Prima editie a Jocurilor Olimpice moderne a beneficiat de prezenta a 12 jurnalisti, platiti de catre Pierre De Coubertin (parintele spiritual al JO) pentru a infatisa lumii o manifestare care se dorea de mare anvergura. Astazi, la Beijing vor fi aproximativ 20.000 de jurnalisti pregatiti sa redea Olimpiada pe intreg mapamondul.

Editia din anul 1948 a JO (gazduita de Londra) a fost cea care a dat startul pentru drepturile de mediatizare a competitiei, pe atunci BBC platind 4.000 de dolari pentru a avea drepturile de exclusivitate a celei mai populare competitii sportive.

Drepturile de televizare ale JO au inceput sa creasca din punct de vedere al costurilor incepand cu editia din 1960, gazduita de Roma, acolo unde s-au platit 2.8 milioane de dolari pentru a reda Olimpiada pe suport tv.

La 24 de ani diferenta, manifestarile desfasurate sub egida celor cinci cercuri olimpice deveneau deja o importanta afacere pentru comerciantii media, cei care plateau sume de zeci de milioane de dolari pentru a prezenta imagini de la Olimpiada gazduita de Los Angeles (1984).

Comitetul Olimpic International a vandut drepturile de imagine ale Olimpiadei de la Beijing catre CCTV (China Central Television) si catre un site australian, in urma acestei afaceri (care include si imaginile furnizate la JO de iarna) forul olimpic fiind cu aproximativ 2.5 miliarde de dolari mai bogat.

Se preconizeaza ca pentru Londra (locul de desfasurare al viitoarelor Jocuri Olimpice) costurile totale pentru suportul media vor fi in jurul sumei de 3 miliarde de dolari.