Niki Lauda, triplu campion de Formula 1, a murit la 70 de ani

de Serban Anghel     HotNews.ro
Marţi, 21 mai 2019, 5:34 Sport | Motor


Niki Lauda
Foto: f1 twitter
Triplul campion mondial austriac de Formula 1, Niki Lauda, a decedat luni la vârsta de 70 de ani, a declarat familia sa pentru presa austriacă citată de AFP.

Niki Lauda, o poveste despre viață și sport

"Cu tristețe adâncă anunțăm că dragul nostru Niki a murit pașnic luni, 20 mai 2019, înconjurat de familia sa", au spus rudele fostului pilot într-un e-mail citat de mass-media.

Lauda, legenda circuitelor din anii '70 și '80, a scăpat ca prin urechile acului de la moarte în 1976, victima unui accident la Grand Prix-ul german. Mașina lui a luat foc după o ieșire de pe pistă și a scăpat doar după intervenția altor piloți.

El a marcat istoria sportului pe care îl alesese în ciuda sfaturilor unui tată foarte bogat, fiind meticulos în pregătire și determinat la volan.

De asemenea, pasionat de aviație, a fondat, în 1979, compania aeriană Lauda Air, pe care a vândut-o către Austrian Airlines în 2002.

"Realizările sale unice ca sportiv și antreprenor sunt și vor rămâne de neuitat. Dinamismul său neobosit, sinceritatea și curajul său rămân un exemplu și o referință pentru noi", a subliniat familia sa.

"În afara vieții publice, a fost un soț, tată și bunic, iubitor și grijuliu. Ne va lipsi foarte mult", a adăugat familia.

Povestea vieții sale

A debutat în Formula 1 în 1971, când avea 22 de ani. După trei ani la echipe mici, fără posibilităţi, abilităţile sale l-au convins pe Enzo Ferrari să-l aducă la scuderia căluţului cabrat în 1974. De aici a început ascensiunea marelui Niki Lauda spre legendă. În prima cursă a urcat pe podium, la a treia a obţinut deja victoria, în sezonul următor a luat titlul mondial.

Accidentul de la Nurburgring a fost groaznic. Prins în maşina în flăcări, a suferit arsuri şi i-au fost afectaţi inclusiv plămânii. Medicii şi-au pus problema dacă va supravieţui, dar Niki Lauda a surprins întreaga lume recuperându-se spectaculos, iar 6 săptâmâni mai târziu concura din nou, urcând în maşină bandajat şi cu dureri mari după operaţiile suferite.

Niki Lauda s-a retras în 1979, după al doilea său titlu mondial, dedicându-se afacerilor - îşi deschisese între timp propria companie aeriană. A revenit însă pe circuit, spectaculos, în 1982, pentru duelul cu o altă legendă a Formulei 1, Alain Prost. Doi ani mai târziu a câştigat titlul, în 1984, după un sezon incredibil de disputat cu francezul, care îi era şi coleg la McLaren.

Lauda s-a retras a doua oară - şi definitiv - în 1985, din acel moment concentrându-se asupra afacerilor, inclusiv asupra managementului unor echipe de Formula 1, transmite Mediafax.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















15197 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    Pilot si-n vazduh, nu numai in F1 (Marţi, 21 mai 2019, 9:25)

    Plagarus [utilizator]

    S-a retras in glorie in 1985 si s-a apucat de aviatie.
    LaudaMotion a lui Niki & Ryanair
  • +6 (6 voturi)    
    R.I.P. (Marţi, 21 mai 2019, 10:02)

    DatatoruldeM [utilizator]

    R.I.P. Niki Lauda...o alta legenda pleaca..
  • +5 (5 voturi)    
    Respect (Marţi, 21 mai 2019, 10:21)

    MihneaR [utilizator]

    De departe cel mai meticulos pilot in pregatirea monopostului.
    Peste Sena din acest punct de vedere.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version