FIA a avut, luni, o intalnire cu echipele participante in sezonul 2010 in Formula 1, in cadrul careia au ajuns la o intelegere cu privire la schimbarea sistemului de punctaj, a regulamentului pneurilor, dar si a folosirii dublu-deflectoarelor. Consiliul FIA urmeaza a se intruni in urmatoarele 48 de ore pentru a adopta modificarile.

Schimbat in decembrie 2009, sistemul de punctaj din Formula 1 va suferi modificari inaintea inceperii sezonului 2010, sistemul 20-15-10-8-6-5-3-2-1 urmand a fi schimbat cu cel 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.

Regulamentul pneurilor va fi si el schimbat incepand cu acest sezon. Astfel, numarul de seturi de pneuri de uscat va fi redus de la 14 la 11 pentru fiecare Mare Premiu. O alta modificare va viza pneurile monoposturilor care participa in ultima sesiune de calificari, pilotii fiind nevoiti sa inceapa cursa cu aceleasi pneuri folosite in Q3.

"Pentru a incuraja echipele sa testeze in timpul sesiunilor de antrenamente de vineri, un set de pneuri trebuie returnat inainte de startul celei de-a doua sesiuni de antrenamente si doua seturi inainte de inceperea celei de-a treia sesiuni", anunta FIA.

Un alt subiect discutat in cadrul intalnirii de luni a fost cel al deflectoarelor. Aceste dispozitive, care ofera mai multa aderenta in partea din spate a monopostului, au creat controverse in sezonul trecut, atunci cand echipele Brawn, Toyota si Williams si-au fabricat propriile versiuni, total schimbate fata de cele folosite de celelalte echipe. Astfel, s-a stabilit ca dublu-deflectoarele vor fi interzise incepand cu 2011, urmand ca si dimensiunea deflectorului principal sa fie redusa de la 175mm la 125mm.