Evenimentul auto din jurul Palatului Parlamentului a fost mutat anul acesta la Budapesta. Organizatorii dau vina pe Primaria Capitalei
Cursa care trebuia sa se tina intre 7 si 9 august in Bucuresti va fi mutata pentru intervalul 29 - 30 august pe circuitul Hungaroring din Budapesta, data urmand a fi supusa validarii la consiliul FIA World Motor din 22 iunie. FIA mai noteaza ca etapa se va transforma, cursele de o ora adaptate unui circuit stradal urmand sa tina acum doua ore, in formatul clasic al unui circuit de motorsport.
Organizatorii explica intr-un comunicat pe site-ul FIA. "In 2006 compania Bucharest Ring S.R.L a semnat cu municipalitatea orasului Bucuresti un contract in baza caruia avea dreptul sa organizeze si sa promoveze competitia pana in 2015 (...) Competitia a fost un succes in 2007 si 2008, dar in ciuda contractului existent, municipalitatea orasului Bucuresti nu s-a achitat de obligatiile care prevedeau ca trebuie sa permita companiei Bucharest Ring sa organizeze Bucharest City Challenge si in 2009", spune compania.
Organizatorii spun ca nu au alta optiune decat sa anuleze evenimentul, dat fiind ca Primaria nu si-a respectat obligatiile.
Evenimentul auto a starnit multe controverse, in special legate de blocarea indelungata a circulatiei cu multe zile inainte de curse. In plus, a existat o permanenta disputa intre cine urma sa organizeze cursa. Astfel, primele doua editii au fost organizate de Bucharest Ring firma neamtului Hartmut Beyer, care insa a fost puternic contestat de Nicolae Serbu, care sustine ca detine patentul pentru cursa in cauza.
Miza organizarii unei astfel de competitii o reprezinta sumele de bani atrase de la sponsori precum OMV, Vodafone sau Pepsi. Pentru editiile din 2007 si 2008 organizatorii au beneficiat de sponsorizari in valoare de 30 de milioane de euro.
Evenimentul cataogat in mod gresit de multi ca fiind raliu, a suparat multi bucuresteni din cauza restrictiilor de circulatie. In plus, au ramas de pomina imaginile cu cainele patrunzand pe pista, iar anul trecut s-a facut si o petitie online pentru interzicerea evenimentului.
Totusi, au fost si voci care considerau ca evenimentul este o ocazie ideala pentru ca Bucurestiul sa devina mai cunoscut pe plan international, sa atraga turisti si invitati de marca.
Bucharest City Challenge - Ultima zi - Confirmari, rasturnari, Dacii buclucase
Bucharest City Challenge - ziua 2 - Canicula, putina politica si masini de sute de cai
Cititorii HotNews.ro despre raliul din Capitala: Inutil, scump, zgomotos. Dar si o sansa de a ne face cunoscuti

O treime dintre pacienții cu Covid-19 se întorc în spital în următoarele 5 luni cu boli de inimă, de ficat sau cu diabet, iar unul din opt moare - amplu studiu britanic
Axionul ar putea să existe - Apar noi dovezi despre o particulă misterioasă a cărei poveste a început acum peste 40 de ani
Tiger, HBO Go: Un documentar despre mărirea și decăderea celui mai bun jucător de golf din toate timpurile. Dar nu numai
Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Ca lujerului am inteles ca se inchide
Ia zi desteptule de ce trebuia oprit? Pentru ca aducea niste bani la bugetul primariei? Pentru ca intretinea soseaua din jurul Palatului Parlamentului pe gratis? Pentru ca mai auzeau 600 milioane (telespectatori din lumea intreaga) de Bucuresti si Romania? Pentru ca deraja cateva ore cativa securisti din cele cateva blocuri de pe traseu?
2. Restrictiile de circulatie erau un abuz contra bucurestinilor si faceau si mai greu de acces anumite zone din capitala.
