A 7-a etapa a sezonului are loc in Montreal pe circuitul ce poarta numele marelui pilot canadian Gilles Villeneuve. Turul este unul dificil datorita combinatiilor de viraje ce solicita sistemele de franare ale masinii. Circuitul este cunoscut ca unul "de tractiune", deoarece virajele sunt majoritatea de viteza redusa, iar iesirea din acestea este esentiala pentru obtinerea unui timp bun. Toate aceste lucruri duc la o uzura ridicata a pneurilor spate, lucru demonstrat de Fernando Alonso in 2012 care a pierdut 5 pozitii in ultimele tururi datorita uzurii ridicate, fiind depasit pe final de Vettel, manevra ce a decis eventual titlul mondial in acel sezon. Nu in ultimul rand, vremea este un factor decisiv in Canada, dupa cum am vazut in 2011 cand cursa a fost intrerupta timp de peste 2 ore datorita ploii. Vom analiza sansele pilotilor la obtinerea unui rezultat bun pe acest circuit.

Circuit Gilles VilleneuveFoto: Formula1.com

Mercedes GP-240 puncte, locul 1 la general

Nico Rosberg-122 puncte, locul 1 la general

Lewis Hamilton-118 puncte, locul 2 la general

Lewis revine pe circuitul pe care a obtinut prima victorie in Formula 1 in 2007, cu McLaren. De atunci, britanicul a mai castigat de 2 ori in 2010 si 2012, insa niciodata cu Mercedes, lucru pe care campionul mondial din 2008 doreste sa-l indrepte in cursa din acest sezon. In calea sa va sta coechipierul sau si liderul clasamentului general Nico Rosberg. Germanul a reusit sa castige pe strazile din Monte Carlo insa acum sarcina este mai dificila, circuitul canadian fiind unul ce ajuta pilotii agresivi precum Hamilton. Cei doi au declarat ca isi doresc sa creeze spectacol pentru fani si sa obtina un rezultat cat mai bun pentru echipa, insa cu siguranta amandoi se gandesc la titlu si la cum sa termine unul inaintea celuilalt.

Red Bull-Renault-99 puncte, locul 2 la general

Daniel Ricciardo-54 puncte, locul 4 la general

Sebastian Vettel-45 puncte, locul 6 la general

Podiumul din Monaco l-a ajutat pe Daniel sa treaca inaintea coechipierului sau nu numai in clasamentul general, dar si la locurile de pe podium din acest sezon, australianul bifand a 2-a clasare in comparatie cu unicul podium al lui Seb, iar cum primele 2 locuri la sosire par "blocate" de cei de la Mercedes, acest clasament pare sa devina unul din ce in ce mai important. Castigatorul din 2013 a abandonat la Monaco cu probleme la motor, iar Vettel pare ca nu mai are nici o sansa la titlul mondial si la egalarea recordului de 5 titluri consecutive a conationalului Michael Schumacher.

Comparatia cu septuplul campion mondial este una din ce in ce mai interesanta, deoarece aceasta turnura in performantele celor de la Red Bull pot deschide drumul lui Vettel spre echipa Ferrari, o echipa cu care neamtul a spus ca si-ar dori o colaborare la un anume punct in cariera sa. O plecare la Ferrari cu coada intre picioare dupa o infrangere in fata lui Ricciardo este cu siguranta ultimul lucru pe care campionul mondial si-l doreste.

Scuderia Ferrari-78 puncte, locul 3 la general

Fernando Alonso-61 puncte, locul 3 la general

Kimi Raikkonen-17 puncte, locul 12 la general

Cursa din Canada vine cu multe sperante pentru Scuderia de la Maranello care inca spera ca va obtine o victorie in acest sezon. Tinta cea mai realista este devansarea celor de la Red Bull iar update-urile aduse in acest week-end de cei de la Ferrari ar putea fi raspunsul la aceste intrebari. Alonso se arata destul de increzator dupa o serie de curse in care a scos maximum posibil din monopostul F14T: "Dupa monaco am simtit o atmosfera pozitiva in echipa. Toata lumea este motivata si dornica sa obtina rezultate bune. Suntem realisti si stim foarte bine unde suntem in acest moment, insa de-acum inainte vrem sa fim intr-o pozitie care sa ne permita sa obitinem rezultate mai bune, sa ne bucuram mai mult de week-end-urile competitionale, iar toata lumea lucreaza pentru a imbunatati masina".

