Retragerea echipei Honda din F1 a accelerat negocierile FIA cu producatorii motorului unic
Presedintele FIA, Max Mosley a prezentat tuturor echipelor o oferta drastica, mai putin costisitoare, cu privire la motorul unic, prezentat de Cosworth: "Am analizat oferta si suntem in momentul de fata in negocieri exclusive cu Cosworth. Costurile pentru fiecare echipa, ce va alege aceasta optiune, vor scadea semnificativ. Aceste diminuari ale costurilor se bazeaza exclusiv pe perspectiva ca cel putin patru echipe vor semna un acord ce include un suport tehnic complet la toate cursele si testele oficiale, pentru mai mult de 30.000 de km".
Chiar daca majoritatea echipelor s-a aratat impotriva introducerii motorului unic, Mosley a clarificat ca echipele nu vor fi constranse sa foloseasca motorul unic, daca nu vor. Dar, in acelasi timp, le va fi interzis sa aiba motoare mai performante decat cel standard. "Echipele care isi construiesc singure motoarele vor fi insa constranse sa foloseasca transmisia XT", a declarat Mosley.
Echipele au timp sa ia o decizie pana pe 11 decembrie. In comunicatul oficial de pe site-ul oficial, FIA scrie ca anuntul retragerii echipei Honda a confirmat necesitatea reducerii costurilor. "Criza economica mondiala nu a facut decat sa inrautateasca o situatie deja critica. Prin urmare, FIA invita FOTA (Formula One Teams Association) sa faca un efort pentru a reduce costurile".

Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață
UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid
Boeing 737 MAX va zbura din nou în UE. Interdicția impusă acum 22 de luni, după două accidente aviatice, a fost ridicată
Poluarea de weekend din București: Agenția de Mediu dă vina pe trafic și condițiile atmosferice, activiștii de mediu indică arderi de deșeuri și încălzirea rezidențială / În rest, tăcere
INTERVIU Cum se simte scăderea numărului de îmbolnăviri în spitalele COVID: Numărul de pacienți este mai mic, dar vin mulți cu forme severe / Pericolul foarte mare este noua tulpină
Deci, "[...] echipele nu vor fi constranse sa foloseasca motorul unic, daca nu vor. Dar, in acelasi timp, le va fi interzis sa aiba motoare mai performante decat cel standard."
Atunci care mai este rostul competitiei intre producatorii de automobile ? Eu stiam ca Formula 1 da ocazia marcilor de a obtine vizibilitate prin performantele masinilor (motoarelor) folosite si sa testeze noi solutii de imbunatatire a acestor performante pe care sa le transfere apoi la productia autoturismelor de serie.
Deci, cu un motor unic (sau cu performante limitate) si cu solutii aerodinamice/de crestere a deportantei interzise competitia devine (aproape) limitata la calitatile pilotilor. Nu stiu daca este bine sau rau, stiu insa ca producatorii nu mai au motive sa bage bani in Formula 1.
Ca sa nu mai vorbim de "egalizarea prin taierea virfurilor" - masura este clar in favoarea firmelor incapabile sa dezvolte/produca motoare performante! "Sa moara capra vecinului" in versiune FIA ???