Formula 1: Contestația echipei Mercedes a fost respinsă - Max Verstappen rămâne campion mondial

de Silviu Dumitru     HotNews.ro
Duminică, 12 decembrie 2021, 23:57 Sport | Motor


Max Verstappen
Foto: Octane/Action Plus / Shutterstock Editorial / Profimedia
Contestaţia depusă de Mercedes, echipa lui Lewis Hamilton, după Marele Premiu de la Abu Dhabi a fost respinsă de comisarii FIA, astfel că pilotul olandez Max Verstappen îşi păstrează titlul mondial.

Potrivit L'Equipe, Mercedes intenţionează să facă apel.

Cursa s-a jucat în ultima sa parte, după turul 53/58, în urma unui accident suferit de Nicholas Latifi (Williams), care a necesitat intrarea pe pistă a safety car-ului.

Înaintea accidentului, Hamilton conducea confortabil, cu peste 11 secunde avans faţă de Verstappen şi între cei doi se aflau cinci monoposturi întârziate cu un tur.

Iniţial, directorul de cursă şi şeful comisarilor FIA, Michael Masi, a decis că monoposturile întârziate rămân pe loc, apoi s-a răzgândit şi le-a permis acestora să revină în coada plutonului. Această ultimă situaţie a "pulverizat" avantajul lui Hamilton şi i l-a plasat în "coaste" pe Verstappen, care între timp trecuse pe la boxe şi "încălţase" cauciucuri de compoziţie soft.

S-a mai concurat doar un tur, sufiecient pentru olandez să-l întreacă pe pilotul britanic, a cărui maşină era echipată cu pneuri dure uzate, şi să-i "sufle" titlul mondial.

Contestaţia celor de la Mercedes viza două direcţii. Mai întâi, echipa germană îl acuză pe Verstappen că a încălcat articolul 48.8 din regulamentul sportiv, care prevede că "niciun pilot nu poate depăşi un alt monopost pe pistă, nici maşina de siguranţă, până când nu trece de Linie (a se vedea articolul 5.3) pentru prima dată după ce safety car-ul a revenit la boxe”.

Verstappen pare că îl depăşeşte uşor pe Hamilton înaintea virajului 12, în turul 57, înainte de restart.

Al doilea protest se bazează pe articolul 48.12, care spune că "orice monopost care a fost întrecut de lider este obligat să depăşească maşinile aflate în acelaşi tur cu liderul şi maşina de siguranţă”, revenind în coada plutonului.

Din camera de control a cursei s-a ordonat ca numai monoposturile pilotate de Lando Norris, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Charles Leclerc şi Sebastian Vettel, respectiv cele dintre primii doi clasaţi, să depăşească safety car-ul şi să meargă în coada plutonului, nu şi cele pilotate de Daniel Ricciardo, Lance Stroll şi Mick Schumacher, aflate în aceeaşi situaţie, dar în spatele lui Verstappen.

Potrivit comisarilor FIA, Red Bull a susţinut că maşina 44 nu a fost <depăşită> de maşina 33, că ambele maşini accelerau şi frânau şi că au existat "un milion de precedente” sub safety car, în care maşinile au dublat maşină din faţă, apoi au revenit în spatele ei, scrie News.ro.

Comisarii au fost de acord că pilotul de 24 de ani a făcut, "într-un anumit moment, pentru o perioadă foarte scurtă de timp, ca maşina lui să se deplaseze uşor în faţa maşinii 44, când ambele monoposturi accelerau şi frânau”, dar Verstappen a revenit în spatele lui Lewis Hamilton şi "nu era în faţă când s-a încheiat perioada safety car (adică la Linie)”.

În ceea ce priveşte al doilea protest al germanilor, comisarii FIA au stabilit că, în cazul în care ar fi permis tuturor celor opt monoposturi să depăşească safety car-ul şi să revină în coada plutonului, situaţia nu s-ar fi schimbat. În plus, directorul de cursă poate decide cum gestionează perioada sub safety car.

"Articolul 15.3 îi permite directorului de cursă să controleze utilizarea maşinii de siguranţă, care, în determinarea noastră, include desfăşurarea şi retragerea acesteia. Deşi articolul 48.12 s-ar putea să nu fi fost aplicat în totalitate, în ceea ce priveşte maşina de siguranţă care se întoarce la boxe la sfârşitul turului următor, articolul 48.13 îl înlocuieşte şi odată ce mesajul <maşina de siguranţă se retrage în acest tur" a fost afişat, este obligatorie retragerea safety car-ului la sfârşitul acelui tur. În ciuda cererii Mercedes ca oficialii FIA să remedieze problema prin modificarea clasamentului final pentru a reflecta poziţiile de la sfârşitul penultimului tur, acesta este un pas prin care comisarii consideră că scurtează efectiv cursa retroactiv şi, prin urmare, nu este adecvat", se arată în decizie.

Lewis Hamilton a fost la doar câțiva kilometri distanță de un titlu mondial care l-ar fi făcut să-l depășească pe legendarul Michael Schumacher. Cei doi au câte șapte titluri mondiale cucerite în Formula 1.

Michael Schumacher: 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004.
Lewis Hamilton: 2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019, 2020.

Mercedes și-a păstrat titlul mondial la constructori în fața celor de la RedBull.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6405 vizualizari

  • +4 (16 voturi)    
    alo (Luni, 13 decembrie 2021, 0:24)

    john70 [utilizator]

    Rasism!