3."Beneficiile" de imagine erau zero, pt. ca manifestarea era prea modesta pt. a fi bagata in seama de site-uri sau canale tv straine majore. Dimpotriva, apareau imagini penibil de jenante, cum a fost aceea cu cainele vagabond..
4.Cativa jmecheri bagau bani in buzunar pe seama unor abuzuri si a poluarii Bucurestiului.
5. Chiar si la Budapesta exista petitii pt. interzicerea unor astfel de manifestari "toxice".
4.
batranii si copiii care nu sunt putini in zona dens populata din apropierea traseului(basca cinci hoteluri mari ) fac ca acesta asa zisa imagine a orasului in afara, sa denote slutenia mintala a unei ,,administratii de doi lei "din capitala unei tari bananiene.
hai ca suntem niste gentlemani :) si ne permitem sa ajutam ungrui cu inca vreo 200 de milioane :)
In orice caz , eu cred ca nu facea asa mre paguba in Bucuresti acest eveniment decat sa zicem cetateni bucuretsiului :)
Bravo :)
In realitate e vorba de 1 miliard de forinti, adica de cateva milioane de euro, atat :)
La rahatul in care se afla acum Ungaria, daca un raliu le aducea atata se chinuaiu deja sa mai faca vreo 3-4, sa aiba cu ce plati salarii si pensii la unguri fara sa se imprumute cu 25 de miliarde de euro de la FMI si UE, ai inteles?
Insa, hotelurile sunt full, cu rate chiar marisoare. Turistii umplu restaurantele si freaca taxiurile sau ard benzina ungureasca si platesc matrica. Cei din sate ofera cazare sau camping. Si stiu oameni care profita de eveniment sa stea o saptamana intreaga sa vada orasul, se se plimbe pe Dunare sau sa mearga prin imprejurimi. Cine pierde si cine castiga?
Eu unul nu am vazut localnici tristi de un asa eveniment, ba din contra. Pana si politistii de la rutiera sau frontiera ne recunosteau dupa sapca sau tricouri si ne zambeau si ne faceau cu mana.
Iar daca blocajele din Budapesta ar fi o catastrofa, atunci nu inteleg de ce se construieste BalatonRing avand deja licenta de MotoGP. Oare ca produce bani si aduce turisti in plus la celebrul lac? Ca produce bunastare si locuri de munca? Nu cumva e o mica piesa dintr-un puzzle care face ca o tara si cetatenii ei sa evolueze?
Numai ca sa vedeti ce s-a intamplat, n-o sa va vina sa credeti. Intr-o zi a venit unul, Alexandru C, ne-a dat pe toti jos din metrou si a fugit cu el in Tara Prostilor. De atunci nu mai avem metrou in Rahova.
Ii raspund pe acesta cale lui Alexandru C (sper sa nu fie o coincidenta de nume) si-l rog sa se intoaca cu metroul din Tara Prostilor, ca poate la anul o sa fie iar raliu la Casa poporului, si n-o sa am ce metrou sa iau.
Buna, foarte buna!!
Presupun ca te-ai referit la Tara Prostilor, nu? Ca metroul nu s-a intors inca in Rahova.
Eu la comentariul asta ma refeream in caz ca nu ti-ai dat seama. Pe traseul ala e metrou dar prietenul alin pentru ca e fin trebuie sa mearga cu masina si sa aglomereze traficul ca astia ca tine sa ramana blocati.
Si referitor la ce spui tu (am citit ce a scris domnul respectiv), cine crezi ca ia masina din Cotroceni sa mearga la Unirii, in loc sa ia metroul? Sunt mari sanse ca omul sa fi venit din alta zona, si sa fi retinut ca din Cotroceni (unde, probabil, a dat de dracu') si pana la Unirii (pret de o statie de metrou) a facut 2 ore.
Tin minte ziua respectiva (a fost prima zi in primul an de desfasurare) cand desi se anuntase ce se blocheaza toti au luat-o pe acolo. In zilele urmatoare nu s-a mai circulat la fel de rau.
