Formula 1/ Sanctiuni mai dure pentru pilotii agresivi
Dupa ce vineri Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor (WMSC) s-a intrunit pentru a aproba o serie de modificari in Formula 1, printre care si introducerea unor motoare "verzi" incepand cu 2013, FIA a publicat luni Regulamentul pentru sezonul 2011.
In 2010, Michael Schumacher a fost sanctionat pentru comportament nesportiv in cursa de la Hungaroring, dupa ce l-a impiedicat pe Rubens Barrichello sa-l depaseasca, fiind aproape de a-l trimite pe brazilian in zidul de protectie. Incepand de anul viitor insa, pilotii nu vor avea voie sa faca mai mult de o schimbare de directie in momentul in care incearca sa isi apere pozitia: "Manevrele de natura sa impiedice alti piloti, cum ar fi mai mult de o schimbare de directie pentru a-si apara pozitia, aglomerarea deliberata a unei masini dincolo de marginea pistei sau orice alte schimbari anormale de directie, nu sunt permise".
Pilotii ar trebui, de asemenea, sa nu paraseasca pista, asa cum au facut anumiti piloti in acest sezon, in incercarea de a obtine un avantaj. "Pilotii trebuie sa stea pe pista tot timpul. Liniile albe ce definesc pista sunt considerate parte a pistei, insa nu si bordurile. Se va considera ca un pilot a parasit pista daca nicio parte a monopostului nu ramane in contact cu pista. Daca o masina paraseste pista, indiferent de motiv, poate reintra pe circuit atunci cand este in siguranta si nu obtine vreun avantaj", se arata in noul Regulament.
De asemenea, pilotii din coada plutonului trebuie sa permita masinilor mai rapide sa le depaseasca la prima ocazie posibila. Orice pilot ce ignora steagurile albastre ce indica faptul ca o masina mai lenta ar trebui sa permita depasirea, va fi anchetat de comisari.
Inainte, comisarii puteau impune sanctiuni ca un drive-through, penalitati de timp sau sa-i retrogradeze un anumit numar de locuri pe grila de start pe piloti. Din 2011, comisarii vor putea chiar sa ii excluda din clasamentul cursei respective sau sa-i suspende pentru urmatorul Mare Premiu.
FIA planuieste sa introduca si un program de lucru pentru personalul echipelor la cursele de F1. Astfel, mecanicii nu vor mai avea voie sa lucreze intre orele 24:00 - 06:00 inaintea antrenamentelor de vineri si intre 01:00 - 07:00 inaintea antrenamentelor de sambata. Fiecare echipa va avea dreptul la patru exceptii de la regula in decursul unui sezon.
Click aici pentru a citi Regulamentul Formulei 1 pentru sezonul 2011.

Povestea tinerei din Bacău care ține spectacole de stand-up comedy în Europa în patru limbi diferite și l-a făcut pe Seinfeld să râdă
INTERVIU Vestea bună și vestea proastă despre tulpina SARS-CoV2 din Africa de Sud, confirmată în premieră în România: Cât de ușor se transmite și cât de eficiente sunt vaccinurile împotriva ei?
Noua LISTĂ a țărilor din zona galbenă / Republica Moldova, Italia, Spania, Franța sau Marea Britanie, pe listă
Unul din cei doi pacienți din România infectați cu tulpina africană a SARS-COV2, fosta jurnalistă Liana Alexandru, povestește aventura sa COVID-19: cum s-au încurcat rezultatele testelor și cum voluntarii au salvat situația
CDC-ul american are un ghid cu sfaturi în cazul unei apocalipse zombi / Dr. Seuss, în topul vânzărilor Amazon după ce a fost acuzat de rasism / Nou film Star Trek, nou serial Terminator, confirmate
FOTOGALERIE Primăria Capitalei a montat anul trecut 500 de stații STB noi, de aproape 10.000 de euro bucata. Deși nu le-a plătit încă, o parte au fost deja vandalizate
Nu spectacolul, nu competitia.
Eu as propune ca mecanicii sa lucreze 35 ore pe saptamina, ca în Franta; si sa aiba weekendul liber. Ce naiba, nu este nici un sindicat al mecanicilor în F1?