organele tale, PORTIERA (SAU REPARATIA PORTIEREI) va intra pe asigurarea mea.

                  Asadar ai lipsit de la gramatica si literatura la scoala, dar bunul simt lipsa cand faci pe cineva semianalfabet nu este vina scolii, ci a ta pe persoana fizica. Si da, sunt prea multe puncte, mai ales pentru cineva care nu e obisnuit cu cititul ci doar cu cornetele.
                  • +2 (4 voturi)    
                    excelent (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 21:09)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

                    Judecand dupa voturi, se pare ca toti suntem de acord ca e mai clar acum. Tot e o tampenie, ca nu iti "doneaza" tie nimeni nimic, dar toata lumea are dreptul sa abereze.
                    Trebuie sa ne ierti, dar asta e calitatea vizitatorilor HN, majoritatea probabil ca sunt obisnuiti cu cornetele (din pacate, nici pe asta n-am inteles-o, dar deja nu ma mai mir).
                    • -2 (6 voturi)    
                      Te consolez (Duminică, 15 decembrie 2019, 9:39)

                      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                      ca nu ai inteles si iti spun un citat din Iorga: "Surdul vorbeste mai tare decat cel care aude si prostul mai mult decat cel ce intelege." Eu nu ma mai mir.
                    • -2 (6 voturi)    
                      Tie ti s-a intamplat (Duminică, 15 decembrie 2019, 9:45)

                      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                      Sa recompensezi un tert pentru o fapta buna facuta, chiar daca nu ti-a fost facuta tie? Cred ca nu. De fapt tu nu cred ca stii nici macar semnificatia cuvantului "multumesc". Sau de fapt scuze, o stii dar nu o intelegi.
                    • +2 (2 voturi)    
                      Tot judecand dupa voturi (Duminică, 15 decembrie 2019, 18:44)

                      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                      Un comentariu in care multumeam pentru o informare are voturi global negative. Acum zic si eu: oamenii nu sunt de acord ca nu stiam sau nu sunt de acord ca multumesc. Asta se intampla cand voturile si nu bunul simt iti ghideaza viata.
              • 0 (8 voturi)    
                Sibiu-Deva (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 17:13)

                Mawrkuss [anonim] i-a raspuns lui Keloo Cooper

                <<1. De cate ori ai vazut dubite bulgaresti pe contrasens si de cate ori biciclete / motociclete?>>

                mergi pe ruta aia si ai sa ai parte de motocicisti pe contrasens (ca ei nu are timp sa stea ca fraierii in trafic).
                Iar cand ii claxonezi iti arata deștul mijociu, si te injura printre dinti (ca fraier sa fii sa-l iei inainte).

                Iar masini bugaresti pe contrasens nu am vazut mai nici una, cel putin una sa-mi amintesc. Nici in Romania si nici Bulgaria (si circul des acolo).

                Realiatea e ca fum fara foc nu iese, si cine curcula des a observat ca in general moticiclistii sunt mai nedisciplinati in trafic (raportat la masa moticicilistilor).
          • +1 (5 voturi)    
            Statistici (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 16:21)

            Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

            https://www.hg.org/legal-articles/little-known-facts-about-motorcycle-accidents-31124

            La punctul 6:
            In multiple vehicle accidents, 2/3 of the accidents are caused by the other vehicle violating the motorcycle's right-of-way.
          • +4 (6 voturi)    
            Cine a adus poluarea in discutie? (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 16:23)

            Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

            Aici discutam despre nervii soferului roman si neacceptarea pentru motociclisti, nu despre poluare.
            Eu as avea o motocicleta electrics (exista) dar mi-ar fi frica sa nu fiu auzit de telefonsiti si whatssapistii din trafic.
            • +2 (6 voturi)    
              e la moda (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 17:14)

              Mawrkuss [anonim] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

              sshhh... lasa asa, ca e la moda acum hahah!
            • 0 (6 voturi)    
              Eu unul am un Apple Watch (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 17:38)

              Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

              Si ma ajuta in trafic unde prin simpla apasare a unui buton fizic pot anula orice apel care sa ma deranjeze. Cand merg pe drum nou si e dificil, nu discut cu pasagerii si nu pornesc radioul intrucat un sunet imi poate trada ceva, un vehicul pe care nu l-am vazut pt ca eram atent la altceva. Sa SCRIU text si sa conduc? Este nebunie. Mi-ar fi frica intai mie.
        • +3 (3 voturi)    
          ai punctat foarte bine (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 22:51)

          Mariamoto [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

          Blonda de vreo 30 de ani care m a blocat intentionat spunand ca trebuie sa stau in coada nu intelege ca daca as merge cu masina,  ar trebui sa maresc aceasta coada...
    • +3 (17 voturi)    
      Mda (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 10:27)

      _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Regulile sunt identice și pentru conserve, tot pe prima bandă trebuie să circule și astea...
    • +5 (15 voturi)    
      Analfabetule functional (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 11:47)

      BartSimpson [utilizator] i-a raspuns lui revo

      De unde stii tu inutilule ca motociclistii trebuie sa mearga pe prima banda ? Ai ramas blocat in Codul Rutier din 1980 ? Si ne mai miram ca e firea primar in buCUResti ..
      • +5 (11 voturi)    
        Motociclistii insa (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 14:20)

        Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui BartSimpson

        Au aceleasi drepturi si obligatii ca si conducatorii auto. Nu au voie sa o ia pe trotuar ca sunt doar pe doua roti si nu au voie sa considere linia continua drept optionala la semafor. Nu au voie sa circule pe linia intrerupta printre masini, etc. Arata-mi un cod rutier modern in care sa vad scrise aceste manevre periculoase ca permise pentru motociclete...
        • +2 (10 voturi)    
          @Jeg (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 15:35)

          sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

          Gasesti cod rutier modern in tarile din vest. Motociclistul are voie sa urce intre sirurile de masini (ca’i cu banda dubla, sau continua, sau rosie sau cum vrei tu sa fie) cu conditia sa nu aiba diferenta de viteza intre el si ceilalti mai mare de 20km/h. Da’ nah, asta se intampla in tari unde oamenii se respecta intre ei, nu unde se urasc unii pe altii...
          • 0 (12 voturi)    
            In tara unde conduc (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 15:55)

            Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

            Acest lucru este ca in Romania: nu e permis.
        • +9 (13 voturi)    
          Un cod rutier modern (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 15:45)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

          https://www.gov.uk/guidance/the-highway-code/rules-for-motorcyclists-83-to-88

          "Additionally, when filtering in slow-moving traffic, take care and keep your speed low."

          Ai nevoie de traducere?..
          • -4 (8 voturi)    
            Filtering (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 17:40)

            Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Se considera si mersul pe contrasens si pe hasura, in stanga benzii celei mai din stanga?
            • +3 (5 voturi)    
              Depinde (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 21:57)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

              1. "Mersul pe contrasens" in acest caz se refera la o depasire. Depasirea este legala, in anumite conditii.
              2. In UK nu se foloseste o singura linie continua, doar doua (una pentru fiecare sens)
              3. In UK ai voie sa depasesti pe linie dubla continua daca vehiculul pe care il depasesti stationeaza si nu exista nici un alt pericol pe contrasens.

              Ca o concluzie, daca erai in UK si un moped se angaja in depasire in timp ce tu stationai, o facea legal si tu ai fi fost obligat sa-l lasi sa termine depasirea. Clar.
              In Romania nu are voie sa intre in depasire pe linie continua, deci el era cel care a comis prima greseala, dar tot era in depasire si tot esti obligat sa il lasi sa-si termine manevra, conform codului rutier romanesc.
              • +2 (2 voturi)    
                Multumesc pentru explicatie (Duminică, 15 decembrie 2019, 18:46)

                Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Nu voi conduce insa niciodata in tara in care se conduce pe partea gresita a drumului in timp ce tu stai pe partea gresita a masinii. Era o gluma. Nu, nu voi conduce pentru ca nu sunt adaptat la condusul pe stanga si as fi un pericol pentru ceilalti.
        • +6 (10 voturi)    
          ce zic belgienii (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 16:31)

          sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

          In 2011 FEBIAC (federatia belgiana a automobilistilor si (moto)ciclistilor)) a facut un studiu de impact pe marile axe de intrare in orase, de unde reiese ca:
          - daca 10% din soferi ar trece de la 4 la 2 roti pe traseul domiciliu-munca, ar insemna diminuarea cozilor cu 40%
          - cu 10% de soferi convertiti in motociclisti, castigul de timp ar fi de 63% si ar insuma "numai" 706 de ore de coada pe zi.
          - la scara retelei rutiere nationale, economia de timp ar putea ajunge la 15.000 de ore pe zi!
          https://emag.touring-assurances.be/moto/2013/septembre/remonter-files-moto.html#!/
          • -3 (9 voturi)    
            Si daca ar face ca mine (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 17:40)

            Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

            Adica ar lua transportul in comun unde pot, cu cat s-ar diminua?
            • +1 (5 voturi)    
              Daca.. (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 21:30)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

              Nu stim, depinde unde poti tu sa iei transportul in comun. Dar la ce idei ai, sper, pentru binele tuturor, sa o faci cat mai des. Ba chiar tot timpul..
              • 0 (2 voturi)    
                Absolut (Duminică, 15 decembrie 2019, 18:47)

                Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Ia tu masina si motorul si apoi explica-mi cum e cu salvarea planetei si ce nepoluant esti si ca de aceea ai motor iar eu din metrou te afum...
  • -2 (18 voturi)    
    Ce expresii! (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 9:44)

    asavreau [utilizator]

    ”Șoferii sar la bătaie când văd că este fată//!Pe motocicletă nu poți deosebi un bărbat de o femeie..” Invatati să conduceți responsabi..Și păstrați distanța când depășiți, nu treceți milimetric pe lângă autoturisme și pietoni, că atunci se întâmplă accidentele.Zgomotele pe care le faceți,obligă șoferii la manevre bruște de evitare.
  • +10 (22 voturi)    
    @Cristina (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 10:37)

    bogdan192 [utilizator]

    Sanatate multa, Cristina.

    Succes in competitiile viitoare si 0 accidentari.

    In Bucuresti, daca 10% din soferi ar renunta la masina in favoarea unui scuter/moped, traficul s-ar reduce cu 50% in zonele aglomerate. Da, motociclistii sunt donatori de organe si prosti, deci o sa continuam sa facem toti 5 km in doua ore.
  • -7 (15 voturi)    
    310 km/h pe motocicleta (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 14:30)

    Keloo Cooper [utilizator]

    Mi-e sincer teama ca urmatorul articol pe care il vom citi despre Cristina Udrescu va fi ferparul ei. Iar faptul ca mori pe circuit cu aceasta viteza si nu in oras cu aceasta viteza e irelevant... Deci ca in oras mergi cu 50 km/h e din nou irelevant.
    • +9 (17 voturi)    
      310kmh (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 14:45)

      _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

      E mai sigur cu 310kmh pe circuit decât cu 60kmh în oraș, habar n’ai ce scrii!
      • -4 (14 voturi)    
        Sunt convins ca e mai sigur (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 14:58)

        Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

        Mai ales pentru cei din jurul tau. Macar pe circuit la viteza asta mori singur. In oras mai sunt alti participanti la trafic si pietoni.

        Deci nu stiu pe ce ne certam caci suntem absolut de acord. Pentru toata lumea e mai sigur pe circuit cu 310 km/h. Dar ce spun eu 310, e un numar arbitrar: pana la viteza sunetului este in continuare mai sigur pe circuit.

        PS: Chiar si Airton Sena a murit tot in oras, la spital. Nu a murit pe circuit.
        • +4 (8 voturi)    
          Hilar (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 15:49)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

          Comentariul tau imi aduce aminte de un citat din Nicolae Iorga: "Surdul vorbeste mai tare decat cel care aude si prostul mai mult decat cel ce intelege."
          • +1 (5 voturi)    
            Frumos citatul (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 17:45)

            Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            L-am inteles perfect. Nu stiu insa de ce a fost nevoie sa mi-l spui. Pot doar sa imi imaginez.
        • +1 (5 voturi)    
          Esti motociclist? (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 16:30)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

          Vad ca este comentator destoinic si stii totul despre motociclat. Ai macar permis? Cat si unde ai condus? Daca nu ai esti un chibit fara bun simt elementar si care isi da cu parerea.
          Apropo, la 310 nu e obligatoriu sa mori, mai ales pe circuit. Si mai ales azi cu airbaguri si alte sisteme.
          • -2 (8 voturi)    
            Am permis (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 17:43)

            Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

            Dar nu pentru motociclete, caci imi e frica. Am carnet B din 2000, un accident usor cand eram la semafor (a intrat la mine in spate un autobuz), fara amenzi. Nu am fost niciodata oprit de politie in trafic. Am brevet de pilot PPL din 2008, fara incidente pana acum.

