Fernando Alonso, la Ferrari din 2011
Alonso a semnat pentru o perioada de patru ani cu Ferrari, pentru sezoanele cuprinse intre 2011 si 2014, angajamentul avand mai multe clauze.
Una dintre ele ar fi aceea conform careia Fernando ar putea veni la Maranello cu un an mai repede de 2011, daca finlandezul Kimi Raikkonen se va retrage din Marele Circ la finalul sezonului viitor, sau va avea rezultate nesafisfacatoare.
In varsta de 27 de ani, Fernando Alonso are marele merit de a fi reusit sa iasa campion al lumii in anii 2005 si 2006 cu un monopost Renault mai slab cotat la care a lucrat cu mecanicii echipei.
"Avem doi piloti de certa valoare in acest moment, Massa si Raikkonen, care mai au contracte pe urmatorii doi ani. Alonso este un mare campion, iar viata este lunga. El este inca tanar...", a declarat Luca di Montezemolo, presedintele Ferrari.
In afara de Renault, Fernando Alonso a evoluat un an de zile si pentru marele rival al celor de la Ferrari, McLaren Mercedes, dar relatia tensionata pe care a avut-o cu Lewis Hamilton l-a indepartat de la echipa condusa de Ron Dennis.

Sectorul 3 vrea să investească aproape jumătate de miliard de lei în proiecte pentru fluidizarea traficului: trei pasaje subterane, două supraterane și lărgirea străzii Drumul între Tarlale la 4 benzi
Schimbările RCA la decontarea directă ar putea fi inutile și costisitoare: Cât costă acum acest serviciu și ce pericol este în proiectul de OUG inițiat de autorități
Elicoptere grele pentru IGSU: Lockheed Martin propune 12 elicoptere Black Hawk construite în Polonia și cu mentenanța la Romaero pentru 273 milioane de euro / Ce alte oferte au fost depuse
Cum a început „nebunia Ivermectinei” în România și ce știm până acum despre acest medicament. Medic: Nu trebuie să plecăm de la ideea că e miraculos înainte să i se demonstreze clar eficiența
De ce nu are România credite bancare pentru studenți? Cum funcționează un asemenea mecanism în alte state
Ce conține o doză de vaccin Pfizer, în afară de ARN mesager: Grăsimi, sare și zahăr / La ce folosesc ”ingredientele”
Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață
Deci Alonso FTW. Merita.
Kimi a pierdut, dar a facut-o fara sa intre in adversari, fara sa planga cu lacrimi de imberb, a fost mereu in stare sa dea mana cu adversarii, chiar si cand a fost victima unor "manevre" nefericite din partea lor ... Massa in schimb nu stie asa ceva, e mult prea mandru, orgolios si imatur ca sa fie in stare vreodata de asa ceva. Nu l-am auzit niciodata recunoscandu-si vina pentru nimic, el e pilotul perfect care niciodata nu greseste, toti ceilalti sunt de vina, el niciodata. E un perdant desavarsit ... imi da clar senzatia ca nu va deveni niciodata un campion prin simplul fapt ca nu are nimic in el de acest gen. Pana si copilul de Hamilton e mai elegant si mai matur decat el, ca sa nu mai vorbesc de Alonso, dublu campion mondial care daca era la Ferrari clar realiza mai mult decat Massa in toti acesti ani.
Kimi - Alonso ar fi fost "the perfect line-up" pentru Ferrari, Massa si-a cumparat locul la Scuderie anul trecut, ajutandu-l pe Kimi in Brazilia ... daca ar fi dat gres acolo, nu mai prindea echipa ... asa, o sa ne mai "delecteze" inca o vreme cu "magnificele" sale prestatii care arata ok abia cand nu are pe nimeni in fata, in rest e un alergator de pluton desavarsit.
Cu acele 10 puncte ar fi fost campion, n-a fost sa fie desi, repet, la talentul sau Kimi merita mai mult decat un singur titlu.
Alonso imi place pentru ca e nu numai talentat dar si constant. Practic constanta si rezistenta extraordinara la stres l-au facut sa castige 2 titluri in fata lui Schumi. Un Schumacher care daca s-ar reintoarce pe pista ar fi in top 5 fara probleme, singurii pretendenti seriosi fiind Kimi/ Hamilton/ Alonso, nu neaparat in ordinea asta :). Alonso imi pare cel mai cerebral dintre toti, atunci cand ii se asigura conditii adecvate e aproape imbatabil, imi pare rau ca juniorul Hamilton a beneficiat de setup-urile lui Alonso in majoritatea curselor din sezonul lui de debut in F1, as fi vrut sa il vad cat de sus ajungea fara ele ... Alonso merita un loc la Ferrari, ar face mult mai mult decat Massa, insa mi-e teama ca atunci cand va ajunge (daca mai ajunge vreodata) nu-l va mai gasi acolo pe Kimi, finlandezul, asemeni lui Ronnie O'Sullivan, e un copil teribil dar rasfatat, capricios, cu toane. In momentul lui de apogeu - campion mondial, iese si da declaratii de genul "Poate de la anul ma las" ... pana intr-o zi cand chiar va pleca.
Oricum, F1 se indreapta catre zile mai putin luminoase, toate restrictiile ce se prefigureaza par a avea darul sa reduca din spectacol si atractie, totul se axeaza pe reducerea costurilor intr-atat incat ar putea ajunge o competitie anosta in care nu va mai fi loc de spectacol/ surprize.