Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor (WMSC) s-a intrunit, vineri, in ultima sedinta din acest an, la Monaco, si a aprobat o serie de modificari in regulamentul Formulei 1. Astfel, oficialii au hotarat sa renunte la articolul prin care se interziceau ordinele de echipa, dar si sa introduca, incepand cu sezonul 2013, motoarele verzi.

Ordinele de echipa, permise din 2011Foto: Reuters

WNSC a aprobat introducerea unui motor nou din 2013, subliniind angajamentului FIA pentru a imbunatati sustenabilitatea si de a se adresa nevoilor industriei de automobile. Aceste motoare vor reduce cu 35% consumul de carburant si vor cuprinde sisteme de recuperare a energiei, mentinand insa nivelul actual de performanta al monoposturilor.

De asemenea, a fost aprobata introducerea unei aripi spate mobile incepand cu 2011, ce va favoriza depasirile. Aripile vor fi manevrate de piloti, acestia putandu-le folosi atunci cand sunt la o secunda fata de monopostul pe care incearca sa-l depaseasca. Distantele dintre masini vor fi monitorizate electonic de FIA si aripile vor fi pornite atunci cand pilotul din spate este la distanta indicata.

Alte modificari aprobate:

- reintroducerea pneurilor intermediare din 2011

- un amendament prin care cutiile de viteze trebuie sa fie folosite cinci curse consecutive si nu patru

- introducerea unei reguli prin care directorul cursei poate inchide linia boxelor in timpul curselor din motive de siguranta

- au fost clarificate situatiile in care pilotii pot depasi safety car-ul

- permiterea introducerii panourilor anti-intruziune pentru a proteja picioarele pilotilor

- discutiile prin radio ale echipelor vor fi disponibile pentru detinatorii drepturilor de televizare

- articolul prin care se interzic ordinele echipelor este sters. Echipele trebuie sa tina cont de faptul ca orice actiune de natura sa discrediteze acest sport va fi tratata in conformitate cu articolul 151c din Codul sportiv international

- in 2013, fiecarui pilot ii va fi permisa folosirea unui numar de cinci motoare pe an (fata de opt permise in acest sezon), urmand ca in urmatorii ani limita sa fie de patru

Federatia Internationala de Automobilism urmeaza a-si da aprobarea in ceea ce priveste aceste modificari in zilele urmatoare.