            Nici cand cazi ca alpinist in prapastie nu e obligatoriu sa mori. Se numeste noroc chior insa.
        • +4 (8 voturi)    
          MotoGP (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 16:58)

          sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

          Prietene, uita'te macar o data la o cursa MotoGP, o sa fii surprins sa vezi oameni ca Marc Marquez, Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, etc. nu morti ci veseli si plini de viata si poate asa o sa mori tu de batran, cu idei in cap mai sanatoase si cu ura mai putina fata de cei diferiti de tine ;)
          • -2 (8 voturi)    
            Imi pare rau (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 17:43)

            Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

            Nu am rabdare si nici nervi sa ma uit la asta.
            • 0 (4 voturi)    
              Deci recunosti senin (Duminică, 15 decembrie 2019, 18:02)

              sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

              Ca habar n’ai cu ce se mananca 310km/h pe circuit, da’ asta nu te impiedica sa’ti dai cu parerea de pseudoexpert si sa’ti versi veninul gratuit si fara logica, numa’ pentru ca nu suporti sa vezi motociclisti pe strada :))
              • 0 (4 voturi)    
                Te intreb (Duminică, 15 decembrie 2019, 18:49)

                Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

                Este nevoie sa mergi pe Everest ca sa iti spui parerea ca nu ai aer si e foarte periculos? Sau poate ii urasc pe alpinisti....
  • -1 (13 voturi)    
    Asta-i nimic (Sâmbătă, 14 decembrie 2019, 20:05)

    Mihail. [utilizator]

    Sa vezi senzatie cand treci de la 300 km/h la 0 km/h intr-o secunda.
  • +3 (7 voturi)    
    Pietonii si cei pe doua roti... (Duminică, 15 decembrie 2019, 2:39)

    Cataleya [utilizator]

    ...trebuie protejati in trafic, chiar si atunci cand incalca intentionat regulile de circulatie.
    La ce bun sa dau peste ei cu masina doar pe considerentul ca eu am prioritate sau pt ca ei au depasit pe linia continua sau traverseaza strada prin locuri nemarcate ?
    Pana la urma cu ce ma aleg?
    Ii rup aluia mainile, picioarele sau chiar gatul, adica il schilodesc pe viata sau il trimit in cimitir si apoi ma consolez ca politia/justitia stabileste ca eu n-am avut nicio vina?
    Conduceti safe, in primul rand pt voi, dar si pt ceilalti, iar cand observati cate-un motociclist/mopedist/biciclist/pieton care nu tine cont nici macar de cele mai elementare reguli de circulatie, faceti-le loc si lasati-i sa se duca unde-or vedea cu ochii.
    Mai devreme sau mai tarziu, toti teribilistii care nesocotesc in mod repetat normele de circulatie vor ajunge la spital, in scaun cu rotile sau la morga.
    • +1 (3 voturi)    
      Exact (Duminică, 15 decembrie 2019, 18:50)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Si trenul trebuie sa opreasca brusc cand cineva trece printre semibariere!
    • 0 (2 voturi)    
      Auzi, inca ceva (Duminică, 15 decembrie 2019, 19:20)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Cum spuneai ca e cu teribilistul de Huidu? Sau cu americanul de il facu praf pe Teo Peter? Sau cu cel care a fost filmat cum efectua o depasire pe dubla linie continua, punand viata celor de pe contrasens in pericol fiind evitat in ultima clipa doar de maiestria celui ce conducea regulamentar pentru ca apoi politia sa spuna ca nu ii poate face nimic pentru ca nu era camera omologata?!?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by