Niciodata nu e bine, ne gandim doar la propria persoana si nu mai departe de maine. Pacat.
- merg cu tramvaiul / autobuzul la serviciu
- merg cu metroul la serviciu
- merg cu autobuzul /tramvaiul + metroul la serviciu
Crezi ca cei care merg cu masina la metrou sunt oameni normali? Poate cei din Germania, care stau la periferia oraselor, dar eu nu-i cunosc, am citit despre ei pe Hotnews pe la diverse topicuri. Dar in Bucuresti? Nu pot sa ia tramvaiul sau autobuzul pana la metrou? Sau daca tot au luat masina, sa mearga pana la serviciu cu ea?
O gramada cred eu ca ar insemna cel putin 10-15 oameni. Destul de multi. Imi poti spune unde stau, unde lucreaza si la ce statie de metrou merg cu masina? Macar pentru 3 din ei.
Si mai e ceva: toti sunt destepti, ironici si duduie de sfaturi, dar inca n-am vazut un sfat viabil pentru Rahova - 13 Septembrie (altul decat sa stea acasa cand e "raliu"). Tu ce ne propui sa facem in situata (ipotetica, ha ha ha) in care ar fi raliu la casa poporului?
In Germania sau Austria, am mers, chiar daca aveam masina inchiriata la dispozitie, si cu metroul, si cu trenul, si cu picioarele cale de mai multi kilometri. Nu mi-a cazut rangul, nu s-a uitat nimeni ca la urs la mine cu geanta pe umar, ba chiar am descoperit ca si "localnicii" fac acest lucru zilnic (unii foarte multi km pe bicicleta). Am dat buna ziua, am facut conversatie cu unul sau cu altul, ne-am urat o zi buna. O fi anormal?
Imi pare rau ca nu stiu zona Rahova atat de bine, insa daca nu ma insel exista ceva iesiri catre centru cu tramvaie sau autobuze. Iar Rahova n-as spune ca e la o distanta enorma care sa nu permita un mers pe jos de 20 de minute.
Tu de ce nu mergeai atunci doar cu RATB / metrou? Stiu zona ta cam cat stii tu Rahova :)
Cu Rahova e alta poveste, ai practic doua variante sa ajungi la Unirii: pe 13 Septembrie sau pe Calea Rahovei. Zona e suficient de sufocata (e mai mare ca intindere decat pare si nu ai nicio varianta fezabila pentru metrou in apropiere) incat e dificil sa circuli si cand nu e restrictionata circulatia. Iar cand se intampla, e dezastru, pentru ca Regina Maria (portiunea finala de drum) are 2 benzi, din care una e linia de tramvai. Iar daca nu stii scurtaturi si variante secundare, e nasol. Solutia cea mai buna e o bicicleta / scuter, pentru cine are curaj.
Traiasca primarul holocaustului si a(l)coli(s)tii lui.
Tu oricum vei avea liniste ca sigur nu locuiai in zona respectiva asa ca lasa textele astea.
Si aminteste-ti cate cauciucuri au ars dupa eveniment. Pagube colaterale?
1. acel traseu este cu un istoric aparte si e cu mult peste ce ar putea exista in Romania
2. neplacerile "numerosilor" localnici din Monaco nu se compara cu cele cateva sute de mii de bucuresteni care trebuie sa suporte blocaje inutile (zonele Rahova si 13 Septembrie sunt practic inaccesibile) si zgomot infernal (in Parcul Izvor n-ai nici o sansa sa stai cu copilul in timpul concursului)
3. traseul din Monaco este mult mai bine gandit decat invarteala din jurul Parlamentului
4. incompetenta primariei nu e numai in mutarea acestui concurs ci si in gasirea unei alternative pentru ca el sa se poata desfasura decent si fara sa cauzeze probleme (in afara orasului)
2. "in Parcul Izvor n-ai nici o sansa sa stai cu copilul in timpul concursului"
WTF????
