Mike Nakajima, fostul director al departamentului de tenis de la Nike, consideră că în jurul lui Novak Djokovic planează „un nor negru”, pe care chiar sârbul l-a atras, iar acest lucru are un impact negativ asupra imaginii liderului mondial.

Novak Djokovic, Rafael Nadal si Roger FedererFoto: UK Sports Pics Ltd / Alamy / Alamy / Profimedia

Novak Djokovic, înconjurat de un „nor negru"

Deși Nakajima consideră că Djokovic ar putea deveni cel mai bun jucător de tenis din toate timpurile, el a sugerat că sârbul nu va fi niciodată la fel de atrăgător pentru firme ca Roger Federer și Rafael Nadal.

Acesta a susținut că marile branduri nu ar dori să se asocieze cu un jucător care se află adesea în centrul unor controverse și că, în schimb, ar prefera să lucreze cu cei care au o imagine curată.

Comentariile au apărut în cartea „Efectul Roger Federer”, scrisă de Simon Cambers și Simon Graf.

„Ar putea foarte bine să fie cel mai de succes jucător de tenis din toate timpurile. Dar există întotdeauna un nor negru în jurul lui. E ca și cum și-l aduce singur.

O lovește pe arbitra de linie la US Open (2020) și este descalificat? Se mai întâmplă, bănuiesc. Dar de ce i se întâmplă mereu lui Novak? Sau toată controversa legată de vaccinarea Covid-19.

Acum, ca brand: vreau să fiu în spatele cuiva care are mereu controverse în jurul lui? Sau vreau să merg cu un sportiv cu o imagine curată?” - Mike Nakajima, citat de Sportskeeda.

Cu un an în urmă, Nakajima comenta expulzarea lui Djokovic din Australia: „Felicitări, Australia. Kyrie (Irving) și Novak își vor veni în cele din urmă în fire. Până la urmă, totul este despre bani”.

În lista celor mai comercializabili sportivi din lume din 2022, publicată de SportsPro, Djokovic s-a aflat pe locul 46, sub Serena Williams, Naomi Osaka, Emma Răducanu, Federer și Nadal.

Roger Federer și Rafael Nadal, jucătorii ideali pentru marile branduri

Nakajima consideră că Roger Federer a fost mereu cel mai „vandabil” dintre membrii BIG 3, deoarece a pus mai mult accentul pe acest aspect al carierei sale.

„Nu sunt sigur că Rafa vrea să fie cel mai bine plătit din lume. Nu cred că îi pasă. Rafa este Rafa, s-a descurcat extrem de bine și nu cred că are nevoie de altceva.

Roger a vrut să fie comercializat, așa că fost mereu plăcut pentru diferite mărci, audiențe și grupuri de consumatori. Iar compania sa de management a făcut o treabă extraordinară. El este capabil să se adreseze oricărui public. Iar oamenii cred că spune adevărul, indiferent ce lansează Roger. Este atât de credibil” - Mike Nakajima.

Fostul șef al Nike încă regretă faptul că Federer a părăsit compania în 2018, alegând să semneze un contract cu Uniqlo: „Asta nu ar fi trebuit să se întâmple niciodată. Pentru noi, să lăsăm pe cineva ca el să plece, este o atrocitate”.

Replica lui Patrick Mouratoglou: „Prefer o ființă umană reală”

„Ca să-i răspund lui Nakashima în legătură cu Nike și Novak: indiferent dacă suntem de acord sau nu, dacă ne place sau nu Novak, personal prefer o ființă umană reală, cu calitățile, convingerile și defectele sale, decât o imagine perfectă și neadevărată a perfecțiunii. A sfinți perfecțiunea înseamnă a ne nega condiția noastră de oameni” - Patrick Mouratoglou, pe Twitter.