Noile reglementari impuse de FIA le dau batai mari de cap tuturor celor implicati in Marele Circ, cea mai importanta decizie la nivel de motor fiind aceea conform careia un pilot poate folosi 8 unitati de-a lungul intregului sezon. Acestia nu vor mai fi obligati sa utilizeze un singur motor doua Mari Premii la rand, putandu-le schimba intre calificari si cursa propriu-zisa, informeaza updatef1.com.

Pentru reducerea semnificativa a costurilor s-au luat urmatoarele decizii privind motorul:

- fiecare pilot are voie sa foloseasca 8 motoare de-a lungul intregului sezon 2009, eliminandu-se obligativitatea de a folosi un singur motor la doua Mari Premii consecutive (asa cum a fost in 2008)

- pilotii vor avea libertatea de a alege un motor nou sau unul deja folosit in functie de fiecare Grand Prix in parte (aceasta masura a fost introdusa in special pentru cursele de la Spa si Monza, unele dintre cele mai grele pentru motor si care sunt consecutive in calendarul competitional)

- penalizarile vor intra in vigoare numai dupa ce pilotii vor folosi toate cele 8 motoare la care au voie intreg sezonul

- va exista posibilitatea ca un pilot sa concureze cu un motor in calificari si cu altul in cursa propriu-zisa.