Formula 1 pregăteşte noi adaptări la regulamentul tehnic şi sportiv pentru 2021

de Silviu Dumitru     HotNews.ro
Joi, 18 iulie 2019, 11:19 Sport | Motor


Formula 1, logo
Foto: f1.com
Responsabilii Formulei 1 au dezvăluit liniile unui studiu pentru modificarea regulamentului tehnic şi sportiv în perspectiva anului 2021, printre acestea numărăndu-se monoposturi regândite, pneuri mai rezistente, limitarea ajutoarelor la pilotaj sau standardizarea pieselor, conform promotorului Formula One, informează Agerpres.

Aceste măsuri urmăresc patru obiective: monoposturi mai bine construite pentru cursă şi mai atractive vizual, obţinerea unui contingent mai omogen şi un campionat mai viabil economic.

Pentru ameliorarea spectacolului, Formula 1 trebuie să se schimbe, iar factorii decizionali să ajungă la un consens: Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA), promotorul Formula One, echipele şi piloţii.

În privinţa aerodinamicităţii, mai degrabă decât de a aduce noi modificări la eleroanele faţă şi spate şi numeroase adaosuri la şasiuri, monoposturile din 2021 vor utiliza efectul de sol, comparabil cu un efect de ventuză sub maşină. Astfel, când două monoposturi se vor urmări, cel de-al doilea nu va fi jenat ca în prezent de turbulenţele produse de cel dinainte.

Aceste noi reguli vor fi "foarte normative" la modul de a evita ca vreo echipă să găsească un truc care să-i permită să învingă concurenţa.

De asemenea, se pune problema de a oferi piloţilor mai multă implicare, prin suprimarea anumitor ajutoare la pilotaj (direcţia asistată sau anti-calare a motorului), care vor fi evaluate.

De asemenea, pentru a reduce ecartul între cele mai bogate echipe şi celelalte, standardizarea unui anumit număr de elemente (jante, frâne, radiatoare sau echipament de stand) se află în studiu.

Totodată, limitarea bugetelor este un subiect de actualitate, însă salariile piloţilor şi ale "unei mici părţi din personalul cheie" nu fac obiectul analizei.

Sub lupa responsabililor din Formula 1 se află şi o reducere a personalului în timpul Grand Prix-urilor, precum şi condensarea formatului de weekend, de exemplu prin deschiderea circuitului vineri dimineaţă, în loc de joi.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














1504 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    O tempora (Joi, 18 iulie 2019, 13:26)

    michael22 [utilizator]

    Imi este dor de formula 1 de acum 15-20 ani, cand puteai sa realimentezi, cand mecanici mai faceau greseli la standuri si se rasturna situatia, cand pilotii fortau masinile la maxim (cu depasiri spectaculoase) pt ca puteau schimba aproape orice piesa fara restrictii. Si atunci erau echipe mari si echipe mici (ex: Minardi), cu piloti intarziati si mai putin experimentati, care cateodata incurcau ierarhia la varf. Acum formula 1 se duce spre un campionat de anduranta, unde piloti incep sa fie din ce in ce mai blazati incercand sa isi menajeje masinile ,ca sa nu fie penalizati pt schimburi suplimentare de piese sau motoare. Cred ca Enzo Ferrari, care spunea ca o masina de F1 este buna daca trece linia de sosire si se opreste, s-ar rasuci in mormant vazand spre ce se indreapta actuala competitiei.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version