Nici cand ploua nu ai cum sa stai in parc cu copilul. Intrebarea unui om cu un IQ abia sarit de 0 ar fi: De ce ai vrea sa iti aduci copilul in parc in acele 2 ore cat tine cursa???
Cu putina credinta poti muta muntii, dar cu ceva intelepciune ii vei lasa la locul lor.
3. Am o vaga impresie ca nu ai nici ceqa mai vaga idee despre cum arata sau cum este organizat/gandit traseul din Monaco.
4. Faptul ca era un "traseu de oras" il facea special.
2. intr-o zi de weekend chiar ai multe alternative de plimbat in oras, nu ? cu un asemenea eveniment iti cam piere si alternativa de a te plimba in acea zona (cu sau fara copil) ... si daca nu stiai : evenimentul are loc in mai multe zile cu mai mult de 2 ore / zi (incalzire, calificari, cursele propriu zise pe categorii)
3. am o mare idee despre cum arata acel traseu iar daca tot vrei sa insisti in a face comparatia cu Monaco tin sa te intreb o chestie tehnica: care e viteza maxima pe care o poti atinge pe acel traseu si care este nivelul de periculozitate pentru spectatori in acea sectiune de viteza maxima?
4. un traseu de oras se preteaza la un oras care nu are probleme majore de infrastructura sau de trafic... dar presupun ca n-ar interesa pe nimeni un circuit de viteza in Pitesti (de exemplu)
Matale ai fost la Monaco sa vezi cum sta treba acolo sau vb sa ne falam in vorba ?
Istoria se construieste de azi ; daka suntem asa de pretentiosi de ce draq nu emigrati?
Si eu stau tot in Rahova si nu imi cade rangu daca merg pe jos (oriucm iarna e blocaj total in zona asta daca ploua sau da o zpada mica). Poti sa-ti duci plodu' si un parcul Carol ca sa nu-l mai streseze nimeni.
Dar e mai simplu asa sa acuzam degeaba pe toata lumea.
Pun pariu ca si in viata de zi cu zi sunteti niste oameni de nimic care decat criticati si atat si mai veniti cu explicatii stupide si nefondate.
Oare Mihaela Radulescu o sa ia tramvaiul sau autobuzul la anul, ce zici, Florine?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/northern_ireland/8104287.stm
Calde multumiri din partea locuitorilor din 13 septembrie!
Si nu mai manjiti Primaria, cand vine vb de respectat ceva nu aveti voie sa deschideti gura.
Aviz investitorilor - se cauta circuit/pista pentru intreceri auto/moto !!!
cursele cu masini sunt boring as hell, zgomotoase si generatoare de nervi in trafic. adio!
Orice ne-ar ridica prestigiul ca natiune si tara, trebuie sa dispara, deoarece trebuie sa devenim o noua tara, numita "rromia" !!!
Oprescu nu are bani sa faca nimic altceva in acest oras, / !!
Iar provincialii frustrati, ar fi bine sa se abtina de la comentarii deplasate si sa-si vada mai departe de muncile lor agricole....
Fara prostii de genul "luati metroul", sau treceti la sapa.
Duca-se naibii in Budapesta!
Intelepciunea romanului a triumfat din nou!
partea proasta: avem in primar incompetent, si in ritmul asta va distruge si ce e bun.
si sunt de o mie si una de ori locuri mai bune si mai frumoase in care poti colabora mai bine cu oamenii
Nu mai construiti nimic, nu mai faceti niciun eveniment, nu mai taiati niciun copac...ramaneti cu preafrumosul si relaxantul Bucuresti!
Unii handicapati nu pot renunta la "confortul" lor pentru cateva zile in care se organizeaza un eveniment international :(
Nu meritati nimic in orasul vostru!
Veniti in provincie, organizatori de curse, spectacole si ce mai vreti, noi va primim cu drag! Nu ne deranjeaza nici zgomotul motoarelor si nici fumul pe perioada unei curse! Dorim, chiar, asa ceva.