    Hamilton a fost furat de albi! Unde e BLM? MLK? HBO (Hussein Barak Obama)?
  • -14 (20 voturi)    
    Titlu mondial furat cu japca by FIA (Luni, 13 decembrie 2021, 5:21)

    Alamicdarau [utilizator]

    Cu parere de rau pentru talentatul Max, e un titlu dat de pomana de FIA
    • +1 (5 voturi)    
      lol (Luni, 13 decembrie 2021, 10:47)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Alamicdarau

      da ma ... 9 victorii sezonu asta
      multe decizii biased impotriva lui

      vine un noroc chior si o decizie controversata (dar orice faceau acolo era controversat, deci practic nu se pune) si titlu dat "de pomana"

      d c nu a schimbat si LH pneurile?!
      si apropos l-a depasit FIA pe LH?!

      deja e penibil... serios... ati pierdut. deal with it!

      cand il ajuta FIA pe LH (chiar si in cursa asta)
  • -9 (13 voturi)    
    Rusine MAXima! (Luni, 13 decembrie 2021, 8:40)

    Orbu_Braila [utilizator]

    Nu ma asteptam la acest set de comisari de cursa sa dea un alt verdict. L-au vrut vizibil campion mondial pe Max de vreo trei patru curse incoace.

    Oricum ma asteptam la un Latifi pe final de cursa. Pentru ca un Giovinazzi nu le-a fost de ajuns.

    Dezgust total!
    • +1 (7 voturi)    
      mda (Luni, 13 decembrie 2021, 10:43)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Orbu_Braila

      ce "uita" fanii englezului cum l-a scos LH pe MV la silverstone...
      cum a taiat curba chiar cursa asta si totu ok (spre deosebire de cursa trecuta cand au taiat curba amandoi si MV a fost sanctionat...

      dar da... ai dreptate surine, doar ca nu in directia in care crezi tu !
      • 0 (0 voturi)    
        Nici cu MAX nu imi e rusine... (Luni, 13 decembrie 2021, 17:19)

        Orbu_Braila [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        A fost fortat sa taie curba de aceea nu a fost penalizat.
        Iar la Silverstone Verstapen a fortat virajul si s-a pus intre rotile britanicului. Oricum in Italia MAX s-a suit efectiv cu rotile peste monopostul britanicului. Deci multe de neuitat si din galeria olandezului.
  • -5 (7 voturi)    
    Penibil! (Luni, 13 decembrie 2021, 8:42)

    sheicu [utilizator]

    Cea mai penibila interventie poate din intreg anul a fost aceea in care Merc l-a acuzat pe Checo de pilotaj agresiv sau ceva de genul asta, cand, de fapt, acesta din urma, incaltat cu niste pneuri franjuri, a dat masura intregului sau talent de pilot in acele doua tururi.
    Am fost suporterul lui Max, dar puteam sa dorm noptile daca Ham castiga titlul (cred ca ieri a fost mai rapid si mai bun decat Max si am fost de acord si cu decizia din primul tur, de a nu acorda penalizare de 5 secunde).
    • +1 (5 voturi)    
      penibili sunt fanii englezului (Luni, 13 decembrie 2021, 10:48)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui sheicu

      care nu vad multele curse in vare a fost luat in brate de FIA... (inclusiv in cursa asta).
  • +2 (6 voturi)    
    Pentru toti haterii (Luni, 13 decembrie 2021, 10:29)

    feroviarul123 [utilizator]

    Asa funcționează formula 1. Câteodată îți iese câteodată nu. Si Hamilton a beneficiat in Brazilia de safety car si l-a ajuns pe Max si a luat puncte. Daca nu-i ieșea pasiența atunci acum pierdea chiar daca câștiga cursa. Si in primul tur a tăiat o șicană si nu l-au penalizat. Astfel de decizii ca și în fotbal sunt definitive. Odată ce i-a dat trofeul in mana ... pa. Cursele se câștigă pe pista de către piloți nu de avocați prin tribunale. La fel putea sa-i crape un cauciuc ca lui Noris. Asta este formula 1. Pentru asta ne uitam nu sa vedem ca are unul mașina beton si câștigă la jumătatea sezonului.
    Hamilton este prea mic pentru Marele Circ. Acum s-a văzut ca nu are clasa. Altii au pierdut campionatul ca nu i-au găsit o roata... si n-au murit.
  • +2 (6 voturi)    
    intrebare pt banii LH (Luni, 13 decembrie 2021, 10:50)

    liviu_ [utilizator]

    cum se face ca acu 1 saptamana urlati toti ca 5 secunde penalty 4 corner cut e prea putin si blablabla

    dar acum pentru ceva similar (chiar mai grav pt ca atunci amandoi au depasit linia alba, dar doar 1 a fost penalizat) LH NU e penalizat si voi sunteti ok cu asta...

    asa ca mai terminati cu ipocrizia ok?!

    asta ca sa vb de lucrurile f clare, ca mai sunt multe incidente in care MV era intotdeauna vinovat ca na.... LH e DOAR victima, orice ar face...
  • 0 (0 voturi)    
    Cum adică ? (Luni, 13 decembrie 2021, 19:31)

    Timonierul [utilizator]

    Pai omul a protesta in genunchi la fiecare cursa și ignorați ca omul “trebuia” sa fie făcut campion
    Ce mizerie de politica se face in toate sporturile.
    PS
    Și câștigătorul care nu are parul pus pe Moațe !?!?
    Alt minus pentru olandez.
    Discutam campionatul viitor când RB v-a avea un nou motor…


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by