Raikkonen pare ca este sortit ghinionului in acest sezon, dupa ce o posibila clasare pe podium in Monte Carlo a fost curmata de un acrosaj cu un monopost intarziat Marussia. Finlandezul, fost campion mondial in 2007, continua sa fie sustinut de echipa si in ciuda rezultatelor negative, intreg paddock-ul este constient de talentul lui "Iceman" si de ceea ce este acesta in stare, insa Kimi trebuie sa aduca ceva in plus (nu ne referim la cateva batoane de inghetata in plus) la fiecare cursa din sezon pentru a putea raspunde criticilor ce spun ca nu poate sa mai obtina performante la nivel inalt.

Force India-Mercedes-67 puncte, locul 4 la general

Nico Hulkenberg-47 puncte, locul 5 la general

Sergio Perez-20 puncte, locul 10 la general

Nico Hulkenberg are probabil cel mai bun sezon din cariera sa de pana acum, fiind clasat pe locul 5 la general inaintea campionului mondial in exercitiu Sebastian Vettel. Beneficiind de avantajul motorului Mercedes, Force India pare ca a gasit drumul spre rezutate foarte bune, momentul de cumpana al sezonului fiind podiumul lui Sergio Perez in Bahrain. Desi ghinioanele si coliziunile l-au impiedicat pe mexican sa continue forma buna, constanta in rezultate a lui Hulkenberg care a punctat in fiecare din primele 6 etape a pastrat echipa lui Vijay Maliya inaintea unor nume precum McLaren si Williams.

McLaren-Mercedes-52 puncte. locul 5 la general

Jenson Button-31 puncte, locul 8 la general

Kevin Magnussen-21 puncte, locul 9 la general

;Pentru Button, Canada este un loc foarte special, avand in vedere ca acolo a castigat ceea ce el numeste "cursa vietii sale" in 2011, cand a avut 5 opriri la boxe si un drive-through pe drumul spre victorie. In acest sezon rezultatele dezamagitoare au mascat potentialul neexploatat al monopostului, spun cei doi piloti ai echipei din Woking, insa McLaren pare a fi gata sa contraatace, performanta destul de buna din Monaco demonstrand ca pot sa se bata pentru puncte serioase la fiecare cursa. Directorul de cursa Eric Bouiller spune ca nici Monaco, nici Canada nu sunt curse reper de pe urma carora sa iti dai seama de nivelul tau in raport cu competitia deoarece sunt atipice, iar in Europa va fi mai usor sa ne dam seama de performanta masinilor.

Williams-Mercedes-52 puncte, locul 6 la general

Valtteri Bottas-34 puncte, locul 7 la general

Felipe Massa-18 puncte, locul 11 la general

Bottas vine in week-end-ul Canadian dupa primul abandon al sezonului in Monaco, in timp ce rula pe locul 6, insa locul 7 obtinut de coechipierul sau Felipe Massa inseamna ca Williams continua sa puncteze la fiecare cursa cu cel putin un pilot, un record ce este binevenit pentru o echipa care anul trecut nu a obtinut decat 5 puncte. Finlandezul Valtteri Bottas are o amintire placuta de la cursa de anul trecut, cand s-a calificat pe locul 3 in conditii mixte, insa nu a reusit sa termine in puncte. Echilpa din Grove va dori sa revina inaintea celor de la McLaren la general dupa ce au fost egalati la puncte etapa trecuta si depasiti la general prin intermediul locurilor 2 si 3 obtinute de McLaren in Australia.

Lotus-Renault-8 puncte, locul 7 la general

Romain Grosjean-8 puncte, locul 13 la general

Pastor Maldonado-0 puncte, locul 22 la general

Lotus pare sa isi fi revenit oarecum dupa startul dezastruos din debutul sezonului, prin intermediul unor rezultate bune ale lui Romain Grosjean. Maldonado a continuat sa dezamageasca, motorul venezueleanului cedand pe grila inainte de start la Monte Carlo. Cu toate acestea, locul 8 al lui Grosjean inseamna ca Lotus a trecut pe locul 7 inaintea echipei Toro Rosso, iar in acest moment, acesta pare a fi maximum ce poate Lotus sa obtina in acest sezon. Grosjean are parte de amintiri placute in Canada din 2012, cand a terminat pe locul 2, insa, conform spuselor colegului sau, echipa nu are sanse prea mari sa termine in top 10 datorita faptului ca viteza de top si virajele de viteza redusa, punctele cheie ale acestui circuit, reprezinta si punctele slabe ale masinii Lotus.

