Termenul limita pe care presedintele FIA, Max Mosley l-a dat echipelor din Formula 1, cu privire la acceptarea motorului Cosworth incepand cu 2010, va expira joi. Potrivit Autosport.com, cinci echipe din F1 au fost de acord sa foloseasca motorul produs de Cosworth. Echipa surpriza care a anuntat FIA ca este interesata de motorul standard este Renault.

Cinci echipe din Formula 1 sunt dispuse sa accepte motorul standard Cosworth pentru Mondialul din 2010. Autosport.com a anuntat ca printre ele, surprinzator, se numara Renault. Echipa franceza s-a aratat dispusa sa accepte motorul standard, printr-o scrisoare trimisa, saptamana trecuta, catre presedintele FIA.

Red Bull, Toro Rosso, Force India si Williams sunt celelalte echipe care vor concura la competitiile mondiale de F1 cu motorul produs de Cosworth. Ferrari, Toyota, Mercedes si Bmw vor participa cu motoarele proprii, dar care vor trebui sa se supuna structurii standard, identica pentru toti competitorii.

"Retragerea Hondei ne va face sa grabim reducerea costurilor, dar nu vom ajunge la impiedicarea unei competitii adevarate a motoarelor", a declarat Stefano Domenicali, director general Ferrari.

In cazul in care Renault va accepta motorul standard, costurile echipei vor scadea de la 30 de milioane de euro pe an la doar 6,26 milioane. Problema banilor va fi rezolvata, dar e posibil ca scuderia franceza sa piarda un pilot. Fernando Alonso a declarat, in urma cu cateva saptamani, ca se va retrage din competitiile Formulei 1, daca se va accepta motorul unic.

Cu un KERS (sistem de recuperare a energiei cinetice) similar pentru toti, sasiuri aproape identice si motoare unice, F1 va deveni un fel de GP2, dar cu mai multi cai putere.