Mărturia pilotului de pe Safety Car după accidentul teribil al lui Romain Grosjean

de Red. Sport     HotNews.ro
Luni, 30 noiembrie 2020, 11:46 Sport | Motor


Ce a mai ramas din monopostul lui Romain Grosjean
Foto: TOLGA BOZOGLU / AFP / Profimedia
Pilotul maşinii medicale, Alan van der Merwe, a declarat că nu s-a mai confruntat cu o situaţie similară celei generate de accidentul suferit de Romain Grosjean la Marele Premiu al Bahrainului.

"O mare parte din asta se rezumă la pregătire când ajungi la aşa ceva şi noi nu am mai văzut această combinaţie până acum. Nu am mai văzut un incendiu de acest fel în cariera mea de 12 ani de pilot al maşinii medicale.

Facem o mulţime de liste cu lucruri de verificat şi multă pregătire, vorbind despre scenarii, dar asta a fost o nebunie. Sincer, să ajungi acolo şi să vezi jumătate din maşină şi cealaltă jumătate nicăieri şi doar o minge uriaşă de flăcări, astfel încât să ai literalmente câteva secunde la dispoziţie, doar pregătirea te duce atât de departe. Apoi este o chestiune de instincte şi de gândire rapidă", a spus Alan van der Merwe.

Delegatul medical al FIA, Ian Roberts, aflat în maşina medicală care a ajuns imediat la locul accidentului, a povestit cum a intervenit pentru salvarea lui Grosjean.

"A fost o flacără uriaşă şi am ajuns la o scenă foarte ciudată, în care ai o jumătate de maşină îndreptată în direcţia greşită, dincolo de barieră, o masă încinsă. Apoi, uitându-mă spre dreapta în acel moment, l-am putut vedea pe Romain încercând să se ridice.

Aveam nevoie de un mod de a ajunge la el, aşa că l-am adus pe un angajat al circuitului acolo, cu stingătorul, iar stingătorul a fost suficient cât să oprească flacăra, în timp ce Romain a ajuns suficient de sus, iar eu am putut să ajung şi să-l trag peste barieră", a spus Roberts.

El l-a dus pe Grosjean la maşina medicală şi i-a făcut o verificare rapidă: "Cred că i-am spus să se aşeze. Evident, tremura foarte tare, iar viziera lui era complet opacă, era de fapt topită. Erau flăcări, putea fi inhalare de fum, probleme cu căile respiratorii, dacă sunt urme de lovituri pe cască.

Ne-am uitat şi la cască, dar, privindu-l clinic, am fost destul de mulţumiţi de el din punct de vedere al problemelor care pot pune viaţa în pericol, aşa că a fost vorba de a-l face să se simtă confortabil după rănile pe care le-am putut vedea.

Avea dureri la nivelul piciorului şi al mâinilor, aşa că, din acel moment, am ştiut că este suficient de sigur ca să-l mutăm în maşină pentru protecţie şi să punem un pic de gel pe arsuri, apoi să-l aşezăm în ambulanţă şi să-l ducem la centrul medical."

Duminică, Romain Grosjean a scăpat miraculos dintr-un grav accident la MP al Bahrainului.

În turul I, monopostul Haas condus de el a lovit frontal bariera de protecţie de pe marginea pistei şi s-a rupt în două părţi. Partea cu cockpitul pilotului a trecut de bariera metalică şi a fost cuprinsă de o vâlvătaie. Francezul a ieşit singur din epava cuprinsă de flăcări, suferind doar arsuri minore la mâini şi la glezne.

Maşina medicală, un Mercedes-AMG C63S Estate, plasată în spatele grilei la start, urmăreşte monoposturile de Formula 1 în primul tur al fiecărei curse, informează News.ro.

S-ar putea să te intereseze și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















3896 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    secundele care l-au ajutat (Luni, 30 noiembrie 2020, 12:03)

    ..13 [utilizator]

    sa ramana cu urmari minime dupa un asemenea accident.

    s-a terminat relativ bine!
  • 0 (0 voturi)    
    multe jumatati de adevar (Marţi, 1 decembrie 2020, 15:37)

    Delavalee [utilizator]

    De fapt, cel care l-a ajutat cel mai mult pe pilotul incarcerat a fost omul cu stingatorul (si care nu era un nepriceput). El l-a acoperit partial cu spuma pe pilot si asa acesta a putut iesi mai in siguranta. Omul cu masina de interventie doar era cu hei rup! Si cu tupeu la presa.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by