Da, luati voi marele concurs al lui peste prajit in orasul vostru. Nici o suparare. Sa apareti la teveu, sa aveti faima si spectacol si toate alelalte.
2. Un circuit stradal in jurul "mausoleului" era cea mai logica alternativa. Monaco e doar un exemplu. Insa mai avem Pau in WTCC, mai avem cursa F1 din Singapore, avem circuit stradal in Marakesh pt.. WTCC, avem Norisring pentru DTM, doar ca sa scoatem cateva la repezeala. Sa nu uitam ca si pentru cursa de 24 de ore de la Le Mans, se inchide un drum public.
3. Lipsa de audienta este cauzata de indobitocirea crunta la care asistam. Biletele au fost rezonabile ca pret, ba chiar sa si intrat gratuit, insa am fost "educati" ca toate evenimentele sunt "moca", nu trebuie sa platim pentru un artist ca vine oricum la vreo paranghelie sau cantare cu mici si bere.
4. Banii din sponsorizari nu intra in buzunarul promoterului. Sunt cheltuieli uriase pentru organizare, taxe catre FIA, conditii ce trebuiesc asigurate participantilor. Daca suntem putini corecti, am putea vedea ca o parte din bani au ramas bine merci in Romania, lucrari de tot felul fiind subcontractate (mai ales in al doilea an) firmelor romanesti care au lucrat cu muncitori romani. Banii in capitalism circula si prin circulatie produc bunastare.
5. FIA GT si British F3 nu sunt competitii cu audiente uriase, insa pot fi oportunitati de promovare. Daca presupunem ca toate conditiile sunt indeplinite, oamenii vin pentru un weekend de spectacol, este usor de inteles ca sponsorii incep sa vina cu mai mare interes, audienta TV creste incet, parcul Izvor incepe sa gazduiasca evenimente conexe, Dacia Logan Cup (luata in deradere de multi "spectatori") poate oferi o oportunitate pentru tineri cu talent adevarat de a demonstra ce pot. Si incetul cu incetul evenimentul "amorseza", aduce bani Bucurestiului.
6. O competitie sportiva, indiferent care ar fi ea, este un bun prilej de a scoate in fata anumite valori: munca, talent, fair-play... Dupa 24 de ore de urmarit cursa de 24 de ore de la LeMans, poti vedea adversari pe pista cum se felicita cu maxima sinceritate, cum cei care termina isi imbratiseaza echipa care a muncit pe branci sa poata ajunge acolo. In Bucuresti, anul trecut, am vazut burtosi sorbind bere si urland singurele cuvinte din vocabularul lor limitat (p***, m***). Cand am asistat la un accident in virajul 9, "spectatori" au inceput sa se hahaie, sa fluiere, sa-l trimita pe sarmanul tanar din F3 la cratita, lipsindu-i creierul care sa-i spuna ca acel tanar a ajuns acolo dupa foarte multi ani de pilotaj si enorme eforturi materiale, fizice si psihice.
Intr-adevar, nu avem nevoie de Bucharest Ring. Sau e mai corect formulat ca nu meritam in orasul lui Felcerescu acest Bucharest Ring?
Traiasca Romania! Totul sa fie interzis !
Cum poti sa compari jungla din bucuresti cu traficul si viata din Monte Carlo?????
Si una si alta conduc tot acolo: nu meritam nimic mai mult decat ce avem: Oprescu si Udrea.
Lasa sa fie si asta castigul ungurilor care ne-au lasat cu 50 de ani in urma in orice privinta, incepand de la civilizatie, nivel de trai si pana la turism.
Sa traiti bine ! Si cu Udrea si cu Oprescu si sa aveti cu totii parte numai de liniste si de loc cu verdeata...
uitati-va unde organizeaza Ungaria cursa asta, si anume pe Hungaroring, care intamplator NU e situat la doi pasi de centrul Budapestei. uitati-va inainte sa vorbiti, hai ca exista harti pe Gugal.
