Ferrari a reusit un un-doi in Marele Premiu al Germaniei, insa performanta echipei este pusa in planul secund, prim-planul luandu-l modul in care "Scuderia" a "aranjat" podiumul. Felipe Massa putea obtine prima sa victorie din acest sezon intr-un moment important din viata sa, deoarece in ziua cursei s-a implinit un an de la cumplitul accident pe care brazilianul l-a suferit pe circuitul de la Hungaroring. Dorind sa inlature aceste controverse, seful echipei italiene, Stefano Domenicali, a explicat ceea ce s-a intamplat din punctul sau de vedere.

Ferrari, dubla la MP al GermanieiFoto: Reuters

Massa a fost depasit de coechipierul sau dupa 49 de tururi din cursa din MP al Germaniei, la putin timp dupa ce a fost informat de echipa ca Alonso este mult mai rapid decat el. Comisarii cursei au analizat situatia la finalul cursei si au decis ca echipa sa fie amendata cu 100.000 de dolari. "Am decis sa sa nu depunem apel al decizia luata de comisari dupa cursa, deoarece suntem increzatori ca cei din Consiliul FIA vor sti cum sa evalueze faptele corect", a declarat Stefano Domenicali.

"Atat Felipe cat si Fernando au avut starturi bune, spaniolul strecurandu-se intr-o maniera decisiva pe langa Vettel iar brazilianul profitand de culoarul ce s-a deschis in fata sa. Felipe a fost foarte rapid pe pneurile soft, dar s-a chinuit putin pe cele hard, ceea ce a insemnat ca Fernando a putut sa se apropie de el si apoi sa il depaseasca atunci cand coechipierul sau a decis ca este mai bine sa nu creeze o situatie riscanta, avand in vedere si faptul ca in spatele lor Vettel se apropia", a explicat boss-ul Ferrari pentru Autosport.com.

In ceea ce priveste ordinele echipei catre Massa, Domenicali a precizat: "Situatia a inceput de la faptul ca noi am vrut sa ne asiguram ca nu vom avea o intamplare dificila intre pilotii nostri. Acest lucru il vroiam noi. Intotdeauna punem interesele echipei inaintea intereselor personale. I-am furnizat o informatie lui Felipe despre ceea ce se intampla, deoarece deja am vazut in trecut ca anumite situatii ar putea sa nu dea echipei cele mai bune rezultate. Aceasta este informatia pe care am vrut sa i-o dam si i-am lasat pe piloti sa inteleaga si sa o ia in seama pentru a se asigura ca echipa obtine cele mai bune rezultate. E pacat ca intr-o situatie ca aceasta, cu o performanta extraordinara, toata lumea se concentreaza pe acest lucru".

Intrebat de ce Rob Smedley i-a cerut scuze lui Massa dupa ce Fernando Alonso a trecut pe primul loc, Domenicali a explicat: "Nu au astfel de scuze. Trebuie sa luati in considerare faptul ca Rob Smedley are o relatie foarte buna cu Felipe. Acesta este cheia succesului lor. I-a dat acea informatie lui Felipe, a vazut ceea ce s-a intamplat si nu a fost fericit ca masina nu era prea rapida. De aceea si-a cerut scuze. Ca a fost mai incet decat celalalt".

Felipe Massa putea obtine o victorie la fix un an de la accidentul sau de pe circuitul Marelui Premiu al Ungariei, insa a pus interesele echipei mai presus de ale sale: "Stim ca era foarte important pentru Felipe. El merita o victorie cat mai curand", a adaugat Domenicali.

Brazilianul a trebuit sa se multumeasca in Germania cu locul al doilea, mentionand la sfarsitul cursei ca a facut cel mai bun lucru pentru echipa: "Din punctul meu de vedere nu a fost un ordin al echipei: inginerul meu m-a tinut in permanenta informat de ceea ce se intampla in spatele meu, in special cand ma chinuiam putin cu pneurile hard. Asa ca am decis sa fac cel mai bun lucru pentru echipa si o dubla la final este cel mai bun rezultat posibil, nu-i asa?".