Pirelli, furnizorul pneurilor din Formula 1, isi apara "marfa", dupa ce mai multi piloti au spus ca nu se simt in siguranta pe circuit deoarece sunt loviti de bucatile de cauciuc ce se desprind in timpul cursei de pe pneuri. Oficialii de la Pirelli spun ca aceasta situatie este "o consecinta normala a degradarii rapide a pneurilor".

Pirelli, furnizorul pneurilor in Formula 1Foto: Reuters

Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Vitaly Petrov sau Paul di Resta sunt doar cativa din pilotii de Formula 1 care au criticat noile pneuri. La cererea oficialilor Formulei 1, Pirelli a fabricat pneuri ce se consuma rapid, pentru a spori spectaculozitatea curselor. Pilotii se plang insa ca bucatile de cauciuc ce se desprind de pe pneuri ii lovesc in timpul curselor, campionul en-titre, Vettel, descriindu-le ca fiind niste "gloante".

Resturile de cauciuc, ce cantaresc 10-20 grame, au existat intotdeauna, insa cele ale pneurilor Pirelli sunt mai moi si mai mari decat cele din trecut.

Paul Hembery (Pirelli) a declarat ca aceasta problema e o consecinta normala a pneurilor ce se consuma rapid, mentionand insa ca vor incerca sa micsoreze cantitatea bucatilor de cauciuc ce se desprind de pe pneuri: "Dupa ce s-au jucat toate strategiile, ultimele zece tururi de la Sepang au fost absolut palpitante. Dar nu poti sa faci omleta fara sa spargi oua sau, in cazul Malaeziei, cauciucuri".

"Bucatile de cauciuc de pe circuit sunt o consecinta normala a degradarii rapide ce a dus la curse mai spectaculoase. Toate acele resturi trebuie sa se duca undeva, asa cum a fost si in trecut. Acestea fiind spuse, suntem aici pentru a servi interesul echipelor si vom cauta sa reducem numarul resturilor cauciucurilor in viitor. Dar acest lucru nu ne va schimba filosofia fundamentala: vrem sa dam intrecerile inapoi pilotilor", a adaugat oficialul Pirelli, citat de Autosport.

Pirelli spera ca temperaturile scazute de la Shanghai, acolo unde se vor intrece concurentii in acest week-end, sa duca la o degradare a pneurilor cu 30% mai mica decat in Malaezia.