Michael Masi nu mai este director de cursă în Formula 1, el primind o nouă funcţie în cadrul Federaţiei Internaţionale de Automobilism. Înlocuirea sa este parte a unor schimbări venite după analiza forului cu privire la Marele Premiu de la Abu Dhabi de anul trecut, informează formula1.com.

Michael MasiFoto: Twitter

Niels Wittich şi Eduardo Freitas, care au lucrat recent în Campionatul Mondial de Anduranţă, respectiv DTM, vor deţine în mod alternativ rolul de director de cursă. Cei doi vor fi asistaţi de Herbie Blash, care revine în F1 după ce a fost consilier al lui Charlie Whiting.

Noul trio îşi va începe activitatea săptămâna viitoare, la Barcelona, adaugă F1.

Luna trecută, FIA anunţa că rezultatele anchetei cu privire la Marele Premiu din Abu Dhabi, cursă care i-a adus lui Max Verstappen titlul mondial la Formula 1, vor fi date publicităţii la 18 martie.

Max Verstappen, pilotul olandez al echipei Red Bull, a câştigat Marele Premiu al Emiratului Abu Dhabi, a XXII-a etapă, ultima, a Campionatului Mondial de Formula 1 şi, totodată, primul său titlul mondial. El a fost urmat de Lewis Hamilton, pe care l-a întrecut în ultimul tur, într-o nouă cursă controversată, cu haos în deciziile comisarilor FIA. Spaniolul Carlos Sainz jr. (Ferrari) a completat podiumul.

Cursa s-a jucat în ultima sa parte, după turul 53/58, în urma unui accident suferit de Nicholas Latifi (Williams), care a necesitat intrarea pe pistă a safety car-ului.

Înaintea accidentului, Hamilton conducea confortabil, cu peste 11 secunde avans faţă de Verstappen şi între cei doi se aflau cinci monoposturi întârziate cu un tur.

Iniţial, directorul de cursă şi şeful comisarilor FIA, Michael Masi, a decis că monoposturile întârziate rămân pe loc, apoi s-a răzgândit şi le-a permis acestora să revină în coada plutonului. Această ultimă situaţie a "pulverizat" avantajul lui Hamilton şi i l-a plasat în "coaste" pe Verstappen, care între timp trecuse pe la boxe şi "încălţase" cauciucuri de compoziţie soft.

S-a mai concurat doar un tur, suficient pentru olandez să-l întreacă pe pilotul britanic, a cărui maşină era echipată cu pneuri dure uzate, şi să-i "sufle" titlul mondial, scrie News.ro.