Conform USA Today, nouă proceduri judiciare, care implică 35 de avocaţi, sunt deschise un an mai târziu. Cinci dintre ele sunt legate, fiind intentate de familiile victimelor, care cer explicaţii şi despăgubiri.
Din 24 februarie 2020, ziua în care 20.000 de persoane şi personalităţi s-au adunat la Staples Center din Los Angeles pentru a-i aduce un omagiu lui Kobe Bryant, o primă plângere a ajuns la un judecător din Los Angeles.
Potrivit văduvei fostului baschetbalist, pilotul Ara Zobayan ar fi făcut erori de apreciere în timpul zborului dramatic din 26 ianuarie 2020.
Dar asta nu este tot: compania de elicoptere a atacat în paralel doi controlori de trafic aerian, Vanessa Bryant a atacat autorităţile locale din Los Angeles şi "departamentul şerifului" din acest stat pentru divulgarea unor fotografii ale accidentului şi a fost ea însăşi atacată... de propria sa mamă, Sofia Laine, care îi cere bani sub motivul că Bryant, înainte de moartea lui, i-ar fi promis soacrei că "va avea grijă de ea până la sfârşitul zilelor ei".
Toate aceste procese sunt încă la început, deoarece ancheta Consiliului Naţional pentru Siguranţă în Transporturi (NTSB) este în curs de finalizare. NTSB trebuie să-şi prezinte concluziile la 9 februarie şi să anunţe cauza probabilă a accidentului, chiar dacă sunt cunoscute liniile generale ale tragediei.
La 26 ianuarie 2020, într-o dimineaţă cu ceaţă, Kobe Bryant şi ceilalţi pasageri s-au îmbarcat într-un elicopter Sikorsky S-76 în Santa Ana, pentru a ajunge la Thousand Oaks, la vest de Los Angeles.
La începutul lunii februarie, NTSB a explicat într-un raport preliminar că nu a găsit nicio dovadă a vreunei probleme a motorului înainte de prăbuşire.