Toro Rosso-Renault-8 puncte, locul 8 la general

Jean-Eric Vergne-4 puncte, locul 14 la general

Daniil Kvyat-4 puncte, locul 15 la general

;In ciuda unei sesiuni bune de calificari in Monaco (locul 7 pentru Vergne si locul 9 pentru Kvyat), problemele la sistemul de esapament au adus abandonul ambilor piloti ai echipei satelit a celor de la Red Bull. Vergne a terminat anul trecut in Canada pe locul 6, unul dintre cele mai bune rezultate ale sale, insa repetarea acestei performante va fi destul de grea. Tanarul rus Kvyat, pe de alta parte, nu a concurat niciodata pe acest circuit, asa ca a fost nevoie de multe ore pe simulator pentru Daniil.

Marussia-Ferrari-2 puncte, locul 9 la general

Jules Bianchi-2 puncte, locul 16 la general

Max Chilton-0 puncte, locul 20 la general

Marussia a nimerit jackpot-ul in Monaco, unde pentru prima oara in cei 5 ani in Formula 1 au reusit o clasare in puncte, prin intermediul locului 9 obtinut de francezul Jules Bianchi. Testele pozitive din Barcelona, precum si calificarile din Monaco au demonstrat ca Marussia a redu mare parte din diferenta fata de pluton si fata de rivalii prin prisma clasamentului Sauber. Membrii echipei raman pozitivi, iar seful de echipa John Booth a declarat ca va dori sa poata sa se bata din nou cu cei de la Sauber, eventual sa fie din nou in fata lor

Sauber-Ferrari-0 puncte, locul 10 la general

Adrian Sutil-0 puncte, loucl 18 la general

Esteban Gutierrez-0 puncte, locul 19 la general

;A spune ca sezonul celor de la Sauber este dezamagitor este o afirmatie mult prea modesta. Gutierrez a gresit in Monaco, lovind bariera de protectie in timp ce rula pe locul 8, avand sanse la prima clasare in puncte a celor de la Sauber, o greseala "demna" de un pilot tanar. Cireasa de pe tort a venit o data cu clasarea in puncte a lui Jules Bianchi, ceea ce inseamna ca Marussia este inaintea celor de la Sauber in clasamentul general. Cu toate acestea, pilotii spun ca nu se vor da batuti si vor incerca sa obtina prima clasare in puncte, iar semnele erau acolo in Monaco, cand echipa s-a vazut bine in prima parte a cursei

Caterham-Renault-0 puncte, locul 11 la general

Marcus Ericsson-0 puncte, locul 17 la general

Kamui Kobayashi-0 puncte, locul 21 la general

;"Atat de aproape si totusi atat de departe" pare sa fie motto-ul celor de la Caterham. In Monaco Ericsson a terminat pe locul 11, imediat in afara zonei punctelor, iar Kobayashi a avut un contact cu Bianchi in momentul in care acesta l-a depasit in Rascasse, contact fara de care japunezul a spus ca ar fi putut termina in puncte. Pana la urma, Caterham ramane singura echipa de pe grila care nu a reusit nici o clasare in puncte de la infiintare, in 2010. Cu toate acestea, Kobayashi anunta ca va incerca sa tina pasul cu cei de la Marussia, iar in cazul in care ploaia isi va face aparitia, exista sanse pentru pilotii Caterham sa prinda un loc in puncte, insa aceasta va fi foarte greu.

;A 7-a etapa din sezon, iar lucrurile nu sunt nici pe departe decise in lupta pentru titlul mondial. Hamilton are o sansa foarte buna sa castige intr-un loc unde este al 2-lea cel mai bun pilot din istorie cu 3 victorii, in urma lui Schumacher (7 victorii), insa Rosberg il va face pe Lewis sa-si merite toti banii. Ferrari anunta update-uri serioase, asa ca am putea sa ii vedem pe Alonso si pe Kimi mai aproape de pilotii Red Bull, iar McLaren nu va fi deloc de neglijat in lupta pentru locurile de top.