In sfarsit Primaria ia o decizie buna si pune interesul cetatenilor mai presus decat interesul financiar al unei maini de profitori.
Deci:
1. Azi am facut o ora jumate din dr.tabeleri pana la unirii. Daca eram baiat destept luam 41 si metroul si o rezolvam sub o ora. Dar din pacate m-am grabit, si am plecat la o ora de maxima aglomeratie, 8-9 dimineata (de obicei mai tarziu e ok). Deci chestia cu aglomeratia din timpul circuitului nu tine, asa e tot timpul.
2. De obicei prin zona circula multe masini care evident fac zgomot si polueaza. Poate daca le iei insumat, polueaza atat fonic cat si chimic cu mult mai mult decat masinile de circuit. Deci si motivul asta cam pica. Mai ales ca si la Monaco tot benzina aia cred ca se foloseste, ca doar aia acolo nu merg cu apa si emana parfum si ozon?!
3. Intr-adevar zgomotul produs de masinile de cursa este infernal, se aude pe prel. ghencea pana in dr. taberei. Dar de observat ca cursele tin putin (sesiuni de 1-2 ore pe parcursul a 2-3 zile).
Cam asta e parerea mea. Evident nu e impartasita de toata lumea, oricand vor fi carcotasi, oricand vor exista diversi care vor avea alte pareri poate subiective, poate obiective. oricum nu poti impaca pe toata lumea, idiferent de problema.
Imi place ca la concerte nu se sesizeaza nimeni, nimeni nu protesteaza cand in parcul Izvor se monteaza corturi, se fac mici, se canta in boxe noaptea, se calca iarba, se .., se....etc. S-a isterizat cineva? Nu am vazut.
asteptam si Autostrada Cretino-Suspendata de la fratele lu marean.
Dar noi suntem un pic mai multumiti ca s-a terminat cu mizeria aia de cursa, in timp ce tu ramai un frustrat care injura pe forum.
Ca simplu spectator al raliului desfasurat anul trecut, am ramas foarte dezamagit de organizare !!! Nu inteleg de ce arunca pisica in bratele Primariei pt ceva ce ei oricum nu ar fi putut face ca la carte
Nu numai ca in Blocurile din jurul evenimentului stau fosile umane care au 80 de ani si care nu suporta nici bazaitul pe care`l produce o musca, nu numai ca suntei atat de incompetent sa organizati o competitie de interes local, poate si national(am cunostinte care au venit din Timisoara pentru eveniment), nu numai ca nu stiti ce este acela un"rali" care poate produce bani, nu in timp receor, adica 2 secunde, cam cat ii trebuie unei masini din FIA GT sa ajunga suta ci produce bani in cativa ani...stimabilule Domn Oprescu...v`ati gandit si la restul de oameni, din Bucuresti, care isi doreau un astfel de eveniment ? Care s`au saturat sa le vada doar la tv si doar prin straini pe circuite nationale ?
Poate, stimabilile Domn Oprescu, sunteti doar invidios de publicitatea adusa de eveniment si nu mai iesiti dumneavoastra in evidenta cu acel "magnific" CARNAT !
O zi buna stimabilule Domn Oprescu...
o astfel de cursa se transmite pe mai multe canale consacrate, si evident apar sponsorizari, event manageri, vedete adica sintetizand: bani...bani care acum o sa mearga in budapesta, ca si asa calitatea vietii e mai 'rea' acolo decat in bukarest.
ca nu o sa se mai tina cursa asta, nu va ajuta cu prea multe: in trafic tot o sa stati, o sa inhalati acelasi praf, si aceeasi draguti participanti la trafic o sa va scuipe pe parbriz...
doar ca acum aveti un motiv mai putin (de parca si erau multe) cu ce va lauda....
ps: hai cu micii si berea gratis pentru imbecili.