Un BMW 118d puternic modificat, pregătit de românul Dragoş Stăcescu, a devenit cel mai rapid BMW diesel din istorie, după evoluția de la ultima etapă a Campionatului Naţional de „drag racing”, organizat sub egida Federaţiei de Automobilism Sportiv. Mașina a atins o viteză de 270 km/h și a avut nevoie de 1,87 secunde pentru a ajunge de la 0, la 100 km/h, informează BMW România.

BMW-ul diesel care a stabilit un nou recordFoto: BMW Group Romania

Maşina care a stabilit recordul este la bază un BMW 118d, care a primit o tracţiune integrală de la un BMW 330d xDrive. Propulsorul este preluat de la un BMW 335d, cuplat la o transmisie automată în opt trepte provenind de pe un BMW X6.

Modelul pregătit de Dragoş Stăcescu (CompleteCHIP Iaşi) a devenit cel mai rapid BMW diesel din istorie, a terminat pe prima poziţie în clasamentul naţional pentru automobile diesel, dar şi al maşinilor româneşti, îmbunătăţind recordul naţional pentru automobile diesel după ce a coborât pentru prima dată sub pragul de 9 secunde, deţinut tot de Stăcescu.

Performanţa înregistrată pentru cei 402 m (un sfert de milă) a fost de 8,31 secunde, cu o viteză de ieşire de 270 km/h. Modelul pregătit de Stăcescu a fost cronometrat cu 1,87 secunde pentru acceleraţia 0-100 km/h, a avut nevoie de încă 2,84 secunde pentru 200 km/h şi încă 2,44 secunde pentru pragul de 250 km/h.

Aproximativ 75% dintre componentele de transmisie şi motor sunt piese de serie BMW originale (cardane, planetare, grupuri, cutie de transfer)

Pilotul are o carieră lungă în competiţiile de drag racing, unde a denţinut recorduri absolute şi diesel, toate cu modele pregătite de el şi echipa CompleteCHIP Iaşi.

Modelul actual este o evoluţie a unui proiect iniţiat în 2018, care ulterior a fost trecut pe o bază de Seria 1 începând cu iarna lui 2019.